Hej Dunbar. Jag tror detta faktiskt i grund och botten beror på de 30 första dagarna du fortfarande använde nikotin. Jag själv hade asjobbigt kring 80 dagar men sen kring 90-100 dagar började det släppa på ett annat sätt. Kämpa på nu, som du har märkt är det iaf lättare än för en månad sen.
Jag vågar nästan lova dig att du mår bättre om 2-3 veckor och då ska det också vara klart med de värsta djupdykningarna. Sen ska du iaf inte bli lamslagen om det kommer lite jobbiga dagar ännu i perioden mellan 3-6 månader, men det är på inget när likadant som första månaderna.
Kriga på, allt är så mycket bättre här på den andra sidan
Ska det verkligen ta så lång tid innan nikotinet går ur kroppen? Det är ju 79 dagar sedan jag slutade med nikotinet, men jag ska verkligen kämpa på med det här. 2-3 veckor är ju ingenting i jämförelse med 109 dagar
Kämpa på Dunbar!
Nikotinet går ur kroppen på 1-3 dygn, den fysiska omställningen handlar om att reglera ner antalet nikotinerga receptorer i hjärnan och annat sånt. Receptorerna har man sett normaliseras mellan 6-12 veckor men det kan ju finnas annat man inte har full koll på. Du börjar du nog bli ganska klar med det mesta av det fysiologiska ungefär nu. Den psykologiska omställningen är det svårare att sätta ett tidsfölopp på men den brukar ju bli lättare och lättare med tiden. Kämpa på!
132 dagar idag, och nu känns allt helt ok. Visst finns det dagar som är dryga, men det är på något sätt lättare att stå emot nu. Den brinnande känslan i munnen är i stort sätt helt borta, det är bara mina hjärnspöken som påkallar uppmärksamhet, och dom finns ju egentligen inte Stort tack för all uppmuntran och stöd hittills, tror nog att det jobbigaste är över nu.
Idag firar jag dag 300 som snusfri, tycker att vardagen funkar bra nu. Visst finns det dagar som längtan efter en snus är stark, men jag är starkare. Det är bara 65 dagar kvar tills det har gått ett helt år, det är fan sjukt. Jag som inte ens ville sluta med snus, nu kan jag inte tänka mig att börja igen. Kämpa på allihopa!
Idag kära killar och tjejer, så firar jag 730 dagar som snusfri, vem hade kunnat tro det. Tackar och bockar för allt stöd jag fått från alla som peppat och gett mig råd här.