Tack för att du sa till!!! De där historierna behövs oxå. Tror du att du kommer sluta igen?
Vad var det som fick dig att trilla dit igen tricon? Vilka tankar gjorde att du tog beslutet? Strongt endå att du hållt upp så länge. Nästa gång vet du att det går och kör resten av livet snusfri!
Ursäkta för det sena svaret, först och främst vet jag inte om jag var helt ärlig när jag skrev att jag börjat snusa igen, för så gick inte mina tankar riktigt, det var nämligen såhär att jag var i en period i mitt liv när jag mådde riktigt dåligt och jag ville göra något åt det, och att sluta var mitt sätt att visa att jag och inte nikotinet här kontroll över mig.
De sista 2 veckorna när jag började få lite småsug för snus igen var mestadels för att jag inners inne inte längre ville vara fri från nikotinet, det kan låta som abstinens, men jag har många andra problem jag lever med och jag måste prioritera ibland och snuset hjälpet mig på vägen.
Och hur kommer det sig att jag plötsligt är tillbaka här nu igen? Jo för att mitt liv är på rätt väg igen känner mig hyffsat nöjd i den sist jag är idag och överväger om nu eller inom vilken framtid jag ska sluta (förhoppningsvis för sista gången) Och för att förtydliga jag har en hel del andra problem som är betydlign värre än nikotin så behövs nikotinet för att klara av det så kommer jag alltid gå tillbaka, men jag kommer alltid sluta igen så fort jag mår bra.
(anledningen till varför jag använder nikotinet som hjälpmedel och inte annat är för att jag har testat i princip allt mellan himmel och jord för mina problem och jag menar inget har fungerat.)
Men det är snart dags att sluta vi får se när, just nu är jag sjuk och då kommer jag inte sluta, men när jag tillfrisknad får jag se vad som händer de kommande dagarna dä jag nu vet jag ska hantera första veckan och allt efter det har varit väldigt lätt (i alla fall för mig).
Hoppas detta inte vart för långt, och kämpa på ni som försöker!
Jag kan nu säga att jag äntligen har blivit frisk och som jag nämnde tidigare så ska processen att sluta snusa börja NU.
För at underlätta första dagarna kommer jag trappa ner snusandet, har 1 dosa kvar och jag ska försöka gå ett par timmar mellan snusarna idag, och öka för varje dag, siktar mot att ha slutat helt till på måndag morgon. Eller hur länge nu en dosa snus nu räcker mig. Sista dosan och för hoppningsvis den sista dosan för resten av mitt liv.
Jag gjorde likadant tricon. Jag trappade ner med sista dosan, den räckte 5 - 6dagar.
Min taktik var att inte ha dosan i fickan utan att lägga ifrån mig den så att jag var tvungen att gå till den om jag behövde ta en snus. Jag hade den aldrig i närheten vid matbordet eller när jag drack kaffe eller liknande.
Sen när jag ville ta en snus så kollade jag på klockan och frågade mig om jag inte klarade mig en stund till. Enda gången jag egentligen tog en snus var när hela huvudet bara slog ifrån och jag inte överhuvudtaget fungerade.
Hitta din taktik och dina hjälpmedel. första veckan på morgonen tuggade jag på tandpetare.
Kör hårt så fixar du det här utan problem!