Nu är jag äntligen snusfri efter nästan 15-års intensivt snusande. Jag slutade idag klockan 08.00 då jag spottade ut min sista prilla.
Jag tröttnade helt enkelt på att i stort sett alltid ha snus innanför läppen. Det hade gått så långt att jag t.om. i bland struntade i att ta ut smurfblöjan under måltiderna. Hur friskt låter det??
Näe ett j-vla rävgift är vad det är och jag är stolt över mitt beslut och att jag äntligen har slutat. För hur kul är det egentligen att alltid fundera på om man har snus så det räcker till nästa dag. Eller att vakna upp på morgonen med intorkat snus i mungipan och någon obeskrivbar gegga under läppen, för att sova en hel natt utan snus var ju otänkbart. Men som sagt Nu är det slutsnusat!!! Det går och kommer att gå galant och första timmen är redan avklarad
Härligt.... jag e med dig... läs gärna min logg här eller min blogg... du har en spännande och tuff resa framför dig... men jag e med dig... fortsätt att skriva här...
Tack så mycket för stödet nybrocorner. Ja det blir nog en tuff tid framöver men än så länge går det förvånansvärt lätt. Jag har ju varit utan snuset i snart fem timmar och trodde det skulle va mycket jobbigare vid det här laget. Är lite smått nervös inför vad som komma ska, men jag ska INTE snusa något mer... :wink:
10 timmar och det känns helt okej. Bara hålla i.....
3x24h = de tre första dygnen är värst. Och de roligaste bloggarna skrivs då
. Fortsätt kämpa
Nu har du gjort 15 h,försök att sova nu... en ny tuff dag i morgon...
God morgon och tack för support
Nu har mer än ett dygn förlupit sedan jag spottade ut min sista prilla. Ett helt dygn, 24 h och 33 minuter för att vara lite mer exakt
Och det går bra!! Oförskämt bra faktiskt. Jag vet inte vad det beror på men jag kan inte direkt påstå att jag har någon abstinens. Visst går händerna mot snusfickan ibland och visst kommer tanken på att, nu skulle det va gott med en snus. Speciellt då jag sätter mig vid datorn, men någon starkt sug eller abstinens... Näe den har ännu inte tagit min kropp i besiktning.
Jag kör en så kallad, fryst kalkon och bestämde mig i söndags förmiddag att i morgon 12-07-16 klockan 08 då får det va nog.. Då spottar du ut sista prillan och sedan härdar du ut för då har du slutat snusa! Den 16:e var också ett perfekt datum för då började hustrun jobba efter sin semester och jag har fortfarande fyra veckor kvar. Dessutom är äldsta grabben fortfarande bortrest med en kompis. Det var bara jag och yngsta pojken hemma och jag är beredd på fighten. Men ingenting. 25 h utan Nikotin och inget sug. Eller är det så att jag intalar mig så starkt att jag har inget sug och jag har slutat snusa, så att hjärnan och kroppen redan ställt in sig på det?? Hur som helst så känns det bra och jag vet att jag aldrig någonsin kommer att ta en snus igen...
Det kommer... Men njut av lugnet... Själv hade jag ett helvete från 12 h och framåt... Jag tänker på dig ....
Inne på tredje dagen och än så länge så går det jättebra. Riktigt skönt att vara snusfri...
Gött mos... kör du helt nikotinfritt, eller nåt nikotinhjälpmedel...
Hej
Jag kör helt nikotinfritt och utan några hjälpmedel. Har iofs en dosa Onico liggandes i kylen men har inte haft / känt något behov av att peta in något under läppen än så länge. Jag var den sista tiden så j-vla less på snuset och att alltid känna "panik" om jag inte hade en bänk inne. Levde 24/7 med snuset och det var inte så populärt med snusfläckar på örngottet. Näe jag blev less på att vara slav och ångrar att jag inte tog tag i det tidigare. Men det är väl så det ska va. Man måste komma till insikt eller en viss punkt i livet för att kunna lägga av. Och är man tillräckligt less på något så är det ju lättare att hålla sig ifrån.
Jag följer din blogg Nybro, och det är alltid intressant att läsa om hur andra kämpar på. Jag har nog läst det mesta på den här sidan också och vill tacka alla som delar med sig. Det känns bra att inte va ensam ![:D :D]()
Gutt tillsammans skall vi göra det... Slänga dosan...
Idag är det en vecka sedan jag slutade. Det känns bra.................
Grattis...nu har du gjort det värsta... tänk nu på annat, håll i... men försök släppa snuset...
Tio dagar sedan sista prillan
Skönt för tandkött och läpp. Det går alltid att sluta så kämpa på alla tappra där ute...
Bra jobbat! Slemhinnor laker snabbt. Otroligt skon kansla att laka ihop i munnen, slippa avlagringar i svalget och svullnader i bihalorna. Man fattar inte hur trasig man varit forran prillorna forsvunnit.
Har idag varit nikotinfri i 9dagar
har använt mig av Onico , för mig var de 3-4 första dagarna ganska jobbiga. Jag svettades, humöret åkte lite upp och ner, vaknade vid samma tidpunkt på nätterna och kunde inte somna om då jag vaknade o svettades samt var pigg.
Men nu, flera dagar senare så är all sån skit över
Suget kommer ju o går men det är under kontroll. Använder fortf Onico, men en sån dosa kan hålla upp mot 3 dagar (en snusdosa höll knappt 1 dag !),
Allt går om man vill. Även om det är jobbigt !
Tycker det är jätte starkt gjort att sluta med denna skit. För som många skeiver så är det bara ett onödigt gift som man trycker i sig..vad skall man med det giftet?? vill man snusa så kan man ju faktiskt köra på Onico
All lycka till i framtiden
Hejja dig !
Tack för support...
Är nu inne på 19:e dygnet som nikotinfri och tänker inte så mycket på snus längre. Det är helt jävla underbart att inte vara beroende av något och vad pengar man sparar dessutom ![:) :)]()
Skönt att du upplever sådan befrielse... för det är det verkligen... att vara fri från beroende och själv kontrollera sina känslor utan nikotin...
Starkt kampat! Har man klarat tre veckor, sa ar man pa god vag att lyckas! Visst ar det skont att slippa vara orolig var man har dosan hela tiden!