Hur många dagar har DU klarat?

Man 40år.
Har snusat så länge jag minns, minst 23år.

296 dagar snusfri!

367 dagar. Jag trodde att det skulle bli betydligt bättre när jag närmade mig ett år utan snus. Men det funkar inte på det viset. :slight_smile: Jag har numera accepterat att det suger häst***** att sluta och att processen förmodligen tar så pass lång tid att man gör bäst i att lägga ned sina förväntningar och ta en dag i taget. Snusmonstret är dock inte ett monster längre utan har krympt till en liten smurf som är min bitch, bitch-smurfen, och så kommer det att förbli.

Härligt! Ett år är stort, man har ju gjort allt utan snus en gång så att säga. Lika bra att ställa in sig på en 4-5 är, så kan man ju bli positivt överraskad istället om det skulle gå fortare …Asymptotiskt mot nollsmurfen

Anders snart 50
Snusade i 34 år
Snusfri 440 dagar

Cumulu: Fuck nollsmurfen!

Nu är det två år sedan jag senast tog en snus!!! Jippppiiiieeeeee!! Ytterligare en månad kvar för att fira två år utan nikotin.

Att efter drygt 30 års nikotinmissbruk äntligen kunna lägga av med skiten är ett under!! Som en del av er vet tog jag hjälp av hypnoterapi och det var trollformeln som hjälpte mig.

Tänker fortfarande på snus nästan dagligen men jag antar att många fd missbrukare av någon drog får leva med såna tankar resten av livet. Jag har bestämt mig för att aldrig mer använda nikotin och ser mig som en ödmjuk fd nikotinist.

Så, kan jag så kan du!

Härligt att höra issen! Tiden går fort när man har roligt!

329 dagar.

Drömmer ibland, som inatt, att jag kommer på mig själv med att ha en prilla under läppen. Oerhört besviken spottar jag alltid
ut prillan direkt och får ångest att jag torskat eller sabbat mina nikotinfria dagar. Drömmen är oftast så stark att jag kan känna svidet under läppen och smaken i munnen.
Tror inte jag är själv om att ha dessa drömar?

Sviterna efter att ha snusat över 20 år tar lång tid att läka!

snusfri… 7 dagar… svårt på jobbet att inte tänka på snus, funkar bättre hemma. Ska dock inte ge upp denna gången :slight_smile:

Inne på min 6’e dag nu och har bestämt mig för att sluta samtidigt som jag bekämpar ett dundervirus. När jag var riktigt sjuk med 40 graders feber ville jag inte ens ha snus. Nu är jag feberfri och abstinensen börjar kicka in. Man vet inte om svettningar, munsår m.m beror på sjukdomen eller frånvaro av snus längre.
Skär till ingefärabitar som jag har under läppen.

Slutar för att vara en bra förebild för min son och för att spara alla pengar jag lagt på snus till honom. 800 kr/månad i 17 år blir en del:)

2 veckor och en dag! märker skillnad för var dag som går men kör ju Zyban som verkar grymt bra! sur mage stör mig annars kanon. Vaknar tidigt och är pigg! förr behövde jag 3 koppar kaffe och två grov för att komma igång.
Tränar 5 dagar i veckan löpning ute i naturen samt gymmet och kör styrka. Märker att hjärtat pallar mer och får lättare endorfin kickar under träning. Mår oförskämt bra!

Sjukt det här, hur fan kunde man börja med den här skiten från början.

Maria

Kvinna

23 år

Snusat i 5 år

Snusfri 9 dygn

Nikotinfri 9 dygn

Ricke
Man
37år
Snusat ~20år alltid lössnus. De senaste 5-6 åren mycket mera ca 1 dosa i veckan.
Snusfri 9 dygn
Nikotinfri 9 dygn
Somnar snabbt men vaknar till och från. Igår huvudvärk. Magen har strulat men den har blivit bättre nu de sista dagarna. Oeffektiv på jobbet, allt går sakta. Periodvis gladare. Papper under läppen emellanåt.

Peter
Man
46 år
Snusat i 30 år Grov lös men sista året grov portion
Snusfri en månad
Nikotinfri 1 månad

Blir lättare för varje dag. Tack vare Zyban! utan den hade det varit svårt. har försökt flera gånger men nu kommer jag att klara det. Rekommenderar Zyban men börjar bli lite orolig över att kuren tar slut om 20 dagar!
Då kanske det händer saker med humör mm. Men hitintills har det inte varit svårt alls förutom huvudvärk, magknip mm. Finns de t andra här på forumet som har erfarenhet av Zyban?
Hälsar peter

Sorken

Snusat i 10 år.

SNUFRI: 112 dagar, 18h, 34m, 14 sekunder.

Kan verkligen rekommendera appen ‘Snusfri’, påminner mig om hur länge ja hållit upp och varför jag själv tycker det är viktigt att fortsätta!

https://itunes.apple.com/se/app/snusfri/id762776939?mt=8

Och så blev det då TVÅ ÅR helt utan nikotin :slight_smile: Magiskt, otroligt och alldeles alldeles underbart att vara fri från beroendet. Jag tänker mindre och mindre på snus men fortfarande dyker suget upp ibland när jag minst anar det. Men, det går fort att skaka av sig det och jag blir mest förvånad över att det aldrig ger upp. Jag ger aldrig upp däremot och jag kommer för alltid vara en ödmjuk fd nikotinist.

Nu är det snart nyår och många nya slutasnusare kommer att dyka upp på detta forum. Jag önskar lycka till till dem och även till er alla andra som redan kämpar mot beroendet!

600 dagar känns runt och fint. Räknar dock fortfarande till fyra vid dörren. Nycklar? Check! Plånbok? Check! Mobil? Check! Och så var det något mer som jag glömt vad det nu var för något…

Får räcka med tre…

Så bled det 90 dagar plus. Någon sa att 3 dagar tre veckor 3 månader skulle vara värst. Känner inget direkt snus sug däremot klagar omgivningen på att jag har blivit mer lätt retlig. Passar mig för att dricka för mycket.
Annars är det inget sug kvar. Däremot denna förbannade tomhet. Känslan av att något fattas! förstår mer och mer att Snuset fungerar som någon typ av uppåt tjack som gör att man lullar på i tillvaron utan bekymmer.
Träning funkar bra men så fort jag slutar så kommer känslan av nedstämdhet tillbaka.
Lite tveksam till hela grejen nu, men vad kan man vänta sig efter 30 år med kamrat grovnus

Jag tog min sista snus förra söndagen, alltså inne på åttonde dagen.
Jag är 50 år. har snusat i 37 år.Dom senaste 10 åren ca 2 dosor lössnus om dagen.
Jag är lite förvånad över att jag inte har några stora problem att hålla mig ifrån snuset.
Hoppas bara att detta håller i sig, men det får man ju verkligen hoppas att det gör.