2dygn utan nikotin. Mår skit.

Så jäkla drygt dygn nr 2 har varit. Vaknade flera gånger med ryckningar i kroppen i natten som var. I dag har jag haft dimsyn, svettningar arg som ett bi. Känner mig jätte nere och rastlös som om jag håller på att krypa ur skinnet. Fy fan vad jag ångrar att jag någonsin testade nikotin. Tjuvrökte för första gången i 6an. Och började sen röka i 7an. (Skittuff B-) (ironi) Vid 23 års ålder bytte jag ciggen mot snus. Har feströkt genom åren men snusat till vardags. I dag är jag 38 år och inne på mitt 2a dygn utan nikotin. Känns som om jag bara vill sova tills den här skitabstinensen är borta. Fy fan ;( Ja ja bara att hålla i hop. Få se vad för spännande abstinensbesvären tänker bjuda på dag 3 då!? (Ironi) god natt… Bara tvungen att få ur mig lite jävla frustration :wink: Bra sida att få inspiration och pepp i från.

Gratulerar Dig Linda77 till ett bra beslut.

Det här grejar Du.
Minut för minut, timme för timme, dag för dag.
Andas djupt & se på dig själv med stort tålamod.

Vante Ante

Tack Vante Ante! Ja jag är chockad över hur nikotinberoende jag måste ha varit. Vaknat med ryckningar i kroppen i natt med och svetten rinner. Men ja jag är snusfri i dag med. Och ja det känns aningen lättare i dag. Nu tänker jag bara varannan minut på snus mot vare minut i går. Bara att bit i hop och andas! Konstigt hur man kan bli så nedstämd etc påverkad av detta. Har slutat tvärt en gång förut då jag väntade barn. Inga problem alls då. Men ja jag tröck en del snickers och piggelin då ;D Allt berodde nog inte bara på graviditeten. Nikotin är starkt skit de inser man ju nu. Ska bli så skönt att bli fri detta. Men just nu känns livet bara tråkigt grått och oerhört tråkigt och trist utan min snus. Hur ska jag ens kunna umgås med andra! Hahaha ja när man tänker på hur sjukt nikotinet får en att tänka så blir jag full i skratt ;D Klart livet fortsätter utan snus/nikotin. Men ja abstinensens tankar andas bara jämmer och elände!

Bara att hålla i. 3 dygn kväll … I morgon 4…en dag i taget… Andas och försöker komma på nått som skulle kunna vara kul att göra i livet utan snus…svaret är fortfarande nej…i morgon kanske det blir ett annat svar.

En dag i taget är en framgångsrik strategi. Heja dig och håll ut, det kommer komma tuffa stunder så var på din vakt!