I'm an addict...Dag 3 og så videre

Tok en titt i speilet på mandag og så at tannkjøttet har hatt det bedre...følte at NÅ må jeg bare kutte ut denne dritten som egentlig ikke gir meg noe. Trappet ned på kvelden. Og omtrent cold turkey siden. Frykt er en veldig kraftig motivator! (tenner som faller ut = kommer til å dø stygg, ensom og alene...)

Tirsdag og onsdag gikk egentlig veldig fint. Tok et par snus (mini portion) i løpet av dagen, men det er ingen ting sammenlignet med at jeg vanligvis snuser en hel boks. Tok litt Onico etterhvert også. Tenker lite på snus. Bare irritabel og sinna, men det kjennes fint i grunn..Trener yoga og føler meg generelt bra.

i dag (tordag) gikk jeg på en reell smell. Våkner tidlig, svetter. Og utover dagen...Skjelven, svimmel, konsentrasjonsproblemer, angstanfall, høy puls... føler meg helt skev. Savner ikke snusen, men har abstinenser fra helvete. Bruker mye Onico i dag. Hva som helst som får meg igjennom dette... Ringte også til Røyketelefonen for å høre om dette var normalt..

(og +2 kg på badevekten i dag tidlig. er det mulig...?)

MEN jeg tenker..hvis dette er det verste, så skal jeg klare det. Innimellom når jeg ikke føler abstinensene like sterkt så føler jeg meg faktisk bra - bedre enn før!

Helt rätt inställning!!!

Läs de olika dagböckerna på forumet så får du både information och inspiration. Det finns många erfarenheter i skrift. Några tungviktare som klarat flera år och andra som precis börjat sitt nya liv! Du fixar detta, tag hjälp av forumet vilket underlättar oerhört. min största framgångsfaktor, bortsett från mitt pannben jag nu tagit patent på :-)

Lycka till!!!

Takk for oppmuntringen Snusmupp.

Er vel nå på dag fire, ingen nikotin overhodet. Bare Onico, kaffe, trening og rå viljestyrke...

Leste et annet sted på forumet noen som beskrev dag 3 som "følelse av å være full på jobb", der har jeg vært i to dager nå... Heldigvis helg, har hatt mer produktive dager på jobben enn de siste part dagene. Er litt bekymret for konsentrasjonsevnen for jeg har noen store leveranser om noen uker og trenger et klart hode...

Her er det positive i dag:

+ Har ikke lyst på snus

+ Har trent to ganger iløpet av dagen, yoga på morgenen og svømming på ettermiddagen

+ Klarer i perioder helt å glemme at jeg ikke snuser/ hele problematikken

+ Har begrenset behov for chips, godis etc.

+ Snuser ikke lenger!!!

Så til det som ikke er fullt så kult..

- Føler meg full og sliten, nesten fylleangst når jeg tenker tilbake til situasjoner på jobb

- Er sliten (men det kan også bero lite på treningen)

- Badevekten viser fortsatt +1,8 kg. Oppblåst og vondt i magen

- Våkner om natten

- Blir veldig, veldig selvopptatt!

Har ikke tenkt å gi meg nå!!!

Bra där! Bara att kämpa på, det går faktiskt över fortare än man tror! Fortsätt med träningen, det är riktigt bra för abstinensen. Själv slarvade jag med kosten och gick upp 9kg i vikt... har nu tränat bort ca 7 av 9kg men det är tungt. Dagarna går av sig självt, det enda man behöver göra är att aldrig ta en snus igen... lättare sagt än gjort kanske. Arg och sur blir man, men det är lättare att säga förlåt för att man varit grinig än att sluta snusa igen :-)

Kör hårt!

Dag 5.... Føler meg litt bedre i dag enn i går. Litt sugen på snus ibland, men kjører på med onico så går det raskt over.

Drakk til og med et par glass rødvin i går kveld, uten å savne snusen spesielt! Har også klart å roe litt ned på inntaket av mat og godis.

