Man:41 år
snusat:25 år (med ettan lös)
snusfri:20 dagar
"I am made of all the days you don`t see,
not just the one you do"
3 snusfria månader
3 mån är bra gjort! Bra kämpat!
Man: 36 år
Rökt/snusat: ca 20 år. Senaste 10 åren - en dosa portion/dag + 5-10 cigg.
Snusfri: 7 dagar (kört svagt nikotinplåster med snabb nedtrappning)
Nikotinfri: 1 dag
Mående: Är trött, svajig i humöret, rastlös. Sover dåligt. Men är samtidigt fokuserad på min uppgift. Ska bara rida ut stormarna.
200 dagar och fortfarande snusfri
Tja det är sedan 6.dec.2012.
Har slutat en gång för länge sedan…men att jämföra den gången mot nu… går inte alls… dEn här gången är det ett inre krig som bekämpas…
Glömde bort att det var den 13 januari igår… alltså 7 månadersdagen…
Mycket är likadant och mycket går lättare…
Men att glömma bort 7 månadersdagen känna stort…
4:e dagen, slutade den 12:e. Konvalecent, yrsel, lite dement och glömsk lättare i kroppen (som det känns), och fullkomligt fokuserad på uppgiften. Det blir bättre…
Är inne på dag 65. Dagarna mellan 40-60 blev en större utmaning än vad jag hade trott. Men samtidigt blev lättnaden större när det väl började släppa.
Här kommer ett litet citat(något modifierat) till dem som befinner sig i den värsta skitstormen de första dagarna:
The snus ain’t all sunshine and rainbows. It is a very mean and nasty thing. It will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me or nobody is going to hit as hard as snus. But it ain’t about how hard you hit, it is about how hard you can get hit and keep moving forward, how much can you take and keep moving forward. That’s how winning is done!
Rocky Balboa
2 veckor snusfri idag! Hurrey!
Exakt fyra månader 121 dagar helt nikotinfritt. Fast glädjen grumlas av fruktansvärda hämndförsök av nikotindjävlarna. I går och idag värsta abstinensen eller vad man skall kalla det: Må jättedåligt och vara spiksäker på att en prilla skulle blåsa bort det på nolltid. Bomullsvadd i huvudet, disträ och koncentrationsstörd till psykopatologinivå. Så kändes det ju för f#n dag tre-fyra, borde vara borta nu? Jag var inte beredd på att det skulle gå att lägga ner överhuvudtaget, men heller inte alls beredd på att det så här långt in i matchen skulle vara så svårt. SKit samma: aldrig mer! Jag känner mig ändå trygg och säker på det trots att inte livet funkar särskilt bra.
2 Dagar! 30 dagar en gång gjorde då klassikern i sammanhanget och friade med en prilla. Har varje gång sjuka problem med sömnen och inte att jag sover för lite utan jag får en form av narkolepsisömn dvs jag somnar upprepat bara rakt av utan förvarning flera ggr/dag. Blir ett problem på mitt arbete… Någon som har liknande problem?
hippmange.
Jag har märkt så här efter 15 dagar snusfri att jag faktiskt har lättare att somna in för natten, vilket jag haft enorma problem med tidigare. En stor skillnad för mig men inte i närheten av det du beskriver.
4 månader.
whoo whoo.
Somnar sent och vaknar tidigt, 1 vecka imorgon känns som 10 år.
På tisdag blir det 4 veckor. Med tanke på att jag snusat i 42 år så är jag förvånad att det trots allt gått förhållandevis lätt. Hade tänkt skriva dagbok men svårt med skrivlusten. Sån tur så har jag praktiskt jobb numera, möbelsnickeri. Humöret en aningen lågt men skall väl gå uppåt med tiden. Stort tack till alla som skriver i forumet. Det har varit till stort stöd att läsa om alla tappra kämpar.
Bra jobbat LarsG! 42 år med vanor är ingen barnlek att bryta! Jag har 22-23 år med nikotinmissbruk och det räcker så det blir över.
4 v är på god väg i rätt riktning, bara att gnugga på vecka efter vecka.
Bra jobbat LarsG! 42 år med vanor är ingen barnlek att bryta! Jag har 22-23 år med nikotinmissbruk och det räcker så det blir över.
4 v är på god väg i rätt riktning, bara att gnugga på vecka efter vecka.
10:e dagen fixad! Är på strålande humör, och är energisk som elektonisk klocka tickar på snabbt. Tiden går snabbt, och det gör jag också. Kan inte påminna mig om när jag sprang så lätt i trappor senast, 30 år sen kanske. Härligt!
Strålande Lappelpp! Och Det värsta är avklarat! Nu är det bara att tugga fler dagar…
20 dagar här.