Av galet snusande. Från 06-24 varje dag…och ibland även somna med det under läppen. Till att nu inte ha tagit en prilla (portion) på exakt en vecka. 3-4 dagar av galen abstinens med klåda, irritation, huvudvärk, meningslöshet mm till att nu känna en stolthet. Utan den riktiga viljan att sluta hade det aldrig gått. Aldrig.
Viljan är allt som behövs… Lycka till!
Hej!
Du får räkna med en viss halt av nedstämdhet över en tid…men som tur släpper det!
Upp med hakan, är det tungt så gå in och läs här bland alla som gjort resan innan.
Heja dig!
//T
8 veckor utan snus (4125:- sparade)…känner mig stolt och nöjd. Har ju testat att sluta tidigare utan att lyckas mer än några veckor. Inser att det handlar om en enda sak. VILJAN. Finns inte den så funkar det inte. Så enkelt är det. Den finns nu, men fanns inte tidigare.
Nikotinplåster…tuggummin…osv osv…drar ut på plågan och har blivit sätt för stora bolag att tjäna stora pengar på. Finns inte viljan hjälper ändå inte dessa “hjälpmedel”. Nu hade jag hittat argumenten för att sluta - pengar, ofräscht, äcklad av mitt eget snusande osv osv…
Känner suget knacka på dörren många gånger varje dag…men släpper inte in det. Vet att det inte vill mig gott.
Snart 10 månader utan snus. Gått upp ca 4 kg. Sparat 21500:- efter ha snittat 1,5 dosor á 53:-/st. Köpte en diamantring till min tjej för pengarna som jag kontinuerligt fört över till ett sluta snusa konto. Kändes sjukt kul. Kommer aldrig mer snusa. Är aldrig sugen längre.