Är nu inne på min fjärde helt snusfriadag. Efter att ha snusat i ca. 17år var det dags att lämna mitt kära snusande bakom mig. Har alltid älskat att snusa, men när jag väl började märka av att min vana faktiskt skadade så fanns inte några alternativ.
Kl. 14:15 i fredags 2/9 2016 efter ett självömkande samtal med min sambo gick jag in på en av de mer avlägsna toaletterna på kontoret, tömde dosan i toaletten, tömde blåsan över de små flytande påsarna sedan spolade jag bort mitt liv som snusare.
Efter 3 helt nikotinfria timmar gick jag och köpte nicorette-spray för att stilla det värsta begäret.
Nu 4 dgr senare inser jag att det inte är någon idé att fuska. Det är bara att inse att jag är nikotinmissbrukare och att det är “cold turkey” som gäller. Så idag är egentligen min första helt nikotinfria dag, har sedan i fredags tagit mellan 2-4 sprut med sprayen.
Har gått igenom ett otroligt känsloregister de senaste dagarna bara, från otroligt glad och inspirerad över att ha tagit beslutet till att vara deppig över att aldrig få snusa igen. Det som sporrar mig mest dock är att jag känner mig så mycket klarare i hjärnan. Alltifrån färger till tankemönster känns klarare.
Började kolla på denna sida i fredags och blev inspirerad, det blir jag fortfarande hoppas att jag också kan inspirera.
Känns tufft nu, men detta ska f-n gå!
Grattis till ett bra beslut Pagliacci.
Klok insikt att gå cold turkey
Det är den ända rätta vägen, enligt mitt
sätt att se.
Jag ser fram emot att se din resa till friheten.
Allt gott/
Vante Ante
Tackar Vante Ante!
Så här 5 snusfria och 2 helt nikotinfria dagen känns det ändå ok. Såklart suget finns där hela tiden men tycker ändå att jag får en konstant belöning i form av att jag känner mig klarare i huvudet. Känner mig just lika klar som jag var när jag var 15 vilket är helt otroligt.
Tog även en öl igår, mest för att testa och måste säga att det inte triggade lika mycket som jag trodde att det skulle göra.
Känner dock att jag inte skall vara alltför kaxig, så lång tid har det ju faktiskt inte gått trots allt.
När jag ser tillbaka dock så inser man så jävla många saker som var negativa med snus som man bara blundade för.
Vad tyckte du själv var värst Vante Ante ?
God morgon Paqliacci!
Jag tyckte kvällarna var värst Jag kom hem efter
jobbet åt middag och upplevde ett enormt sug på
allt…jag ville inte gå upp i vikt.
Åt allt. Kom på att bryta det genom att inte köpa
hem godis,chips, glass.
Tänkte verkligen efter vad jag stoppade i munnen…
Jag bröt hela situationen genom att gå på Friskis tog alla möjliga
pass varje kväll. Tog mig hemifrån helt enkelt.Gick ut &
gick vid bra väder Det var alltid bra väder 
Jag testade inte om det eller det funkade. Jag
tänkte att vad det än var jag åt eller gjorde så
var det för första gången på ett nytt sätt.
Jag bröt medvetet invanda mönster Jag började om
med allt 
Allt gott/
Vante Ante