Har hållt uppe nu i över en vecka. Snusade lössnus, inte så mycket men ofta. Små snusar som inte syntes. Har alltså inte snusat i min omgivnings ögon. Har väl gått igenom de flesta steg i abstinensen. Det har gått riktigt bra. Problemet är motivationen att fortsätta låta bli, det tänkte jag att jag skulle försöka åtgärda genom att gå med i detta forum. Ha något att gå tillbaka till och läsa när nikotin-jävulen sitter och himlar med ögonen på ens axel och tycker att: -en enda, det gör ingen skillnad! prova, du minns väl va gött det var??
Varför vill jag sluta:
Den sociala biten - jag kunde mycket hellre välja att vara hemma ensam än följa familjen på olika aktiviteter, för att jag skulle ju vara hemma och snusa.
Tänderna - de blir gulare och gulare, tandköttet börjar flytta sig upp och man får ilningar.
Magen - hade en mage som inte startade upp förrän jag fått en snus, och då blev det akut-besök på toan. Kan aldrig vara bra…
Lukten - min doft, har upptäckt att jag, trots att jag duschar innan sänggående, luktar rök på morgonen då jag vaknar. Märkligt då jag inte röker, men ändå.
Stressen - att alltid ha koll på om man har snus hemma så det räcker.
Ja, kan för tillfället inte komma på flera anledningar just nu. Jag kanske redan börjar sakna motivationen ;). Men å andra sidan borde väl dessa räcka.
Nu efter drygt en vecka så kan jag väl säga att min doft har blivit bättre tycker jag,
och jag känner mig ju inte stressad av att inte ha snus hemma iallafall.
Magen har väl kommit igång också skapligt.
Tänderna vet jag inte om det blivit någon skillnad med, men det tar kanske lite tid, eller också blir det ingen återgång där. Någon som har erfarenhet??
Den sociala biten är väl kanske inte förbättrad. Vill helst krypa ner under en filt när jag kommer hem från jobbet, har ingen energi över känns det som…
Ska försöka komma igång med träningen, jag har alltid tränat och haft bra värden men en envis förkylning har tvingat mej till avhållsamhet nu ett tag.
Det får vara allt för denna gång.
Over and out