Jag har slutat snusa främst av ett skäl jag inte sett här på forumet … jag känner mig avtrubbad av nikotinet, mina sinnen eller humör känns inte på topp.
Det har gått 6 dagar, och visst är det en kamp … men jag får motivation av att jag inte mått så här bra fysiskt på länge.
Abstinensen känns inte lika påträngande längre - är det värsta över efter 6 dagar?
Måste tacka alla här på forumet för alla tips, den största grejen jag gjort är att sluta med kaffet, för mig är det så starkt förknippat med att ta en snus.
Bra jobbat! För mig tog det längre än 6 dagar att bryta beroendet. Men om du menar den akuta abstinensen så kan det säkert börjat lägga sig. Efter det kom en del triggersituationer som var jobbiga för mig. Den värsta var alkohol, men också kaffe. För mig att har träning och mycket vattendrickande varit en god hjälp. När jag känt mig för snussugen har jag gått till gymmet, känns som det blir en ny betingning med tiden, typ lär ett nytt beteende som funkar bättre än att snusa. Så fortsätt kämpa så kommer det att bli lättare för var dag.
Instämmer i att den mest akuta nikotinabstinensen nog är över efter sex dagar, men fortfarande finns fysiska beroenden och samband som försöker få delar av din hjärna att förklara för andra delar av din hjärna hur mycket bättre din kropp skulle må om den fick en snus.
Här är en länk till iceman’s dagbok här på forumet - där kan du läsa om några andra av snusets beståndsdelar, utöver nikotinet, som tillverkarna trycker i oss för att kunna behålla våra snuspengar år efter år. Mycket lärorikt!
Grymt bra jobbat så långt - akta dig för snusmonstret!