Välkommen! › Forum › Dagbok › 100 timmar
- Detta ämne har 21 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 10 månader sedan av cumulusnimbus.
-
FörfattareInlägg
-
3 juni, 2012 kl. 19:37 #76781BroderlandsmannenMedlem
Lykke til videre. La en måned bli 2 og 3. Hold oss oppdatert. Dette klarer du!
7 juni, 2012 kl. 08:56 #76782AnonymInaktivRespekt och tack broderlandsmannen, din insats är något att försöka kämpa mot.
Så har då 1 månad förlupit och status är likvärdigt som senaste rapport, kommer på mig själv att bara sitta och stirra fånigt ibland och det är den f-rbannade tomhetskänsla som också andra redogör för som har drabbat mig. Men det är under kontroll. Ha en skön sommar utan snus och ja det blir väl några väl avkylda pilsner och en och annan ölkorv som uppmuntran.
11 juni, 2012 kl. 22:01 #76783AnonymInaktivHar nått 5 veckor vilket är det första höga berg jag uppnått. Det känns klart i huvudet för första gången sen starten och jag är på väg att återfå ett lugn som stärker mina chanser att lyckas
12 juni, 2012 kl. 22:00 #76784Falcon68MedlemBra jobbat. Har gått fyra vecor för mig nu och det är fortfarande stundtals jobbigt. När fan ska det gå över?
13 juni, 2012 kl. 04:30 #76785AnonymInaktivTack Falcon 68 och bra jobbat själv. Jag har tack och lov fått ett rejält kännbart genombrott nu vid 5 veckor och hoppas du också närmare dig detta, men igår hade jag några timmar på kvällen då det tryckte på rätt rejält av saknad efter snus. Det känns motigt att det inte vill släppa helt. Jag känner mig knäckt ibland, men då drar jag mig till minnes de 2 första veckorna och där vill jag inte vara igen, huuga. Så med tanke på din prestation borde du också snart få lite andrum, lycka till.
17 augusti, 2012 kl. 18:52 #76786AnonymInaktivSnabbretur = 0,5 sek
100 timmar —> 100 dagar
Jag har uppnått 100 dagar utan snus
Håll ut alla hjältar som kämpar på
19 augusti, 2012 kl. 11:29 #76787cumulusnimbusMedlemGrattis! Dar vill jag med vara snart…
19 augusti, 2012 kl. 20:08 #76788AnonymInaktivTack Cumulusnimbus och jag tror du fixar det.
Jag har fått lite vidare perspektiv på det hela och en stor, mycket stor del till att jag lyckats hitills är slutasnusas alla fantastiska fighters. Jag var i princip uträknad efter 4 dagar men hittade av en slump denna sida och reste mig igen. stort tack.
Utöver dethar jag följt 3 grundprinciper
1: Diktaturteknik = Avbryter stenhårt allt snusbrus både externt och internt i hjärnan
2: Förhalningstekniken = När viljan är låg accepterar jag mina våndor som vannsinniga omänskligt lidande, men jag fattar mitt fatala beslut att starta snusa imorgon istället. Detta har gett mig chans att komma i balans igen och så gick inte den finten fån Sir Nikotin
3:Dopamintekniken = Jag äter ett riktigt vällagat mål mat med färsk sallad, nygräddat bröd och husmanskost varje dag och verkligen njuter av denna stund. 2st 3 timmar promenader i veckan fungerar som meditation i rörelse men ger möjlighet till perspektiv och att ladda viljan att kämpa vidare
30 november, 2012 kl. 16:35 #76789AnonymInaktivHej och jisses vad tiden går, jag menar att tiden är normaliserad vilket innebär att det går för snabbt, har 207 snusfria dagar bakom mig. Inga problem, men blev lite nervös när jag träffade en före detta arbetskollega som hade varit helt snusfri i 4 år och inom loppet av en vecka var han åter fast. Kan sägas att han gått från Lössnus -> 4 år utan snus -> Till nuläget Portionsnus.
30 november, 2012 kl. 17:23 #76790cumulusnimbusMedlemKul at ha dig här igen och grattis till 200+ dagar! Det din fd arbetskollega varit med om bekräftar att vi kan aldrig släppa garden mot snusdemonerna. Tyvärr så kan man tydligen inte sluta med nikotin lite grann.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.