Då har det Gått tre dagar in efter en så kallad cold turkey… Har då känts helt extremt jobbigt men känns som om den värsta fysiska abstinensen har avtagit och att det idag bara gäller att sysselsätta sig. Lycka till alla och kämpa vidare!!!
Sådär 6 dagar gjorda! imorgon en VECKA! Känns väldigt bra och jag har redan klarat av två fester utan att falla för frestelsen… Tänker mycket på att det har snusats i 14 år och undrar varför jag inte gjort det här tidigare? Men jag antar att jag inte vart mogen för det förrens nu.
En vecka idag!
Nöjd med mig själv och har bestämt vilken burk jag ska lägga mina sparade pengar i!
Känner mig starkare och aningen gladare än tidigare dagar, blir dock irriterad fort på mina närmaste…
Tackar för all inspiration på detta forum, Fantastisk läsning!
9 dagar!
8:e var en tuff dag tänkte mycket på snus och kände att det var någonting som saknades.
Men vaknade idag relativt utvilad då jag börjat bemästra sömn för första gången igen efter mitt avslut.
Jag känner mig motiverad att fortsätta och sträva efter att aldrig röra skiten igen, Men en dag itaget!
Nästa stora mål blir 1 månad!
Och då är det också dags att unna sig någonting litet, utav pengarna en har sparat.
10 dagar!
Grymt bra jobbat!
Se till att unna dig något lite då och då… Det sporrar till att fortsätta och ett bevis för sig själv att man gjort något bra! Bra jobbat och lycka till!
Tack för peppen! Oerhört härligt att komma in här och få uppmuntran och förstärkt motivation till att sluta!
Idag är det dag 14!
2 veckor har gått helt utan snus eller nikotin i någon som helst form!
Jag är stolt!
Snart en månad!
Till er som är i första dagarna KÄMPA!
Det blir så mycket bättre!!!
Hoppas det fortsätter att gå bra! Kämpa på!
Bra gjort Leontin, Själv har jag precis slängt mig ner i skyttegraven och är på dag 2, för här ska stridas
Läste att ett tidigare inlägg där du “bemästrat sömnen”, längar till den dagen kommer för inatt var ingen rolig tid, tror jag vaknade precis varje timme hela natten. Och dagen är ju ingen dans på rosor heller Är inte livet underbart…
Härligt sunkan79! Ser ut att gå bra
Jag kör på är dag 16 idag och börjar kännas som att den mentala biten har börjat… Har tänkt mycket på snus när jag jobbat men tankarna värvas med lycka över att vara utan så en förvirrande period minst sagt.
Känner mig stark inför 1 Månad iallafall!
Kämpa på Allihopa!!!
17 dagar!
5 veckor imorgon går bättre och bättre! känner mig stark och är fortfarande motiverad att aldrig snusa igen!
10 veckor har gått och jag känner fortfarande av kampen emot suget… kommer och går titt som tätt har stålsatt mig och är lika nöjd varje kväll när jag tänker tillbaka på dagen utan snus och gämför med hur den hade vart med en snus. Det här ÄR så värt!!!
närmar mig 100 dagar har gått bättre det senaste men nog kämpar man emellanåt… god fortsättning alla!
Hallå!
Nu var det ett tag sedan men jag inser att jag klarat ett halvår utan nikotin! Nu är nästa 1 år! jag har klarat mig fint och är fortfarande fast besluten om att aldrig röra snuset igen. Det finns stunder då det gör sig påminnt men dessa varar max i 5 minuter… och kommer allt mer sällan!
Ni som precis börjat vill bara påpeka att det är ett av dem bästa besluten hittills i mitt liv! så fortsätt kämpa!
härligt bra jobbat , själv är jag tvungen att hålla mig sysselsatt för att inte tänka på snus , raska promenader mm :)en dag i taget