44+0 dagar.

Snusfri: 144 dagar! 8)

Nikotinfri: 100 dagar!!! :lol:

ETT HUNDRA DAGAR!!!!!!!! :twisted: :!:

Grattis :lol:

Grattis - Står virkelig respekt av det du har klart :)

Härligt!!

:D

Tack ska Ni ha alla slutasnusare! Härlig känsla :-)

44+109

Snusfri: 153 dagar

Nikotinfri: 109 dagar

+ Tänker på snus bara någon gång om dagen!

+ Det är inte jobbigt att tänka på snus!

+ Ingen abstinens!

+ Är så jä#!*a nöjd att jag inte snusar!!!

+ Springer inte till tobaken o köper en rulle för 400kr varannan vecka!

+ Nästan helt läkt under överläppen!

+ Fått komplimanger för mina vitare tänder :wink:

- Ilar i vänster övre tandrad...

+7-1=+6 :D

44+117

Snusfri: 161 dagar

Nikotinfri: 117 dagar

Har precis passerat mitt första riktigt stora delmål; 100 dagar. Tider går fort. Nu gäller det att minnas det he#*!e man gick igenom så man inte trillar dit igen om nått år. Att så snabbt bli av med 15 års djuprotat beroende känns fantastiskt.

Till alla som kämpar i den inledande tiden i avgiftningen vill jag bara säga; bit ihop och kämpa! Det är värt varenda minut av sömnlös ångest, illamående och svettningar!

Grattis med 100+ !! det står det virkelig respekt av. Og jeg holder med, det er så verdt det!

Härligt att du passerat ditt första delmål!

Av egen erfarenhet vet jag att man måste passa sig länge... Sist trillade jag dit igen efter drygt ett år... Men som du hänger i och kämpar så kommer det inte vara några problem :)

Och precis som du säger så är det verkligen värt slitet som var i början.

Kämpa på!

I dag är jag sugen på en fet blöt kornig lös toksnus! Fattar inte vad som flugit i mig, fick ett jättesug helt plötsligt. Alltså, inte sådär olidligt som i början utan mer kontrollerat och som en lite mera smygande känsla. Men ändå...

Bara att sätta igång o borsta tänderna och dricka citronvatten igen då :-)

Trevlig söndag alla slutasnusare!

Jeg kjenner følelsen! Hold ut og stå på! :)

Nått knas de senaste dagarna... har liksom saknat snuset. Jag har dock identifierat fallgropen. Det är på grund av trötthet och att man är lite sliten efter en intensiv period. Tror det är lättare att mjukna då... Tog hjälp av vanliga tuggummin och vips så var det borta.

Luktade i en dosa snus här om dagen och ärligt så luktade det ju illa. Tror inte det är snus man saknar egentligen utan den känslan man fick av snuset när man väl snusade. Skulle jag ta en i dag skulle jag garanterat må riktigt illa. Så... fighten vunnen och allt är illusion :-)

Trevlig helg på er!

44+145

Snusfri: 189 dagar

Nikotinfri: 145 dagar

Det är många som kämpar och sliter i de första dagarna och veckorna på forumet nu. Här kommer en fet ryggdunk till alla slutasnusare på forumet!!! Fortsätt kämpa och ge inte upp!

BRA JOBBAT!!!

Trevlig helg och glad påsk!!!

44+152

Snusfri: 196 dagar

Nikotinfri: 152 dagar

Checkar in och meddelar att det nu verkar som om det på riktigt börjar närma sig nästa stora delmål; 200 dagar! Räknar iofs inte snusfria utan nikotinfria, men likväl närmar det sig. Därefter är siktet inställt på 365 dagar och då skall det firas!!!

Till alla där ute som kämpar; Bra jobbat!!! En dag i taget!

44+164

Snusfri: 208 dagar

Nikotinfri: 164 dagar.

Söndagen den 17 oktober 2010 tog jag sista snusen.

Trodde att världen skulle rasa samman av abstinensen. Det gjorde den inte. Tiden har gått otroligt fort. I dag mår jag helt obeskrivligt bra. Hoppas detta kan fungera som inspiration till alla er som kämpar med att nå ert första delmål! I dag blir det ett stramt konditionspass i löparspåret :twisted:

Det gamla hederliga citronvattnet funkar fortfarande bra... :-) Dock inte mot träningsvärk.... En solig och fantastisk onsdag morgon!

Gillar att läsa din dagbok :) blir helt taggad fortsätt så :)

Wella, vad kul! Hoppas att du lika som jag ser att det finns en riktigt bra värld i det snusfria, bara man tar sig igenom den där första tiden! Det är alltid bra med lite peppning och goda råd, för det är riktigt tungt att sluta. Tycker jag i alla fall... men det går om man vill!

Kör hårt!!! :twisted: