Vet inte riktigt vad som hände efter senaste posten, kan beskrivas som en ordentlig dip med enormt nicosug…fortfarande helt fri men det var jobbigt att gå igenom. Typ ett dygn med samma helvete som dag 1-3… Var egentligen aldrig nära nikotinbruk, men känslan var inget vidare att känna igen…det var det gamla monstret som dök upp igen, och jag är rädd att det har med det faktum att man är tillbaka i jobblunken igen…tillbaka till de vanliga rutinerna. Upp, buss, jobb, kaffe, mat, kaffe, kaffe, kaffe, möte med kaffe, hämta, hem, handla, liten smygkaffe, matlag, läggning… Mellan varje kommatecken klämde man upp en prilla tidigare…och det spritter i varje cell i kroppen numera kring dessa komman…
Det är väll nu man ska tänka bra jobbat right…men det känns tufft att det är ett bra tag kvar egentligen till man kan kalla sig helt fri från detta jubk man sysslat med så länge… Så länge att det är djupt rotat i märgen…så djupt att man inte mentalt kommer åt åt det, utan tvingas med tiden som snusfri vänta på att skiten ska tina fram och stiga upp till ytan…blä
Men som jag sagt här tidigare, snus är inte ett alternativ…inte heller någon annan form av nikotin…jag antar att jag kliver in i fas 2 nu i projektet och får brottas med denna lömska demon nu istället för det djur man slogs mot tidigare.
Vad fyller man ut tiden med nu, jag springer…springer…springer och springer, jag har rasat i vikt sedan detta startade, omgivningen börjar undra vad man håller på med. Kafe dricker jag kopiöst mycket av fortfarande, men det tänker jag inte slute med i denna veva.
Jag tror man måste blicka framåt…och se till de positiva effekterna. Man märker redan av några, man är lugnar förutom när man spårar ur snussugmässigt, pulsen är lägre och man orkar mer, hyn är bättre och håret, munnen är fräsch - man skulle nästan kunna tänka sig att hångla igen… Jag sover helt fantastiskt och vakanr utvilad, något kag inte gjort på tio år… Det är sånt vi måste tänka på tror, kasta i fejjan på gbgrapelösdemonen när hen smyger på.
Vänner, nu håller vi ut och ger fan i drogen nikotin fram till nästa delmål kollektivt…