Jag funderade på det dåliga humöret, som du nämnde för några dagar sen: i början handlar det om abstinens, men jag har haft väldigt kort stubin vissa dagar långt efter att jag gått igenom abstinensen. Jag tror att det i bägge fall till väldigt stor del beror på att en helt enkelt inte längre kan döva känslor med nikotin! När något var jobbigt innan så hanterade jag känslan genom att tända en cigg eller ta en snus - allra oftast utan att göra något som helst åt den jobbiga saken.
Nu går det inte att fly mina känslor och förtränga dem med en drog. Därför måste de hanteras direkt, vilket jag tycker är väldigt positivt. Min pojkvän blev kanske inte så glad den gången jag plötsligt skällde ut honom för en fras han alltid använder när vi talar i telefon - “Kan inte du sluta säga så hela tiden?! Det är asjobbigt!!! Hör på dig själv!!!” - men det var ett irritationsmoment jag kunnat förtränga under hela vårat förhållande, fram tills jag slutade med nikotinet.
Sådana saker bearbetas alltså då och då fortfarande, samtidigt som alla nya känslor bearbetas när de kommer, som besvikelse, tröstlöshet, deppiga dagar. Jag gråter en del, innan använde jag nikotin. Så ju mer jag tänker på det, desto mer tacksam blir jag över att vara så i kontakt med mina sanna känslor nu, tårar och ilska till trots. Och under 90 procent av mina vakna timmar är jag glad!
cumulusnimbus: tack då vet jag vad sömnlösheten beror på iaf. Ja, det är väll bara att hålla ut, o se om det blir bättre då efter två månader ung.
Jajo: Ja, det kan nog också stämma, att man har använt nikotinet som en snuttefilt när man blir irriterad sorgsen osv, att döva känslorna med.
Annars är allt som vanligt, inga förändringar värken åt det bättre eller det sämre hållet. Som sagt, just nu står allt stilla, alla abstinenser även då ilska/irritation är borta, eller skall jag säga håller sig fortfarande borta, utom sömnlösheten då som håller i sig, o som cumulusnimbus skrev så kanske jag får dras med det ett bra tag framöver. För inget man tar sig för tycks hjälpa mot sömnstörningarna ändå, värken motion, käka socker som jag brukar bli trött av osv. Sover ändå bara 2-3 tim per natt nu, sen är man klarvaken.
That´s life!
Stay with me on the road people, ge inte upp, kom ihåg efter regn kommer ALLTID solsken.
Vår lön för mödan kanske dröjer för vissa, men den kommer. o den är vårt diplom, o stolthet för vår kamp.
Hej Marcus, du tränar väl inte för nära inpå sängdags? Det brukar göra att jag ligger och stirrar i taket. Sen är väl inte socker heller så superbra att äta på kvällen :), sockerkick du vet. Hoppas det löser sig med sovandet, det är ju förödande att inte få vila ordentligt. Kämpa på. Som du själv skriver; lön för mödan kommer.
Motivation: Nej jag tränar i god tid innan jag lägger mig o socker gör mig faktiskt bara trött, får ingen kick av socker, har använt socker som ett utmärkt sömnmedel förut, fast det värkar jag vara ensam om?
Sömnstörningarna har minskat lite nu sov hela 5 tim i natt, det är mycket nu.
Hunger suget är värre än nånsin nu, tycker jag är hungrig jämt. Annars flyter det på bra, inga andra abstinenser har stört mig ett tag nu.