Jag kommer att lägga av efter 24:00 inatt!

Hej nu hävlar slutar jag !
Hjälp det sååå läskigt.
Behöver all pepp jag kan få.
Värst är mitt humör…
Men jag orkar inte längre vara slav under ett beroende, vill så gärna vara fri.
Alla tips och råd är välkomna.

Så bra att du nu tagit beslutet! Bästa rådet om du är orolig för humöret är fysiskta aktiviteter. Jag har gjort gröna prickar i almanackan för varje snusfri dag, idag prick 115. En liten motivationshöjare när det känns tungt. Du har klarat det förut och med rätt motivation kommer du att klara det igen.

Tack :pray: jag kommer skriva här igen, bästa forumet ever!!

Precis sånt här som jag behöver, få skriva av mig och få stöd och pepp!

Tusen tack

@Vinkan hur går det för dig?

Inget bra. Men nu har jag köpt nikotin och tobaksfria snus.

Hur går det för dig. ? Så rädd att bli totalt deprimerad att det inte är roligt med livet utan snus. Vet att det låter helt sjukt men det är som en vän

Förstår din rädsla, det är ingen tvekan att snuset är en viktig del i oss snusare och slutares liv. Bra att du har insikt innan du slutat, är övertygad om att det kommer att hjälpa dig. Men om du verkligen vill bli kvitt beroendet så hoppa på resan nu till ett snusfritt liv. Kör på💪🏼

Fokusera inte på vad du ger upp – fokusera på vad du får tillbaka. Jag lovar att du kommer vara mindre deprimerad och ha mindre oro och stress i kroppen när du väl har kommit över beroendet. För mig känns det verkligen som det har vänt nu – tog bara 50 dagar av olidligt sug och lidande :wink: Men nu känner jag mig typ euforisk, som jag är ett lyckligt barn igen haha. Du ger inte upp någonting – du får din frihet tillbaka, glömt inte det.

Nu har jag varit snusfri ett dygn. Planen är att jag tar nikotin tuggummi Max 9 idag sen 8 i morgon sen 7 osv. Så borde ha tagit udden av att ha prillan under läppen.
Kom att tänka på en sak som skulle vara hjälpsamt . Skulle finnas ett forum där man kan chatta typ live med varandra och peppa

1 gillning

Så bra att du hittat en strategi som du kör på. Om jag mot all förmodan skulle behöva sluta en gång till så blir det med nedtrappning av nikotin på liknande sätt som du nu gör, ska aldrig mer utsätta mig för den första tidens abstinens igen. Med ditt upplägg så kommer garanterat de högsta topparna att kapas. Hur känns det nu då?

Så jävla nöjd med mig själv. 2 dagar utan snus. Idag har jag tuggat 4 tuggummin de svagaste. Har ett kvar nu kommer nog inte behöva köpa ett till paket. Verkar som att det räckte med ett. Har vanliga tuggummin så det kommer lösa sig. Jag äter god mat och glass. Fan allt smakar bättre nu!

Klarar jag detta är jag så sjukt stolt!!

1 gillning

Det ska tilläggas att all pepp jag fått här har varit avgörande för mig​:pray::pray::pray::pray::pray::pray:

Med din inställning så kommer det att gå bra för dig, du kommer garanterat upptäcka fler och fler positiva effekter framöver.

Varit snusfri i en vecka nu. Tog bort nikotin tuggummi i förra veckan. Nu har jag plåster den minsta styrkan

1 gillning

Kämpar fortfarande med sig över en vecka nu. När skadat ta slut ???

Fattar inte detta med sug. Har varit snusfri i över 2månader, fortfarande sug. Men inte alla som i början