271 dagar sedan slutade jag snus

271 dagar sedan beslutade jag att sluta snus och aldrig se tillbaka .

Det var inte lätt . Jag hade legat för mig själv och min familj så länge om mitt missbruk .

Jag är amerikansk men använt snus ganska mycket från den tid jag vaknade tills jag gick till sängs .

Jag är ledsen om min svenska är dålig , men jag använder Google Translate .

Jag hittade några stöd och ansvar från en liknande forum för detta i USA - för att sluta rökfri tobak . Men jag är den enda där som använde snus .

Jag slåss för min frihet från snus varje dag . Jag lägga mitt löfte att inte använda nikotin och jag ära mitt löfte .

Jag fann din forum genom en Google-sökning och genom att använda Google Translate . Så många av dina historier är så lika att bryta , trots att jag bor så långt borta .

Jag hoppades att kanske våra två forum kunde gå samman och uppmuntra varandra som vi sluta.

Om du inte talar engelska , bara använda Google Translate . quittingdip.com

Hi Dood, nice to meet you!
Do they sell snus in the US aswell? I always thaught they didn´t. Must be tough to be alone among the “quitters”!

271 days is awesome, you are already very far along with your struggle! Great job!

Welcome Dood,

Almost all swedes speaks and read English fluently. It will be ok for you post in English.

Thanks guys.

@irene panic , they do sell Snus in the U.S. The most common brand is probably a distant cousin to actual Swedish snus - Camel snus. It is sold in pouches and has lots of additives and flavors.

@cumulusnimbus thanks dude. 1358 days quit is awesome man. If you guys want to interact and share some wisdom with some more American “quitters,” you can check out quittingdip.com - although only a few guys used snus. Most guys there used loose “dip” or “chew.”