Känner mig efterbliven...

Tror många känner så pillepalle :slight_smile: det är ett helvete när man kliver av “giftet” … Hoppas det lugnar ner sig för dig snart:)

Hmm tack för snabbt svar! Kanske inte var så smart att sluta snusa just nu när jag vantrivs på jobbet och har en månad kvar där innan jag börjar på det nya jobbet… att tjejen arbetar på annan ort gör inte saken bättre. Depression deluxe! Men inte en snus ännu!!

Vet inte om det finns bra tillfällen att sluta snusa… Visst kan man göra det på semestern och slippa lite onödig stress under dom värsta dagarna. Men det tar för lång tid, ca 3 månader, innan man verkligen är människa igen som jag förstått det.

Mitt blev ännu mer utdraget eftersom jag använde nikotinpreparat, men nu är jag snart uppe i en månad som helt clean :slight_smile:

Fortfarande tufft, men jag har börjat sova bättre sista dagarna:) och jag har mer pengar på kontot än vad jag brukar ha!

Är så jävla deppig. Inte lust att göra nåt. Har fått tid till doktorn idag. För så här kan jag inte ha det! Trött som satan, vill bara ligga i soffan hela tiden!

Pillepalle - blev det så nu när du slutat snusa? Va du pigg innan? Alla reagerar vi olika, men det låter som att ditt gått långt om du är heldepp och energilös… Bra att du ska snacka med en läkare!

Jag har känt liknande känslor tidigare, men har gått igenom en skilsmässa med barn senaste året. Att sluta snusa är även ett sätt för mig att göra upp med det gamla och gå vidare!

Snart 1 månad helt utan nikotin. Har en malande känsla och jag är inte riktigt lika glad och nöjd som brukligt. Usch och blä! Hoppas på att jag snart kommer igång igen!

Det är du nog inte heller… Tok abstinensen är nog borta, men deppig och ur balans kan du nog vara ett tag till. Det är bara att bita ihop och kämpa på och veta att det inte är för alltid. Det blir bättre :slight_smile: Du har gjort det värsta, bra jobbat!

Tack Martin! Har varit lite segt, men hade en bra dag igår. Viktigt att få dom där bra dagarna lite då och då. Nu gäller det att hålla i ett tag till. Man känner sig stolt över sig själv på nåt sätt:)

Har gått över en månad. Känner mig fortfarande lite dämpad emellanåt… det går sakta framåt, dippar ibland, men generellt sett lite bättre dag för dag. Det handlar om järnvilja! Jag har bestämt mig för länge sen, så jag kommer inte börja igen. Frågan har bara varit hur jobbigt det kommer bli!

Lätt att vara kaxig nu förresten, jag har inte riktigt känt så alla gånger, men nu gör jag det absolut och det känns skönt att man kommit så långt.

Bra jobbat Messi! Har man bestämt sig så är kampen vunnen redan efter tre dagar. Eftersom du vet att du inte kommer att börja igen, så är det jobbigaste redan över. Deppkänslorna peakar för många runt 40-50 dagar, sen blir det lättare och lättare och efter 5-6 månader har hjärnan mer eller mindre normaliserats. Efter det är det bara hjärnspöken man brottas mot

Tror inte jag kommer ha så mkt hjärnspöken efter den här resan, men känner mig fortfarande låg till viss del. Det lär ju gå över så småningom:)

Tack för peppen!

Har en dyngstressig vecka på jobbet nu och snustrollet dansar bugg i min hjärna … I tanken va jag så nära att tycka det skulle va ok att köpa ett paket nikotintabletter, svagaste varianten, men det blev såklart inte så :slight_smile: ville mest bra skriva av mig och påtala vilken stor skillnad det är att sluta när man är stressad. Sen finns det ingen bra tid att sluta enligt snustrollet. Man kommer alltid hitta anledningar att fortsätta om man vill :wink:

Det är när man mår dåligt som man blir attackerad som värst. Härda ut, lid och kämpa på! Det vänder! 0-tolerans mot nikotin! Det är det som gäller. Du har klarat dig längre än hälften av alla snusslutare här! Bra jobbat!

Känner mig fortfarande lite låg emellanåt, men inget som jag inte kan hantera. Det sägs ju att det ska vända efter ca 2 månader så det är bara köpa läget. Lycka till och jobba på alla slutsnusare!:slight_smile:

Snart 50 dagar utan nikotin :slight_smile: bra jag är!

Va och hälsade på hos mor min idag och hon kommenterade att jag varit mer irriterad sista tiden. Visst märker man det själv oxå, men trodde inte det va så farligt :wink: märks tydligen att man slutat med nikotin! Det lägger sig väl framöver :wink:

50 dagars jubileum!!! Tuuutuutuuuu :slight_smile:

Blir bättre och bättre… Men snustrollet försöker ibland! Så man får vara på sin vakt;) känner mig stolt över 70 nikotinfria dagar!

Bra jobbat!