2013-05-28 kl 11:00

Välkommen! Forum Dagbok 2013-05-28 kl 11:00

Visar 6 inlägg - 21 till 26 (av 26 totalt)
  • Författare
    Perseus
    Medlem

Skippa nikotinsubstitut om du vill öka på dina chanser att klara av det. Finns väl inte många som klarar av att dra av ett plåster lååångsamt? 😉

ernest
    Medlem

Jag har fallit. Nästan 1,5 dygn höll jag ut. En promenad till Statoil på kvällen och så är man glad igen. Cold Turkey verkar inte vara min grej. Det verkar som om varningstexterna hade rätt – snus är beroendeframkallande. Hur ska jag nu göra? Finns det ett sätt att snusa utan att lukta pyton?

kirreb
    Medlem

Tråkigt, lycka till nästa gång – förhoppningsvis är motivationen starkare då. Det går alltid att härda ut även när det känns som tyngst (jag kan inte skryta själv, men varje gång man börjat på nytt så hade det absolut inte vart omöjligt att stå emot, det var just viljan som inte var tillräckligt stark).

janne321
    Medlem

Snusfri sedan snart två år efter trettiofem som missbrukare- vet således att det går. Beroende är individuellt men med viljans kraft kan den mest inbitna missbrukare bli fri. Det mesta sitter i tankar och med det också påverkbart. Tänk intensivt på att bita i en citron och känn hur det vattas i munnen…….tänk intensivt på snus och hur gott det är…

LarsG
    Medlem

Det var ju inte bra. Efter 1,5 dagar. Ganska svagt med andra ord.

Du kan sluta om du är tillräckligt motiverad. Men det är ju klart att man måste visa viss envishet och inte ge upp vid första motgången. Snusar du lika länge som jag så kommer du att ångra din nuvarande velighet.

Det är bara att börja om, lämpligen vid lite längre ledighet.

Flatpicker
    Medlem

Nä, ta du och snusa på som vanligt! Det är bara riktigt starka individer som klarar av att bryta med snuset….

Visar 6 inlägg - 21 till 26 (av 26 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.