hanna100

Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 61 till 70 (av 72 totalt)
  • Författare
  • som svar på: Hjälp. Hur ska detta gå? #88407
    hanna100
    Medlem

Önskar att jag kunde säga att det går framåt och att abstinensen har avtagit. Så känns det tyvärr inte 🙁
    Plågorna är konstanta. Men jag kämpar på och har inga planer på att kasta in handduken.
    Tänker dra täcket över huvudet igen och sova en stund.
    Förstår inte hur det ska gå nästa vecka då jag kommer att ha betydligt mer att göra än vad jag har den här veckan.
    Som det är nu klarar jag ju knappt av att svara på ett mail 🙁

som svar på: Hjälp. Hur ska detta gå? #88405
    hanna100
    Medlem

Usch, suget känns ju värre än någonsin 🙁
    Och frustrationen har helt tagit över både kropp och sinne 🙁
    Försöker glädja mig åt att tiden trots allt går och fokusera på mina mål.
    Och tänka på hur äckligt det faktiskt är med snus. Ofräscht!
    Och jag vill inte vara beroende!! Känns ju larvigt med vuxna människor som ska behöva en jävla napp för att ta sig genom tillvaron.
    Nej, nu ska jag dricka ett glas vatten och sen försöka ta mig igenom den här dagen.

Och tack Irenepanik för peppen!

som svar på: Hjälp. Hur ska detta gå? #88399
    hanna100
    Medlem

Är så glad att den här dagen lider mot sitt slut och att jag har klarat att hålla abstinensen stången. Men det har varit riktigt tufft. I förmiddags fick jag ett så sjukt starkt sug efter kaffe + cigarett. Såg framför mig hur jag satt på torget i vårsolen med en god takeaway-kaffe i ena handen och en cigarett i andra 🙁
    Det var skrämmande nära att den fantasin blev verklighet. ”En cigarett är ingen fara” och liknande tankar dök upp.
    Jag slutade ju röka för 16 dagar sen. Så den här kampen förs så att säga på två fronter.
    HELT nikotinfri är målet!

som svar på: Hjälp. Hur ska detta gå? #88398
    hanna100
    Medlem

Så, nu har jag gjort det jag behöver göra idag och tänker helt enkelt dra ett täcke över huvudet. Tycker just nu så himla synd om mig själv. Och det som hjälper bäst mot abstinensen just nu är att sova. Då går tiden och det blir en liten paus från ”lidandet”.

som svar på: Hjälp. Hur ska detta gå? #88396
    hanna100
    Medlem

Klockan är inte ens halv tio och jag är redan helt slut. Abstinensen suger helt musten ur mig. Jag kommer inte att snusa igen, så är det bara. Men att stå emot tar verkligen ALL energi. Jag tänker på snus och att jag håller på att sluta exakt hela tiden. Det går inte en sekund utan att slutandet är i mina tankar. Tröttsamt, men bara att kämpa på!

som svar på: Hjälp. Hur ska detta gå? #88394
    hanna100
    Medlem

Tack för stödet Mumin!
    Och ja, jag vågar knappt tro det, men det känns aningen lite bättre idag. Är fortfarande yr och har ont i huvudet. Och humöret är ju verkligen inte det bästa, men idag har jag i alla fall bestämt mig för att ge abstinensen en match. Hittills har jag ju mest legat ner i fosterställning. Ska försöka aktivera mig lite mer idag.

som svar på: Hjälp. Hur ska detta gå? #88389
    hanna100
    Medlem

Kväll nummer två som nikotinfri. Är just nu väldigt glad att jag bor själv. Känslorna är helt bortom kontroll. Gråter, är bottenlöst irriterad och arg om vartannat. Och det räcker med att göra ingenting för att de här känslorna ska utlösas. Hoppas verkligen att det blir lite mer stabilt i morgon.

Jag har även en hel del fysiska symptom – konstigt ont bakom ögonen, ont i leder, huvudvärk, fryser. Men jag har kikat runt lite i andra dagböcker här på slutasnusa och det verkar som att mina abstinenssymtom är helt normala. En liten tröst. Nu tänker jag ägna resten av kvällen åt att tycka synd om mig själv. I morgon ska jag försöka rycka upp mig lite.

som svar på: Hjälp. Hur ska detta gå? #88388
    hanna100
    Medlem

Nu är det drygt ett dygn sen jag sa hej då till snuset. Jag försöker verkligen bara ta det här minut för minut just nu. Höll på att få ett nervsammanbrott nyss när det ringde på dörren och det stod en hantverkare där som av okänd anledning ville in i min lägenhet. INTE RÄTT DAG!!! Har ägnat förmiddagen åt att svara på ett (1) jobbmail och att gråta floder. Tog mig seriöst en timme att skriva ett svar på ett mail??? Känner mig yr och helt ofokuserad. Och efter det mådde jag verkligen USELT i ett par timmar, både fysiskt och psykiskt. Nu känns det pyttelite bättre. Så jag passar på att andas, bäst att ta ett par djupa andetag innan nästa vidriga svacka kommer 🙁

som svar på: Hjälp. Hur ska detta gå? #88384
    hanna100
    Medlem

Har inte snusat än. Kommer inte göra det heller. Men jag mår skit. Vad ska jag nu trösta mig med? Vad ska jag nu belöna mig med? Och när går abstinensen över? Blir lite rädd när jag läser en del dagböcker här på forumet och ser att det finns dem som fortfarande verkar ha väldigt jobbig abstinens efter flera månader.

som svar på: Hjälp. Hur ska detta gå? #88381
    hanna100
    Medlem

Tack mumintrollet. Jag gillar att du skriver ”jag är övertygad om att du kommer greja detta”. Det är precis vad jag behöver höra!

Hur kunde jag vara så korkad att jag trodde att jag skulle få sova den här första natten som nikotinfri? Precis som om abstinensbesvären skulle ta paus bara för att jag la mig ner. Nej, jag är givetvis fortfarande klarvaken. Känner mig sjuk, varm och fryser om vartannat. Och sugen på en snus såklart. Och jag tycker himla synd om mig själv. Bara en eftermiddag och en kväll utan snus och jag gråter redan som ett litet barn. Det kan man kalla krigare 😉 Försöker tänka att det här ”lidandet” som abstinensen innebär inte är någonting jämfört med vad många andra människor tvingas gå igenom. Tyvärr hjälper inte den tanken heller just nu. Jag känner mig som en treåring som vrålar efter sin napp.

Just nu önskar jag bara att någon skulle ta en trasa med eter och trycka över näsan på mig…

Visar 10 inlägg - 61 till 70 (av 72 totalt)