Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
Mattias444Medlem
Hej, jag satt heller inte något datum utan det bara blev en dag då jag fått nog. Sen är det bara att aktivera sig med olika ting så fort abstinensen sätter in.
Mattias444Medlemdet är nog olika, det viktiga är att så fort man får abstinens så måste man sysselsätta sig med något annat, att bli arg är en sak, men ha en strategi. får du abstinenes så aktivera dig ex. ut och röra på sig. eller ringa någon eller äta en frukt eller ja vad som helst som flyttar fokusen från problemet.
Mattias444MedlemHej Emth, bra beslut. jag själv fattade mitt beslut fö en vecka sedan och det har gått bra hitills. Byt nikotinet mot frukt och motion. jag aktiverar mig varje dag och det är fantastiskt skönt. Lycka till!
Mattias444Medlemjapp, en vecka idag blir det. har haft det grymt jobbigt och syndat med ca tio nikotintuggumin (2mg) totalt. byter snuset mot träning och frukt. det känns ganska bra nu. jag gillar den fräsch känslan i munnen. det är helt klart bättre utan snus.
Mattias444Medlem2 dagar, idag är det jobbigt. jag försöker hela tiden finna nya kreativa lösningar för att inte känna något sug, det är tufft detta. Det är tur att man vet att det blir bättre med tiden. Det är gott att vara fräsch i munnen, känner redan förändring. snusade en lösdosa om dagen så hittills på mina två stackars dagar har jag sparat 80-100 kr, gött bara det.
Mattias444MedlemLåter kanon, keep up the good work. jag har hållit upp i ett endaste dygn och jag saknar snuset som attans. Antar att det bara är att hålla ut nu. Jag kommer ersätta abstinens med träning, frukt, godis och kaffe, och inte utsätta mig för onödiga frestelser…
Mattias444MedlemBra jobbat, och den 25:e verkar vara en bra dag. Det kommer gå kanon.
-
FörfattareInlägg