Jag slutade snusa 4/7-2016 efter 35 år som nikotinist. Åkte till Bulgarien ensam en vecka…ingen som störde mig och jag behövde inte bli irriterad på någon. Körde en “cold turkey” och tredje dagen var jobbigast, kunde inte sova och svettades rätt friskt. När det är/var eller för den delen är/var som jobbigast äter/dricker jag något. Blir jag allvarligt sugen går jag till affären och stillar mitt behov med något som jag unnar mig…godis, chips eller liknande. Om jag går upp i vikt får det vara värt priset…nu har jag snusat färdigt! Lycka till alla som kämpar med att sluta snusa…
Sager samma sak. Vikten kan man ordna senare. När nikotinmonstret är borta.
Kör hart och var på din vakt. Det kommer jobbiga dagar en stund till vad det verkar… MEn en vacker dag är det over helt.
Härligt att man inte är ensam om att känna sig ynklig…och lite tjock:)
Jag kom igenom efter ca 23 års nikotinmissbruk. Cold turkey, den bästa metoden, tror jag. Eftersom den fungerade för mig
Lite övervikt är ditt minsta bekymmer bara du fixar nikotinmonstret.
Motion är förövrigt jäkligt bra under kampen. Du får lite endorfiner som tröst, nyttiga sådana och mycket bättre än det än nikotinet ger. Motionen gör inte bara livet lättare i kampen du håller fysiken i schakt.
Glöm inte att prioritera sömnen och ett regelbundet matintag. Det ger dig extra hjälp!
Tack för uppmuntran, vissa dagar är inte alls kul men det hjälper att gå hit och bli lite stärkt.
Grattis till 50 “tompappa”
Starkt att bryta en vara/rutin/missbruk som
varit med Dig under så lång tid av ditt liv.
Räta på ryggen & var stolt över Din insats.
Bra kämpat.
Allt Gott/
Vante Ante
61 dagarna utan snus och nikotin. Långsamt bättre och mindre fokus på snuset.
Jag har lagt ner ingefäran nu och gått över till oblekt kaffefilter bara för att ha något litet under läppen.
Någon som har tankar och tyckanden om det?
Inne på dygn 84 utan nikotin och tobak.
Jag har hört talas om att 90 dagar utan ett beroende är vad som krävs så att hjärnan inte är “kidnappad” av drogen längre, det känns som att det ligger något i det.
Mina värsta stunder av sug har varit avsaknaden av morgonsnusen men det blir långsamt bättre och bättre. Jag har bjudit mig själv på en present, tandblekning via folktandvården, ytterligare ett incitament att faktiskt låta bli snuset. Kostnaden är väl värd investeringen jag gör i mig själv och min egen hälsa.
Kämpa på alla slutare, en dag i taget!
Snusfri i 104 dagar nu, ingen nikotin eller tobak. Det trodde jag aldrig om mig själv…aldrig!
Kämpa på alla slutare, heja oss!
Fantastiskt, grattis!
Efter att ha rundat magiska hundra blir det bara lättare och lättare!
Stort grattis tompappa
Riktigt bra
Nu kör vi vidare denna måndag i oktober/
Vante Ante
Tack för hejaropen, denna sidan har verkligen varit till hjälp för mitt slutande!!
Gratis tompappa 4 månader passerat
Härligt Var stolt.
Allt gott/
Vante Ante
Tack!
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself.
Rumi
Fantastiskt! Heja heja.
Tack!
Idag fri i 201 dagar. Suget bleknar alltmer men ibland så gör sig nikotinmonstret påmint…den rackarn!
Grattis och bra jobbat!
Sådärja!!
Om två dagar har jag varit snus och nikotinfri i ett helt år. Jag är grymt stolt över mig själv…det kunde jag knappast tro!
Jag är ett levande bevis på att vem som helst kan klara att bli fri…jag lovar.
//T
stort grattis till dig! jag verkligen längar tills jag kan få säga exakt dom orden !
bra jobbat!!!