Våren 1970

Välkommen! Forum Dagbok Våren 1970

Visar 10 inlägg - 21 till 30 (av 48 totalt)
  • Författare
    LarsG
    Medlem

Hej där ute!

25 dec till 25 feb, dvs två månader avklarade. Kan väl sammanfattas på följande vis: Ett litet framsteg för mänskligheten men ett stort framsteg för Lars.

Veckan har varit lugn. Det tycks vara som att det finns en brytpunkt i närheten av två månader. Har kommit igång med banjospelandet, vilket var stört omöjligt de första 6 veckorna. Skönt att kunna koncentrera sig i längre perioder. Återstår att komma igång med joggandet. Skall ske nu när det börjar ljusna på eftermiddagarna, bor ju på bonnavichan utan vägbelysning.

Ha det bra ni alla och kämpa på. Det blir bara bättre o bättre med tiden.

LarsG
    Medlem

70 dagar / 10 veckor !

Fy fan va gött.

Det värsta tycks vara gjort. Sug lite då o då, men det går att hantera.

Ha det bra där ute 🙂

Anonym
    Inaktiv

Fan va bra gjort! Ha det gött Lars.

LarsG
    Medlem

Hallo kämpar!

3 månader utan nikotin! Framåt går det men stegen är små. Ett konstant sug i bakgrunden stör lite då o då. Men om jag är tillräckligt fokuserad på något så märker jag det ej. Var på vägmöte i förra veckan. Hade snusare på ömse sidor om mig. Dom snusade konstant mm. Det märkliga var att jag kände ingen snuslukt. Så tydligen har jag blockerat allt vad snus är. Har inte känt någon som helst längtan tillbaka till snuset under denna tid som gått. Däremot så påverkas jag negativt av efterverkningarna av vad nikotinet ställt till med. Men det blir ju bättre o bättre med tiden.

Nu siktar jag på 100 dagar.

Ni får ha det så bra där ute.

LarsG
    Medlem

100 dagar avklarade.

Riktigt skön känsla. Hit tills har det gått förvånansvärt lätt.Tidigare hade jag resignerat och trodde aldrig att jag skulle klara av att sluta. Men det är märkligt så fort beslutet var taget så har det inte funnits någon återvändo till snusandet. Det har förvisso tidvis varit jävligt men summa summarum så har det varit relativt enkelt.

Kämpa på där ute. Livet är bättre utan nikotin.

Lars

Perseus
    Medlem

100 dagar! Sweet! Grattis och bra jobbat!

Har också denna nivå som ngt slags magiskt delmål. Klarar man 100 dagar inbillar jag mig att chanserna är goda för att lyckas.

100 är magiskt… Grattis LarsG! Så kul att se att alla ni som startade kring nyåret fortfarande är järnhårda i ert beslut. Efter hundra rullar det på!

Perseus
    Medlem

hehe tack cumulusnimbus! Jag anar att du var ngt skeptisk till flera av oss som inledde våra snusfria dagar runt nyår? 😉
    Helt förståeligt! Jag tror inte heller på nyårslöften och kommer aldrig se nyårslöften som seriösa!

T minus 6 dagar.

Det brukar vara rätt fullt på gymmet efter nyår men till påsken brukar det ha tunnas ut igen 😉 Fast inte här där alla tuffingar håller till! Ser fram emot alla nya veteraner så jag och nybrocorner kan pensionera oss 🙂

LarsG
    Medlem

Hej alla ex snusare!

4 månader fixade. Den snusfria grunden blir allt stabilare. Inget direkt sug efter snus men fortfarande lite låg i humöret. Beror inte direkt på avsaknad av nikotin. Andra orsaker som förvisso kunnat döljas i nikotindimma. Men det löser ju inga problem.

Ha det bra och kämpa på 🙂

Visar 10 inlägg - 21 till 30 (av 48 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.