Välkommen! › Forum › Dagbok › slutar 2013
Etiketter: slutar 2013
- Detta ämne har 89 svar, 18 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 6 månader sedan av martin_1.
-
FörfattareInlägg
-
17 maj, 2013 kl. 19:51 #80261PerseusMedlem
Grattis och bra kämpat!
Nu är det bara att mata tid och stålsätta dig till nästa fas. Om man vill så kan man!!
17 maj, 2013 kl. 20:00 #80262yenniieMedlemHallå! 🙂
Jag tog min sista snus igår vid 23.00 tiden.. Ja har snusat i 11 år, så det är tufft. Men ja vill verkligen. Jag tror att vi på den här sidan kan hjälpa varandra med tips osv.
Det har gått förvånatsvärt bra idag. Dock använder jag mig av plåster, och även onico.. Men ändå jag ska klara det.
Nu kör vi!!
17 maj, 2013 kl. 20:28 #80263cumulusnimbusMedlemVälkommen hit och grattis till ett bra beslut. Viljan att sluta är det som får en att lyckas. Om man i grunden har bestämt sig så klarar man av det.
Det finns många sätt att sluta snusa och vad som fungerar bäst för dig vet bara du. I slutändan så gäller det att sluta med alla substitut med. I början kan de vara till en hjälp men i det långa loppet så håller de lågan pyrande och förlänger plågan. Om du bestämmer ett slutdatum för nikotinplåster och Onico så löser sig det med. lycka till!
17 maj, 2013 kl. 20:39 #80265cumulusnimbusMedlemYennile, vill tipsa dig om att skapa en egen tråd och starta räknaren. Det är en enorm glädje och inspiration att gå tillbaka och se vad man tidigare skrivit. Om du skriver i din egna tråd blir det sen oändligt mycket enklare för dig att hitta vad du skrivit.
19 maj, 2013 kl. 10:31 #80273ZitoMedlemLycka till!
Prova ingefära så slipper du lägga pengar på onico och lägg ner plåster så fort som möjligt det är nikotinet som är den största boven tycker jag.
20 maj, 2013 kl. 06:19 #80281Slut2013MedlemHej!
Börjar må mycket bättre nu.
Börjat springa mer och träna lite mer, alldeles för lite men jag har iaf börjat.:)
humöret är på väg att bli bättre också känner jag.
Lycka till alla andra, resan hit är jävligt men värt det!26 maj, 2013 kl. 12:03 #80338Slut2013Medlemfirar 1 månad idag!
Onicon finns kvar i min ficka, Men fan att nikotin begäret har försvunnit nu. vill aldrig mer ha det!
Luktat på snus och tänk på snus mycket men är stolt varje gång jag motstår det. och det är en mycket bra belöning!Men som sagt, onicon ligger i fickan nästan jämt och det kostar näst intill lika mycket att ha det runt mig. Nu slutade jag inte för den anledningen att spara pengar, Det skulle bara vara ett plus för mig. Jag slutade för att jag fått nog av giftet men också att jag inte ville vara beroende av något så mycket.
Men onicon måste finnas känner jag, det är väl min identitet som snusare som jag har svårt att släppa.
Att känna dosan där, att trycka upp något, den som alltid vart med mig under dessa 10 år.
Rädd nu för att bli deprimerad igen, (nu när jag är glad och känner att livet ger mycket)Jag är rädd för framtida saker som, midsommar och svensexa, kalas och resor.
Rädd att onicon inte ska finnas med.
Vad i helvete är det i min skalle som gör att jag inte vill sluta med onicon!!Jag har lyckats halva vägen än så länge. Det är de som får mig stark!
26 maj, 2013 kl. 19:45 #80340fanvadniceMedlemKänner igen det där. La av för lite mer än 2 månader sedan, men håller fortfarande på med Onico. Ska försöka sluta med det nu också men det kommer inte bli lätt. Kämpa på!!
29 maj, 2013 kl. 07:07 #80362Slut2013MedlemBörjar fylla skallen med annat än nikotin nu.
Det känns som att jag kan se en ny människa i mig själv långt där borta.
Förr var jag den med snus under läppen och ringar på byxorna efter dosan. Men jag kan se en frisk och fri man som tränar hårt och som är värd ett liv utan gift och hälsoproblem.
Kämpa på ni som läser detta för att börja sluta snusa!
Många här inne skriver att vägen hit är värd mödan… men, DET ÄR VERKLIGEN VÄRT DET!!29 maj, 2013 kl. 08:00 #80364FlatpickerMedlemDet känns bra att du ser ljuset i tunneln! Tänk på att inte släppa ”guarden” bara! Bakslagen kommer när man minst anar det.
Jag fick ett snussug igår när jag och sambon skulle ut på en längre roadtrip. Jag började minnas hur jag brukade vänta med första snusen på morgonen när man skulle ut på roadtrip, bara för att få uppleva ”kicken” av att ta dagens första i bilen tillsammans med köpkaffe från macken. Jag blev så jäkla sugen! Men jag började resonera och insåg om jag skulle ta en snus så skulle den ge mig ett illamående utan dess like och sedan en ångest större än Grand Canyon. Det gick över efter nån minut och allt var frid o fröjd igen…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.