DAGEN D är satt... 1 Maj

Hej

Har snusat i snart 20år. Började när jag var på tok för ung. Influerad av pappa och storebror. Det såg ju fräckt ut.

Har nu egna barn. Önskar inte att de går samma väg som mig. Denna gång har jag bestämt mig.

Har utmanat några vänner och hoppas de hänger med.

Skall klara av att sluta utan "hjälp"-produkter så som plåster eller tuggumi hade jag tänkt mig.

Wish me luck!

/Tobias

Good Luck Tobias!

Du verkar ha gjort många rätt, bestämt ett datum och söker stöd i grupp och utmaning. Smart, det här kommer gå galant.

/Kronan

Oj... har tjuvstartat lite... bara för att känna på hur det kommer bli. Satte mig i bilen i morse och styrde kosan mot Jönköping. Vanligtvis brukar man ju börja dagen med en snus. Men idag tänkte jag att jag kan hoppa över den första för att se vad som händer med mig. Tiden gick i bilen och det ringde lite så jag glömde av att jag inte hade någon snus. Efter en stund kunde jag känna att koncentrationen inte var den bästa. Huvudvärken ligger på lur. Klockan är nu 09.24 och jag har varit nikotinfri i 11 timmar. Skall snart sätta mig i ett möte. Snusdosan ligger kvar i bilen utanför.

Good Luck a_tobias:-)

Kommer gå riktigt bra detta skall du se, bra av dig att låta den ligga kvar därute, men samtidigt lite lätt jobbigt ifall suget kommer....Hoppas allt gick bra på mötet och att du inte fick nån abstinens där inne;-)

Nu snart 24h.. fortfarande hållt mig borta från den förföriska. Riktigt jobbigt just nu. Får gå och knapra i mig lite solrosfrön innan man får krypa i säng.

Har syndat lite under eftermiddagen.. la in en ordentlig hög med russin. Lyckades lura mig själv ett tag! Riktigt gott faktiskt!

Tjena Tobias!

Det var riktigt, roligt att höra!

Imorgon bitti kommer snussuget vara något mindre, för att inte tala om fredag morgon. Och på lördag är du igenom den första akuta abstinensen. Lagom till Valborg (och innan 1:a maj) alltså.

Hejja!

/Kronan

Hade trott att natten skulle bli jobbig och att morgonen idag skulle varit hemsk! Får tacka mina barn för att de håller mig sysselsatt på morgonen. Så det har gått bra.

Än så länge går det bättre än förväntat.

Har tagit med mig en påse med snussubstitut till jobbet idag. Det blev lite russin.

Hoppas du har rätt Kronan! Hade varit väldigt skönt att bli av med känslan att ständigt vara sugen på något!

Snart 36h!!! :D

Det bra a_tobias_ kommer sugen vilket du kan räkna med tänk på varför du vill sluta. + att det är tufft att sluta snusa :-)

Det här går ju bra! Börjar komma på mig själv med att tänka på annat än snus.

Hittade ett annat bra snussubstitut i går eftermiddag. Fyllda oliver. Mycket bra.

Men nu på jobbet köra jag vidare med mina russin.

Härligt 2,5 dagar avklarade... Bara resten av livet kvar! ! !

Kanon Tobias, kommer gå kanon skall du se. Du ser, 2,5 dagar och redan tänker du på annat :D

Kör på!!!!!

Då kommer helgen... Grillen skall tändas, vinet skall smakas av.

Att sitta på jobbet framför en dator hela dagen utan snus är inte så svårt.

Det blir värre att sitta och götta sig i solen utan.

Alla ni som kämpar sida vid sida med mig! Lycka till i helgen.. Sug på några oliver... Funkage bra för mig igår!

/Trevlig helg

Helvete blir inte lätt i helgen. Men jag ska inte bli en Nikotion slav igen...

Lycka till!

du ser nu börjar jag stamma när jag skriver oxå..

5 dagar nu! Är stolt!!

Gott Tobias!

Jag slutade också 1:a Maj. Har innan snusat ungefär en dosa general lös/dag i 15 år.

Jag tog faktiskt sista prillan i lördags eftermiddag.

Igår var det jobbigt och jag sov inte många timmar i natt.

Dagen började hyfsat, men abstinensen sköljer över i intervaller. Dock inte värre än att det går att hantera. Jag får stickningar i huden, jag är orolig och har koncentrationssvårigheter...annars mår jag fint :-)

Jag använder inga plåster, tuggummi eller annat hjälpmedel. Ej heller dämpar jag begäret med cigaretter. Jag äter dock mycket fet mat och speciellt starkt kryddad mat. Vet inte varför, men det hjälper lite. Jag dricker mycket vatten och inbillar mig att även det hjälper. Ikväll ska jag träna. Det blir en cykelrunda med kompisarna. Inbillar mig att även det hjälper på.

Oavsett vad, kommer jag aldrig mer att ta en prilla. :-)

Mvh,

Biggen

Härligt Biggen,

Känner precis igen dina symptom! Men jag kan glädja dig med att de sakta men säkert försvinner.

I natt var första natten sen jag slutade som jag inte drömde en massa konstiga drömmar utan jag sov som en stock.

Kör hårt!

Klarade helgen och har nu fixat 7 dygn. Många öl i helgen var mycket nära att ta både snus och cigg då de var nära till hands. Nu åter jobb, nästa mål borde bli 1000 timmar. Nu uppe c:a 180h.

Bra kämpat moosehead, ge aldrig upp!

Låter bra att det sakta försvinner, s_tobias.

Just nu känns det bara rent fördj*vligt. Men det gillar vi!

Kör hårt!

Det som inte dödar härdar!!!

Jag tycker det är som jobbigast när man inte har något speciellt att göra. Så därför har jag sett till så jag har haft fullt upp i stort sett från morgon till kväll.