Hur många dagar har DU klarat?

Grattis till martin_1 som passerat 400 och jag är grymt stolt att jag passerat 800. Jag kommer att uppdatera min länk med krokiga tankar inom kort

Grattis cumulusnimbus!!

Tack cumulusnimbus! Grattis till dig med! 800, dubbelt upp! Och grattis till issen såklat, med 1000! Inte illa… och perseus med 600! Många med jämna tal! Och grattis till alla andra också som känner sig befriade, oavsett antal dagar! Det är det viktigaste. Ingen nämnd och ingen glömd!

Slutade med nikotin för 128 dagar sedan. Anledningen var att läkaren sa att jag hade hög vilopuls (90)

Slutade snusa och började träna… Gick ner från 80kg till 70kg genom träning och inga snabba kolhydrater.

Pulsen nere i under 60 . Sprang 7 km idag utan problem.

Mycket kan hända på 128 dagar.

Det är grymma framsteg på bara 3 månader. Väl kämpat! Det härliga med att sluta snusa är alla positiva bonusar som man kanske inte ens tänkte på, som man får på köpet.

285 dagar :slight_smile:

Snart tre år sedan nu som jag bestämde mig för att göra ytterligare ett försök att sluta snusa. Jag var så innerligt trött på såren under läppen, kladdandet, letandet i olika butiker för att hitta tillräckligt färskt snus för att inte förvärra såren, beroendet, att få panik om jag glömt snuset, att skrapa upp de sista kornen ur dosan. Suck, riktigt trött på allt som hade med snus att göra.

Det har varit en lång resa att komma dit jag är idag men det har varit värt allt slit. Jag kommer aldrig att snusa igen. Så är det bara. Däremot kommer jag nog alltid ha ett sug efter nikotin som kommer och går. Det verkar vara så. Men, suget kommer snabbt och försvinner också snabbt så det är inte svårt att stå emot.

Så, snart tre år nu utan min käraste, älskade vän som jag levde ihop med i 30 år. Så skönt att vara utan dig!!

29h, det kryper i kroppen, alla tankar handlar om snus men den här gången är jag bestämd! Tvärt avslut utan några hjälpmedel som plåster, tabletter osv. Har snusat i ca 30 år så det är en rejäl omställning.

5e dagen utan. Jag kanske inbillar mig men det känns som att jag börjar se ljuset igen. Livsglädjen på väg tillbaks. Var nästan glad imorse när jag vaknade och nu har jag ork och energi att göra saker.

En vecka drygt, känns nästan för enkelt…

Jag har varit fri från lös snuset 24 dagar idag. Har försökt sluta för. Denna gången har nikotin abstinensen nästan gjort en skogstokig fastän allt detta, så känner jag mig mer välmående och gladare. Min omgivning kanske upplever mig just nu som pest och pina. Men detta gör mig bara mer motiverad att sluta snusa. Första del målet är 3 månader. Som är den 10 Februari 2015. Så alla som bestämt sig för att sluta Snusa “önskar jag er lycka till med er kamp”

Tja!

12 dagar

500+ Rullar på utan större problem just nu :slight_smile: Hoppas det går bra för alla!

:smiley: Haha, jag är så glad, det är 60 dagar idag! Jubileum, jag är fri från tobaksbolagen. :wink:
Tack martin_1 för hjälpen. :slight_smile:

950 dagar :slight_smile:

18 dagar och 2 dagar utan ingerfära

31 dagar. Har en app på mobilen som heter Snusless. Där står dagar och hur mycket pengar man har sparat hittills :slight_smile:

Kollar räknaren…Har glömt bort slutasnusa.se och allt vad att sluta snusa innebär. JAG ÄR FRI!!!

Snusat ca 17 år, nikotinfri sedan 14 oktober 2012, 2 år 4 månader om jag räknar rätt.

Kämpa på där ute det är det värt.

Macke
41 år
Snusat i 10 år
Snusfri 20 dagar
Nikotinfri 20 dagar
Aldrig mer - ALDRIG MER

Kaaaah, endast 4h, snus i dygnet runt, fick spontanfall att sluta inför en dejt på lördag.