Inne på andra dygnet som nikotin och snusfri efter att ha snusat i 11 år,
ca 1 dosa om dagen.
Läst runt lite här, så jävla impad av er som varit fria från de en längre tid.
Krävs mycket vilja och styrka. Är uppe i nästan 30 timmar nu, de känns obeskrivligt
jobbigt. Mått illa hela dagen, huvudvärk, lite yr och liksom speedad. Vill bara springa och skrika. Verkligen hemskt att ha ett sådant beroende. Något som styr ens liv.
Har tänkt på att sluta i många år men aldrig funnit motivationen för att verkligen
försöka. I bland får jag små ryck och håller mig utan snus i typ 1,5 timmar innan jag ger mig. EN OCH EN HALV TIMME, löjligt vad starkt suget är. Jag var omotiverad, då är de ingen ide och försöka.
Nu har jag bara bestämt mig. Är envis, ibland är de en bra sak och ibland mindre bra.
Hade inte satt upp någon speciell dag för att sluta, de bara blev så. Snus förådet börja ta slut så var dags att beställa fyra nya stockar. Av någon anledning så beställde jag
två av dom vanliga och två niktotin & tobaksfria. De bara hände, tänkte inte så mycket på de. Fick hem de på posten två dagar senare och bestämde mig för att testa dom nikotin fria och se hur de fungerar, om de reduserar suget osv.
Gick till min förvånan väldigt bra. Blev visserligen peppad genom att utmana mig själv, är väldigt tävlingsinriktad så gav mig fan på att testa de mer seriöst och hur länge jag klarade mig. Gjorde de till en tävling helt enkelt. Första dagen så klarade jag mig på tre vanliga snus. Andra dagen tre, tredje 4, fjärde 3 och femte 2.
I går var dag nummer fem, tog en morgon och en efter lunch. Sedan dess ingen.
Jag säger inte att de här har något med nikotin fritt snus att göra, de är inget mirakel "snus". Men detta medel hjälper mig mycket för motivation och dämpar suget efter ha något under läppen. Helt klart värt och pröva.
Känns lite larvig och sitta och skriva om mina känslor öppet så här. Men efter att ha läst bland andras poster lite så har det verkat hjälpa er, så då prövar jag med!
Tittar nu på klockan och ser att det har gått 28 timmar prick. Jag ska klara de här, no matter what. Har några polare som har klarat de, jag är den kaxiga typen som kan säga till mig själv att om andra kan så kan jag me.
Skrev ner alla anledningar till att sluta snusa på ett papper, dom viktiga anledningarna som spelar roll. Tar upp pappret och tittar på de varje gång de känns för jobbigt.
Hjälper faktist. Blir som två rutor som poppar upp i huvudet, den ena där jag ser hur jag kommer må och se ut om jag fortsätter snusa. Den andra hur mitt liv ser ut om jag slutar. Det räcker för att hålla motivationen uppe!
Nu flög en tanke upp i huvudet, nej inte att jag är sugen på snus, faktist något som hjälper lite. Fick just en känsla av pinsamthet, besvikelse. Inser nu att allt jag skriver här är ett slags löfte, ett kontrakt. Jag har lovat mig själv och alla som läser detta att jag ska sluta snusa och banne mig klara de. Tar jag en snus nu så sviker jag de.
I går kväll la jag mig, vetandes att jag ska upp och jobba om 8 timmar. Hade sån abbs, låg bara och vred på mig, slog i väggen, kände mig helt speedad hade en miljon tankar per sekund. vakna flera ggr under natten och mådde riktigt dåligt, ville bara stanna hemma från jobbet.
Nu är det dag nummer två, kommer antagligen vara lika jobbigt ikväll om inte värre. En tanke som hjälper är dock att de antagligen kommer känns lite bättre imorn.
De är deppigt, vill gråta och skrika och slå en vägg typ.
Ni som har lyckats, fyfan va grymma ni är