Alt i alt en ganske bra dag. Tar en dag av gangen, så slipper jeg å forholde meg til tanken om "aldri" å skulle snuse mer. Og er dermed mindre deprimert...

Dag 6 - nok en snusfri dag :)

Har vært litt slitsomt i dag, var på bandy og savnet virkelig snusen sammen med en kopp kaffe i pausen.

Det er vel ikke til å unngå å komme opp i situasjoner hvor man har positive assosiasjoner til snus. Men det viktigste er at jeg kom igjennom det og bare snuset Onico til kaffen..

En dag av gangen....

Dag 7. Føler meg piggere og har mer energi enn på lenge. Våknet før vekkerklokken (er B-menneske...) og klarte å holde konsentrasjonen på jobb. Blir sugen på snus eller får fysiske symptomer på abstinens innimellom, men det varer ikke lenge av gangen.

Roet ned på Onico-forbruket også...

Måtte alle dager fortsette like bra som denne!

Grattis till passerad första vecka!!! :D

Bra jobbat!

Dag 10, fortsatt snusfri..

Imponerande!

Dag 12.

Humøret og konsentrasjonsevnen er mer stabile.

Har kommet over det stadiet hvor jeg har lyst på snus. Når tanken slår meg, tenker jeg på hvordan det ville føles - ikke i nærheten så godt som i fantasien, antakelig mest svimmelhet. Ser for meg at det ville vært en "is that really it?" følelse..

Trener en del men spiser mye også. Så vekten har stabilisert seg på +2 kg. Det er rett og slett matinntaket som må ned.. Må finne på noen strategier for å distrahere meg selv så jeg ikke skal dytte i meg så mye skit.

Onico er fortsatt en del av min hverdag.. Til tider mye, får jo vondt i munnen av skiten.. Skal trappe ned den neste tiden.

Stå på alle sammen!!!

Gillar din fighting spirit! Keep it up neighbour!

Dag 15. Er offisielt blitt onico-misbruker. Er redd det vil bli like ille å slutte med Onico som med nikotin.

Svinger mellom sug og sinne (ilska) som jeg prøver å bruke til noe konstruktivt, fks ta et oppgjør med dårlig arbeidsmiljø på jobben.

Vekten er stabil men har fortsatt de to ekstra kiloene fra første uken, som gjør at jeg ikke akkurat føler meg vel i kroppen..

Stå på alle sammen!

Du får gjøre en mental kraftanstrengelse og legge bort Oncio også. Det var et par dager på det værste at jeg måtte avspasere litt fra jobben og bare være litt aleine. Men jeg kom gjennom det. Lykke til!

Dag 16. Kjip dag. Snussugen som fy..!

Har nettopp spist en pose potetgull på ca 5 minutter, drukket cola, hjelper ikke.

Men snuse skal jeg ikke! Bare viljestyrke nå...

Noen som føler at koffein hjelper når suget er som verst?

Härlig inställning!

Jag tyckte att det hjälpte att äta äpple eller morot, när suget satte i som värst.

Kämpa på!

Takk for oppmuntringen - føles bra å ikke kjempe mot dette alene.

Sitter og funderer på om kroppen sliter med saltabstinens også? Det er jo store mengder koksalt i snus. Kan forklare hvorfor det eneste som frister like mye som snus akkurat nå, er salt lakris og salt godis..

På den positive siden... mulig dette er innbildning, men jeg synes tennene mine har blitt hvitere...! *prøver å tenke positivt*

Dag 20. Snusfri.

Har overlevd første tur på byen uten snus (ble til gjengjeld mer beruset enn jeg pleier.)

Det er helt utrolig at jeg snart har klart 3 uker uten snus. Stolt.

Dag 22. Tre uker overstått! whoohoo... :)

Grattis till 3 veckor!

Nu är det bara att fortsätta att kämpa.

Kämpa på!