19/4 2018 blir jag fri!

Hej!
Har snusat i femton år och slutat lika många ggr x3.
Har testat alla olika varianter som finns och ska nu testa easy-way metoden imorgon
19/4. Ska läsa de sista sidorna av boken idag.
Snusar en dosa om dagen, tre portionspåsar samtidigt. Ofta slentrian snusar som jag sätter under läppen utan att märka det.
Vill testa detta forum nu för att ta del av andras resor och därigenom få inspireras av er.
Nu är det slut med snus.
Måste inse att det inte handlar om en sorgeprocess utan snarare en känsla av frihet.
Ni är varmt välkomna att följa min resa.

1: dagen
Dåsig i skallen, sjukt avslappnad i kroppen men ändå känslor av kaos inombords.
Använt papper under läppen. Tog en halvtimmes siesta nyss, vaknade oroligt 15 ggr och det kändes som jag sovit 10h. Märklig känsla.
Är stolt att jag slutat, men känner mig inte stark.

Hej,
Jag slutade med Easy-way-metoden för mer än en månad sedan. Snusade nästan 2 dosor per dag.

För mig var det bara första dagen som jag kände mig lite konstig. Ungefär som du beskriver “dåsig”, dimmig skulle jag sagt.

Använd inte papper eller andra substitut. Det hjälper ingenting. Det är inte svårt att bryta “vanan”. Det är bara en föreställning.
När jag vaknade, dag 2 då visste jag att jag skulle klara det och sedan dag 2 har jag aldrig haft lust att snusa. I några dagar hade jag automatiska rörelser när jag sträckte mig efter dosan, men efter 5-6 dagar hade detta försvunnit.

The Easy Way fungerar, det är ingen bluff. Om det inte fungerar för dig, då är det något du inte förstått, eller inte greppat hela poängen. Pröva igen. Jag kan rekommendera DVD-filmen. (Engelska). Den är bara en timme lång, så den är lätt att se igen om du behöver ett nytt försök.

Förresten, visst är det härligt att inte vara en snusare längre? Man är så stolt att man vill bara skryta för alla människor man träffar.

Tack för tips och pepp!
Är nu inne på fjärde dagen och denna dag har varit sjukt tung med mycket sug. Mitt problem är att jag verkligen tror att jag försakar något när jag inte snusar. Även om jag läst boken och förstår att jag inte försakar NÅGONTING. Jag är fortsatt i hjärntvätten att snuset ger mig någonting. Såg filmen på youtube, tack! Måste nog läsa om boken tror jag, för nu går jag mer på viljestyrkemetoden än easy-way.

Tack för tipset om att easyway-filmen finns på youtube. Jag tittade på filmen och kan nog konstatera att det är så man ska tänka… Sen om filmen gör att man tänker så är något helt annat. Kämpa på Forre!

Hej igen!
12 dagar som snusfri och jag måste säga att vecka två har varit fantastiskt. Inga direkta supersug och jag känner mig extremt mycket lugnare i kroppen och samtidigt piggare än tidigare. Kanske lite diffust men det har verkligen varit en energiboost att sluta snusa. Jag är så fantastiskt glad att jag har slutat snusa nu och att det går så bra. Visst jag tänker på snus, men inte på det sättet att jag saknar det, snarare att jag är förbannad att det har fått tagit upp så stor del av mitt liv.
Kortfattat:

• Äter mer socker än tidigare
  • Sover fortsatt ganska dåligt och vaknar upp udda tider.
    -Har papper under läppen dom ggr jag känner sug.
  • Inte på sämre humör, snarare tvärtom.

Hoppas du fortfarande håller upp.
När jag slutade började jag direkt sova bättre. Sluta med papper under läppen. Jag tror att det blir ett sätt för hjärnan att fortsätta snusa samtidigt som du slutar. Sluta med det, för papper ger dig ingenting det vet du. Det är bara papper :smiley:

När du släpper snuset och inser att du inte har förlorat något utan blivit befriad då kommer du sova bättre.

Tack för pepp!

Har haft några sämre dagar nu, vet egentligen inte varför. Men det har varit så tidigare att det har blivit jobbigt för mig efter några veckor jag slutat. Typ som att anledningarna varför jag slutat försvinner litegrann. Men är fortsatt snusfri och ska sluta med pappret under läppen som du säger. Det ger ju faktiskt ingenting och det kan vara en orsak till varför det fortsatt är jobbigt.

Ja jag är helt säker på att papper under läppen eller vilket substitut du än använder gör det svårare för dig. För det är något du stoppar in för att du inte får snusa, det blir som en snuttefilt.

Poängen är att du ska inte vilja snusa. Du ska tänka - Vad skönt det är att slippa stoppa upp saker under läppen. Du ska känna dig befriad från det. När du har ställt om ditt sätt att tänka, då blir det busenkelt att sluta snusa! Alla abstinensbesvär är puts väck, suget är puts väck och du börjar uppskatta fördelarna med att inte snusa såsom bättre välmående, bättre sömn, osv.

Det är Allen Carrs metod, och det fungerar! Även om det kan vara svårt att tro på det innan man upplevt det själv.

Tack bubbelbad!
Har gjort som du sagt och plockat bort papperet. Har blivit helt klart bättre med suget! Har
dock en efterhängsen bihåleinflammation som gör att jag känner tryck över tandraden och då påminns om snusjäveln.
Aja, helt klart en förbättring. Nu är jag ändå uppe i tre veckor. Känner mig stolt.