Försök nr 4724572…..

Välkommen! Forum Dagbok Försök nr 4724572…..

Visar 7 inlägg - 11 till 17 (av 17 totalt)
  • Författare
    Martinan
    Medlem

Hang in there! Det är bara din hjärna som försöker lura dig, den lömska hjärnan vill ha sitt nikotin så den skapar argumentet ”jag måste skaffa snus för andras skull”. Lita inte på den! Kämpa på!

Ragatan
    Medlem

Jo, tack! Jag kämpar på. Jag blir så arg på mig själv, för visst vet jag (och säkert alla andra nikotinister) att det sitter ju bara i huvudet. Jag behöver inte giftet, nikotinet, snuset men ändå surar jag ihop och tycker synd om mig själv när jag inte får…Jag är fullt medveteten att jag är missbrukare. Det är kanske det man måste erkänna själv först, sen gå vidare. Jag vill ju så gärna bli glad igen,jag är ju så suuur… ska försöka jaga ut hjärnspökena! Lycka till ni andra också!

Fyrkanten
    Medlem

Humörsvängningarna kan man nog inte göra så mycket åt. När jag slutade så tänkte jag på mig själv som sjuk typ feber. Det är inte så mycket man kan göra mer än att låta tiden gå. Helt plötsligt så är man på andra sidan. Man märker inte så mycket utan helt plötsligt en dag så tänker man inte lika mycket på snus. Där är jag nu och har varit en längre tid. Kämpa på och försök att hålla dig sysselsatt så att du inte tänker för mycket. Berättar du bara för din omgivning så förstår de varför du är förbannad. Förstår de inte kan de dra åt helvxxxx

Ragatan
    Medlem

Tack fyrkanten! Jag tänker för mycket, så är det… Jag vet att min sambo förstår mitt humör. Men sen har jag faktiskt inte berättat för någon annan. Dom förra försöken har jag berättat för min omgivning men jag tycker bara man blir ”mobbad”, å dom slår vad om att jag börjar igen å de ska ojas å pratas om hela tiden, så därför håller jag mig för mig själv denna gång, kanske funkar bättre? Jag tänkter på snus jätteofta, fortfarande, dag 9.

Ragatan
    Medlem

Dag 10! Heja! Men fortfarande inte heeelt övertygad. Jag har inte kommit över på andra sidan. Jag ser det som ett jättestort dike. Hoppet över diket är nästan omöjligt, på andra sidan är jag snusfri. Bara ett litet enkelt steg bakåt går jag och köper en dosa…Jag står fortfarande på stället och vet inte var jag ska ta vägen..:(

Martinan
    Medlem

Vet du varför du har gett upp tidigare gånger? Vad är det du tycker om med snus, varför behöver du det, förutom det fysiska behovet som du ju är duktig på att ta dig igenom?

Om du känner att du håller på att tappa greppet, skulle du inte kunna ta kontakt med sjukvården, någon proffessionell nikotinavvänjningsrådgivare? När jag har läst om detta så har det en väldigt stor effekt under de första två veckorna? Såna personer vet ju om det vore en ide för dig att ta hjälp av plåster/tabletter, eller om du bör försöka kämpa på?

Lycka till! Och ta hand om dig!

Ragatan
    Medlem

Tack för tänkvärda ord! Jag har prövat med plåster, tuggummi….den här gången slutade jag rakt av och det har funkat de med, det sitter ändå mest i huvudet.

Ska ta en dag till!

Visar 7 inlägg - 11 till 17 (av 17 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.