Igår när jag vaknade kändes det ömt i munnen så jag bestämde mig för att vänta med tabletten.
Blev att jag hoppade över nikotinhjälpmedel hela dagen och fortsätter så nu.
Rastlös som bara den men ligger lite i min natur. Var sån innan jag började med snus en gång i tiden.
Abstinensen gör väl lite med.
Sov lite bättre en normalt.
Tuggar tuggummi och suger på halstabletter. Men det känns riktigt bra.
3:e dagen helt nikotinfri.
Bara älskar den här rastlösheten. att inte kunna sitta still.
Gör att jag rör mig/tränar mer.
Lite jobbigt bara att man har kontorsjobb, men har möjlighet att röra mig rätt mycket.
Tiden tickar iväg och jag ångrar inte mitt beslut det minsta.
Den här gången har det gått otroligt bra.
Att ta hjälp av nikotintuggummi och tabletter var ett bra beslut för mig.
Har försökt tidigare och då utan. Har vart ett helvete dom gångerna, både för mig och för familjen.
Nu har det gått förvånansvärt lätt, visst har det vart jobbigt stundvis.
Men humöret har vart nästan på topp hela tiden, sovit jättebra.
Har nu vart helt nikotinfri i ca en vecka.
Känns underbart.
Har dom sista 2 dagarna haft mer sug, särskilt i söndags.
Kom en stund då jag började ifrågasätta mitt beslut.
Löste det med en löprunda i högt tempo. Funkade rätt bra.
Har tyvärr börjat gå uppe en del i vikt tyvärr. Får ta tag i kosten lite mer.
Lätt att man unnar sig nåt gått för att stoppa snussuget. Vilket oftast bara hjälper en kort stund.
Vanliga tuggummi har funkat bäst hittills.
Igår och idag är det nära jag börjar igen.
Suget efter snus är fruktansvärt. Har till och med köpt godis för att försöka döda begäret.
Får bita ihop och hoppas på att jag tar mig igenom det.
Ge fan i godis. Det hjälper knappt alls, och du blir bara fet av det.
Tänk på något annat istället, skjut bort tankarna från suget.
Ta tuggummi.
Om motivationen finns kvar att bli av med skiten för gott så bara kör på! Omräknat så har du varit nikotinfri i ca 40 dagar nu, dvs den tiden som de flesta upplever jobbig. Bit ihop du fixar detta, det blir något lättare hela tiden och man blir bara starkare och starkare. Själv kände jag det började lätta någonstans kring 50-60 för att släppa ännu mera vid 90-100.
Du har det värsta bakom dig, ingen tvivel om den saken!
Hoppas du har rätt.
Jag fortsätter att kämpa på men känslan att snusen är paradiset växer sig starkare.
Förhoppningsvis så ska jag klara att springa igen idag.
Det brukar hjälpa mycket. Har inte sprungit på en vecka så det kan vara en orsak med.
Du behöver inte hoppas, jag HAR rätt
Löpningen blev även för mig en viktig livlina och jag var/är verkligen förbryllad över hur man även på äldre dagar kan utvecklas väldigt mycket och framförallt hur stora träningsmängder kroppen ännu kan tåla. I den mån du kan, prioritera det som fungerar även om det är på bekostnad av något annat. Tacka nej till en fest om löpningen är det som känns komfortabelt för din sluta-resa.
Jag har ett råd till som gör resan så mycket lättare, jag har varit mycket inne på det i min egen tråd.
Släpp snusromantiken, det finns inget bra med snus, ett förbannat beroendeframkallande gift är vad det är, absolut inget annat. Väldigt många av de som sitter o skriver om paradis och snuslängtan 2 månader efter att sista prillan spottats ut är de som trillar dit igen.
Nu är inte min avsikt att låta dryg på något sätt, jag vill bara att du sätter dig ner och funderar på vad du vill.
För mig själv var det enkelt, jag verkligen VILLE sluta. Till trots att det fanns många tunga dagar så hade jag gjort mitt val, snus eller nikotin skulle aldrig vara ett alternativ längre. När jag tagit det beslutet var det också enkelt att aldrig romantisera men i stället utveckla en avsky mot giftet som förpestat så många år av mitt liv.
Kriga på!
Har svårt att stå emot, men det ska gå.
Sprang ett lopp i helgen och det hjälpte mycket. Tänkte knappt på snus igår.
Lite mer sug idag. Benen höll så nu är det bara att köra på.
Ska försöka dra igång på gymmet med.
Tack för peppning.
Firar 3 månader snusfri idag.
Här närmar det sig 100 dagar för Dig
Nattsnusarn
Bra kämpat.
Ge Dig själv en belöning för det är Du värd.
Allt Gott/
Vante Ante
Tack bara en dag kvar
Håller på att fundera ut nån present till mig själv, men har inte kommit på nåt än.
Går lättare och lättare men känns nästan som man börjar bli beroende av tuggummi istället.
100 dagar. TJOHOOOOOOOO!!!
Grattis!
Tackar.
Funkar kanon utan snus men däremot så går det ett paket extra om dagen.
Vet inte riktigt hur jag ska trappa ner på det.
Hej Nattsnusarn!
Bra jobbat.
Härligt det flyter på för Dig
Jag upplevde just som Du att Extra speciellt
lakrits smak var nästan vanebildande.
Men ha tålamod med dig själv Du har gjort
en stor omställning.Jag märker mer & mer
att det där Extra missbruket försvinner
det med.Men ibland när något “saknas”
känslan kommer unnar jag mig ett.
Allt gott/
Vante Ante