Hej då General & Granit

Imorgon planerar jag att göra slut med General portion, General lös, Granit portion och Granit lös. Är säkert mitt tionde försök att göra slut men den här gånge har jag planerat. Läst boken om Easy way men tänker ändå använda plåster eftersom cold turkey inte funkat för mig tidigare. Kanske köra jag bara plåster första två veckorna, får se hur jag mår och sedan bestämma utifrån det. Hoppas även denna sidan ska kunna hjälpa mig att bli kvitt det 25-åriga förhållandet. Är igång med jogging som jag hoppas ska hjälpa mig ur värsta abstinensen. Vid ett långt uppehåll tidigare sov jag otroligt skönt efter ca 10 veckor och det vill jag uppnå igen, vakna utvilad är ett av mina mål.
Ska försöka hålla den här sidan uppdaterad med hur det går. Ikväll kl 22 är det dags för sista prillan och alla dosor åker i soptunnan.

Du klarar det!

Då var alla dosor kastade! Första jag gjorde då jag vaknade var att sträcka mig efter snusen, men det fanns inget där. Plåster är på och det känns väldigt bra efter 10 timmar. Är mest orolig för hur det ska gå med mina barn. De är som andra barn dvs oftast är allt ok men ibland kan det bli konflikter som måste hanteras. Utan snuset är det stor risk för att jag inte agerar som vanligt. Vet av erfarenhet att stubinen är väldigt kort vid snusstopp. Tur att jobbet börjar i morgon.
Ska ut på längre promenad idag för att avleda mitt begär.

Då har den bekanta abstinensen satt in. Otroligt att den kan vara så J-v stark, känns som om den upptar all min tankekraft. Blir nog lättare då vardagen kommer i morgon.

Egentligen är det busenkelt att sluta snusa Loffe10!! Som någon veteran sa Det är bara att spotta ut soch skölja munnen och aldrig någonsin stoppa in något mer. Ja så är det egentligen, men där du är nu känns det säkert inte så. Just nu är du mitt uppe i din kamp där det är som värst. Men samtidigt så efter de tre första dagarna så kan det inte bli värre, Härda nu ut så kommer du själv att uppleva att det blir snabbt mycket bättre.