All-in för Inisten

Tänkte ge mig själv möjligheten att uppleva 2:a halvleken av livet utan påverkan av nervgiftet nikotin. Startar redan imorgon efter morgonkaffet och morgonsnusen. Förberett mig för detta några veckor inför datumet och är lyckligtvis idag feberfri efter någon veckas influensa. Det är ”tvärtslut” som gäller och första månaden gäller även 0-tolerans på alkohol och kaffe, tänkte jag. Träning, god kost, pengasparande och positivt tänkande blir stödbenen. Chansen är oändligt mycket större att lyckas med detta än att vinna miljoner på Lotto eller krascha med ett flygplan, tänker jag. Allt ligger ju i mina egna händer och jag vare sig flyger eller spelar på Lotto :slight_smile:

Dåså! 10.54 gick startskottet och läkningen av nervsystemet är påbörjad. 1:a medicinska vinsten kommer efter bara 20 minuter har jag hört. Blodtrycket sjunker lite. Kanske ger en känsla av trötthet, tänker jag. Väljer att välkomna den även om nikotinmonstret säkerligen vill få mig att gå igång negativt på känslan.

Snart ett dygn! Klassiska katastroftankar snurrar runt en kallsvettig. Ingen överraskning eller nyhet att kropp och sinne skriker åt mig att sluta larva mig och ta en kopp kaffe och en snus. Jag är så trött att jag somnar så snart jag blir sittande eller liggande. Pulsen är klart långsammare än vanligt.