Nu är jag igång!

Efter 27 år med snus har jag bestämt mig för att nu får det vara nog! Så nu har jag varit utan snus i 9 timmar. Men jag ska också säga att detta är inte mitt första försök med att sluta snusa. Men när jag själv ser att mitt förbruk är så stort nu och att jag inte tycker att det är gott så varför ska jag då hålla på med detta? Och samtidigt så har jag 2 barn som motiverar mig i min kamp mot snuset.
Är det någon här som har tagit nikotinfri snus när abstinensen varit som värst? Jag känner redan nu är jag har problem😨
Kom gärna med tips och råd.

Veckan innan jag slutade köpte jag en Onico och en vanlig prtion och blandade dem så jag inte visste vilken jag tog. Efter det hade jag en dosa Onico och nu lägger jag in en papperstuss( Husållspapper) Det tar bort udden för mig och var även det råd jag fick av en tandhygiensit. Onico ger inget mer än en pappersbit förutom mer hål I plånboken. Svindyrt och cyniskt substitute och exploaterar missbrukare. Många blir beroende av det skräpet istället.

Stoppa in en tuss hushållspapper istället. Det kommer vara oerhört tunga perioder trots det och de gångerna finns inget annat val än att fälla en tår och bita ihop. Faller man där är det kört. Det går inte att ta en enda snus till I ditt liv. Det finns inget som heter festsnusare. Inte I längden. Det här är précis som vilken separation som helst. Man måste sörja klart, gråta vara arg och till slut gå vidare och vara färdig med sorgearbetet. En vacker dag är det bara något som betydde något men inte gör det längre.
Ett liv utan beroende är värt de jobbiga dagarna.

Hej och välkommen girly28! All lycka och välgång i kampen!

För egen del har nikotinfritt aldrig känts som ett alternativ, jag har inte testat så jag ska inte säga nåt negativt om det. Men jag får bara tankar om ett utdraget lidande, som att dra av ett plåster väldigt långsamt. Ge mig allt eländet i knät, på en gång, säger jag.
Mina första dagar blev det i stället nötter och annat småätande som räddade mig från den fysiska abstinensen. Och kaffe! Många koppar har det blivit.
Den första veckan kan onekligen vara vidrig, men många har klarat det förut, du kommer också att göra det. Tro på din styrka! Ta en minut i taget, en timme i taget.

När det var som allra värst för mig så åkte jag till macken och köpte en dosa onico, tog kanske 2-3st den dagen.

Dagen efter så kändes det lättare och då kastade jag dosan.

Det är ju ett beroende med onico också, svart på vitt så tror jag cold turkey är vägen att gå.

Men vi är alla olika och känns det bättre med onico så kör på det :slight_smile: