Hur många dagar har DU klarat?

Mammamu

Kvinna, 43 år

Snusat 8 år, med kortare uppehåll två gånger

Snus- och nikotinfrin i 7 veckor nu.

Jarre

Man, 31 år.

Snusat i ca 14 år, med 1 uppehåll på +100dagar, "skar i alla fall ner" från lös till portionsnus efter uppehållet:)

Nikotinfri 6 dagar

Snusfri 0 dagar

Kvinna, 19 år.

Snusat 1 år.

Nikotinfri 0 dagar.

Snusfri 0 dagar.

:/

100% nikotinfri sedan jag slutade för 4 dagar sedan.

1-3 dagar riktigt tuffa.

4:e dagen (idag) fantastisk. Nästan inget sug.

Biggen

Mann, 34 år

Snusat i 10 år

Snus- og nikotinfri i 7 dager.

De 3 første dagene var riktig tuffa. Men siden jeg var i Italia disse dagene, og ikke hadde med snus, hadde jeg ikke noe valg... :) Nå går det mye bedre. Føler jeg har enormt mye energi! Denne gangen skal jeg klare det!!

Man 18

Snusat i 3 år

Har varit utan skräpet i 25 dagar nu och märker skilland!

Man 42 år. Snusat i 20 år. 2 uppehåll på vardera 3 mån.

Tid utan snus: 30 dagar

Tid utan nikotin: 5 dagar.

De nikotinfria dagarna har varit jobbiga, känns möjligen lite bättre idag.

Man 21 år.

Snusat i 7 år. (ett uppehåll tidigare i 1.5 år)

Tid utan nikotin: 28 dagar.

Tid utan onico: 1 dag.

Dagarna utan Nikotin med endast Onico (nikotinfritt snus) var enklare än jag räknat med. Idag är dock en riktigt jobbig dag då jag slutat med Onico också. Efter träning känns det enklare men dock fortfarande ett sug efter nått under läppen. Kämpa alla!

Snus- och nikotinfri i 4 uker :)

Det hender fortsatt at jeg kjøper en boks onico...

Kvinna, 27

Snusat i 6 år

Tid utan snus: 7 dagar

Tid utan nikotin: 7 dagar

Man, 40, har snusat i lite ca. 24 år. Fick ett infall igår som ledde till att jag slängde bort dosorna. Har nu varit utan snus i 18 timmar. Riiiktigt jobbigt!

Befinner mig i någon konstig dimma, ser suddigt och världen hänger inte med när jag ändrar fokus från en punkt till en annan, allt liksom släpar efter. Någon som upplevt detsamma?

Man, 34, har snusat i 20 år. Senaste 5 åren bara portion. Fick för mig att sluta snusa på midsommardagen, vilket jag gjorde.

Mådde skit följande dagar, dock inte pga av snapsarna... Precis samma symtom som Mikaels beskriver ovan. Kom sedan på att jag ska på Big-4 (Metallica m.fl) på sön den 3:e Juli, och bestämde mig för att sluta snusa den 4:e istället... :).

Jag återkommer...

Man 35, snusat i 10 år. 2 weeks clean!:)

Man, snusat 20 år, 100% lössnus, 23,5 h helt ren.

Mår riktigt uselt, vill bara ha en liten en.

Man 44 år, snusat 30. Lössnus hela tiden. Slutat några gånger, blir faktiskt lättare för varje gång. Denna gång har jag hållit upp i 100 timmar nu ;-))

Man 49år, snusat 25 år. Inne på 6:e dygnet utan prilla. Jag använder nikotinplåster den här gången. Höll upp i 3 år en gång. Då utan nikotinhjälpmedel i början. Månader med mer eller mindre abstinens. Ni som kämpar där ute: GE ER FAN PÅET SÅ GÅR DET!

Man 21 år, snusat 5 år. 47 timmar utan snus nu.

Har ingen riktigt anledning till att sluta, troligtvis för att det är lättare att sluta nu än om 30 år...

Slutade snusa för en vecka sedan. Känner som om jag förlorat min bäste vän. Kan få riktiga sug efter en god snus. Hjälper att jag bor i England och inte kan få tag på det lika lätt och jag tror inte att jag klarat det om jag bodde i Sverige. Slutade för 5 år sedan och höll upp i ett år sedan började jag igen. Sökte upp denna siten då jag kände sug efter morgonkaffet. Känner mig ensam ;-)

Håller på att laga mat. Tog en anjovis filé och la under läppen. Inte riktigt samma sak men alla sätt är bra utan de dåliga.

Tog sista prillan 2 september men har använt NiQuitin Mini 4Mg sugtabletter sedan dess varje dag, så jag kanske inte hör hemma i denna tråd? Har haft abstinensbesvär varje dag men det känns som att abstinenserna blir lite svagare för varje dag som går. bor i ett EU land utanför Skandinavien där snus är en bojkottad handelsvara, så jag kan inte köpa snus heller. Först kändes det grymt och elakt och jag hade inte det minsta vilja till att sluta, men nu har jag börjat få viss motivation till att sluta helt med nikotin. Har slutat tvärt tidigare två gånger och vet att det är bara att härda ut i 72 timmar innan giftet har lämnat kroppen. Efter det är de fysiska abstinenserna avklarade! Vi får se hur det går!