lite tomt, men bra(so far)

Måste säga att det känns jäkligt bra! fräschören i munnen, frihetskänslan… visst kommer huggen emellanåt, både ren ångest och ibland sug, eller mer ramsan “det hade varit jävligt gott med en snus” men längtar inte alls efter snus?!

Tack för allt stöd. kämpar vidare!!Eller glider vidare…

Det är en bra dag när bearbetningen av nikotinmissbruket får en att känna att man “glider vidare” snarare än krigar sig fram, sekund för sekund… :slight_smile: Heja heja, en halv månad nu!

Härligt, härligt, heja!

Känns helt ok(oftast) har verkligen kommit på vilket lurigt gift snus är. En drog som passar alla sinnesstämningar, och som dessutom är socialt accepterad. Överdriver jag? Nej faktiskt inte. Ger mig själv en klapp på axeln!!!

Senaste dagarna lite låg i humöret, nästan deppig, men ändå någorlunda okej. Bättre idag känner mig fri, och inser mer för varje dag vilken DROG snus är. Stolt.

Tre veckor! Bra jobbat! Känner igen det där med att känna sig nere efter man slutat…

En aktuell fråga: Hur har eran sömn påverkats? själv somnar jag som en sten, men vaknar 01 och klockan 05, men är ändå någorlunda pigg på morgonen?!

Stor fest idag, med alkohol och nikotinister, samtidigt som ett grymmesug efter snus. Tur att jag har lite goda servetter att stoppa in under läppen…

Firar imorgon 4 veckor som fri!!! Tycker att det går ganska bra, känner mig som en f.d snusare(vet att det är ett lite tidigt uttalande)
Är ff riktigt trött ibland, särskilt på e.m

Fredagar är den värsta dagen, belöningsdagen!!! Och inget snus…Klarar det. Imorgon firas en månad som fri!

Helt okej vecka, men fredagar!!! Vilket snus-sug, men klarar det. Man får nog leva med att snus-suget kommer ibland…

Känns annorlunda i kroppen, lenare? sover tyngre men lite kortare?! Kan ff längta grymt efter en fet general samtidigt som jag absolut inte vill snusa igen. Snus är en konstig drog…

Ff med i matchen , men visst e det lite tomt utan herr general. Grejat första 50 dgr.

Det rullar på ser jag. Vi är bra på det här!

Tack Martin, men bra det vete fan…Det går iaf an, glömmer ibland av varför jag slutade…(särskilt fredagar är hemska)Men jag gnetar på. Snusfri jul är nästa mål.

Man stod ut i början av en väldigt god anledning, annars hade man aldrig kommit så här långt. Snuset gav en ingenting på slutet, det var därför man slutade.

En snus nu hade säkerligen varit gott. Men så mycket arbete i onödan. Vad besviken på sig själv man hade blivit. Efter en vecka så minns man också exakt varför man ville sluta och vill försöka igen. Fy fan för att börja om.

Så gneta på, snusfri jul låter bra, jag skall ha det som mål också!

Jahopp 71 dagar. men senaste tiden har inte varit så bra, känns som att jag ser det som en möjlighet att snusa igen för att må bättre…Vilket förstås är en lögn inför sig själv(bra lögn dock…) var hos tandläkaren och beställde tandblekning, så nu FÅR jag inte snusa under behandlingstiden!!! Smart va?

Jag saknar min sköld och min napp, vilket är precis vad snusen är…Fy fan.

Jag gnetar på, snart 100

hehe, genialiskt! Du får berätta om resultatet när det är klart!

Tja! Jag hoppas det går bra för dig och att helgen har varit okej! Kämpa på!