Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
janne321Medlem
Hundradagarsgränsen utan nikotin passerar idag!! Ett fyrfaldigt leve för mig……
Har inte gått och räknat ned utan mer en tillfällighet att jag råkade kolla detta idag. En tröst eller uppmuntran till er som kämpar med en besvärlig abstinens vill jag säga att för min del är suget helt borta sedan länge och jag tycker det är ett rimligt antagande att jag säkerligen är som de flesta andra personer.
janne321MedlemFråga en läkare ifall det finns något som ej går att medicinera bort…decennier av påverkan från läkemedelsbolagen slår igenom och det finns mediciner mot och för det mesta här i livet. Inte sällan är biverkningarna av allvarligare karaktär än det symtomet man vill medicinera bort.
Gör dig själv en tjänst-gör en cold turkey-och göd inte läkemedelsbranchen. Tror att den rent farmakologiska effekten är försumbar det som verkar är placebo. Bättre att skapa detta genom att tro på dig själv.
janne321MedlemSnart tio veckor nikotinfri och känner inget som helst sug. Har vandrat mellan suget efter nikotin till i det närmaste ett förakt för drogen och att till slut landa i ett tillstånd av neutralitet.
Risken för att återfalla i nikotinbruk känns i dagsläget tämligen låg. De positiva vinsterna jag gjort känns som en god belöning. Min avgiftning och fortsatta abstinens från drogen har för mig fört nmed sig betydligt mindre av svårigheter än jag i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig. Varför är för mig en gåta! Var jag helt enkelt färdig för att sluta? Var jag ej så beroende som jag trodde? Spelar egentligen inte så stor roll utan konstaterandet att vara drogfri kanske är det viktigaste.
Har gått från dags- till veckorapporter och nu dags för månatliga sådana.
Till er där ute som har problem med er abstinens- bit ihop-håll ut-belöningen väntar er snarare än ni anar!!!
janne321MedlemTandlös o smal ellet tjockis med bett…..se på vad du vinner istället. Ät frukt, det måste väl ändå ligga inom området självdiciplin.
janne321MedlemÄnnu en vecka utan har förflutit. Snusandet faller alltmer i bakgrunden. En känsla av overklighet börjar att infinna sig i hur mycket tid, energi, prioritet samt pengar denna mångåriga last, vana eller beroende tagit i anspråk. Frihetskänslan att inte längre vara fast i denna förrädiska fälla får tjäna som kompensation och belöning. Jag vet att det skulle varit bättre att gått igenom detta för tio-femton- tjugo år sedan men får vara nöjd med att det är tillräckligt bra att göra det nu och inte OM tio-femton eller tjugo år.
janne321MedlemNy redigerad upplaga (hehe) apropå logiskt tänkande!!!
Jahapp ännu en giftfri vecka. Man känner sig närmast religiös- troende på ickenikotinet. Människan blir lyckligare utan denna last.
Djävulens påfund att göra människan beroende av en drog som till slut får som enda syfte att stilla den oro som avhållsamheten skapar. Tänk vad klok man också blir då man ej är nikotinpåverkad och i stånd till logiskt tänkande. Jag har sett sanningen efter decennier djupt nere i missbrukandets träskmarker. Halleluja..
Kämpa på ni som ännu ej kommit så långt det är värt varje svettdroppe!!
janne321MedlemJahapp ännu en giftfri vecka. Man känner sig närmast religiös- troende på ickenikotinet. Människan blir lyckligare utan denna last.
Djävulens påfund att göra människan beroende av en drog som till slut får som enda syfte att stilla den oro som avhållsamheten skapar. Tänk vad klok man också blir då man ej är nikotinpåverkad och ej i stånd till logiskt tänkande. Jag har sett sanningen efter decennier djupt nere i missbrukandets träskmarker. Halleluja..
Kämpa på ni som ännu ej kommit så långt det är värt varje svettdroppe!!
janne321MedlemJag trodde det handlade om att sluta snusa?!
janne321MedlemHej igen! Fredagsrapport från en nikotinfri f d missbrukare. Sex veckor har nu förflutit sedan jag senast smakade snus. Suget kan komma som glimtar men ej mer och det går numera timmar mellan att jag ens tänker på saknaden efter en snus. Normalvarma händer, fötter. Smak- och luktsinnet är bättre, märkligt nog. Sover gott om nätterna.
Ni som kämpar- håll ut det lönar sig.
Ekonomiskt var för mig inte det primära men otvetydigt är det så att jag nu kan använda pengarna till nåt mera bestående än att spotta ut dom på gator och i papperskorgar!!!
Som sagt-håll ut, bit ihop så hörs vi nästa vecka………..
janne321MedlemGod morgon god morgon hör fåglar sjunga glatt….f;låt att jag stör.
Men livet går vidare utan nikotin, bara så ni vet.
Ytterligare en fri vecka och vissa av sinnena såsom smak och lukt har börjat normaliseras.. känner ni att det börjar dofta höst tidigt på morgnarna?? Vet inte säkert men det känns som en flash back av vad som ligger decennier tillbaka att kunna erinra denna doft… Mmmm..
-
FörfattareInlägg