Ja slutar idag kl20:00, har slutat förr men känner mig peppad som alltid när det är dags att dra till svångremmen, har skrivit en massa uppsatser här på forumet för nått år sen som hjälpte( I O F S inte hjälpte) men de e kul o skriva med likasinnade…!
Tjo…av ren nyfikenhet. Vad va det som gjorde att du börja igen?
Lycka till och kör hårt förövrigt!
Har misslyckats 2 g efter ca 1års uppehåll, svåraste tiden tycker jag, man har klarat(tror man) det o man släpper garden lite, sen har ja en massa andra misslyckande som varit kortare.
Lycka till, jag märkte att jag spottade ut mina sista prillor exakt samtidigt som dig i min egen dagbokskedja 20:00 och CET +1 .
Detta ska vi klara av ![]()
Hur har din morgon varit, för min egen del var nog denna överraskande klurig ![]()
Var sugen på mat hela kvällen så jag gick o la mig halv 9 för att slippa äta(måste ut o jogga ikväll) vakna 05:30 o drog på mig byxor(tomt på snus? visst ja?) kaffet på(tomt på snus? visst ja?) kör till jobb(tomt på snus? visst ja?)
Viktigaste/svåraste med att sluta för mig är att allt jag gör förknippas med en god snus, måste tänka nytt, AAHaa lite goda vindruvor till morgonkaffet, kanske ett gott tuggummi efter maten, 25 år av dåliga vanor
Går väl ok med slutandet, frugan märker att jag håller på med slutandet så det går väl inte så där superlysande, men de är ett stort berg som ska flyttas,släpas,sprängas innan man ser ljuset i tunneln…
ute o sprang 4,6km(trötter), jag kan cykla 6-9mil i 3-4h utan problem men att springa 4-5km i 20min är inte gjort för denna kropp,! ska försöka springa varannan dag nu bara för att skratta snusdemonerna i ansiktet,!
“bättre med kramp i låren än i läppen”
Abstinensen kan du skratta åt, den består av 100% hjärnspöken och inget annat! Alla som misslyckas med att sluta snusa har inte slutat på riktigt. Dom drömmer, längtar medan hjärnan undermedvetet jobbar på högtryck för att finna en god ersäkt att börja igen. Mitt tips: FIMPA! Ta farväl av skiten och gå vidare i livet…
Abstinensen är beroende inte jag, ja har slutat, abstinensen ska bara fatta det… ska försöka flytta över abstinensen från snus till motion
1 vecka, min sluta strategi denna gång börjar växa fram/ta form ,släta över allt som mitt alter ego försöker förstora!
/alter ego/ gud vad jag är sugen på bla bla bla
/jag/ ah slappna av o gå en runda istället
/alter ego/ f++k vad jag börjar lägga på mig vikt
/jag/ ah relaxa, ut o spring en runda
/alter ego/ shit vad jag är rastlös
/jag/ lugna gatan, ut o gå med hunden lite.
Sen är det ju lite skruvat med dessa inre dialoger/monologer, men bara det funkar så.
går bra för tillfället, lite trött på tuggummituggandet(V6,EXTRA) måste sluta lägga upp det under läppen bara—…
går bra med vikten oxo, försöker äta mindre godis o mindre kolhydrater, kanske försöker lite mycket just nu?
tycker det e rätt bra iofs med att sluta med mycket samtidigt för då tänker jag mindre på snuset o det är det viktigaste,!
jag kan skita i om jag köper 1kg godis o slarvar eller drar in o köper en fet pizza, då lurar jag mig själva lite på ett positivt sätt och tänker mindre på snuset…
14dagar(gött)
känner snusets vilja dra i mig/ kämpa,kämpa,kämpa emot
Känns bra men det är oxo en tuff tid just nu.!
slutade med tuggummi! gick inte! köpte 2pkt Extra i morse!
slutade med Kolhydrater! funka inte! käkade en halv limpa bröd o köpte 1/2 kg godis i helgen!
funderar ibland när jag har en svacka;)
är snuset farligare än socker?
är snusets/hjärtats höga puls farligare än viktökningen?
är snuset dyrare än godis/godsaker?= Ja det är det!!
funderar om varför vill jag sluta?(FÖR 8de GÅNGEN?)
Absolut 1a på listan är-
trött på Zombie-livet, kvittar vad det än gäller i livet? svaret är ta en snus!
Trött, nervös, stressad, arg, ont/smärta, nöjd, pressad, jagad, efter sex, när ja vaknar, efter frukost/middag, efter kaffet(10-20koppar/dag), efter sport/aktivitet, TA EN SNUS, TA TVÅ, TA EN DOSA, AHHH TA EN FU…ING STOCK…
Vänner, frugan, släkten säger alltid att jag är stabil/lugn,? de e den dj…a snusen som är en stabilisator,
De e dags att visa lite känslor inte snusa bort dom, det är ett narkotiskt preparat! jag är ju emot droger? Fan då hur svårt kan det va att ta sitt förnuft till fånga (och) fånga dagen inte snusa bort den i grå dis…
huset kan brinna ner(ja har snus), barnen kan bryta varje ben i kroppen(ja har snus),frugan kan lämna mig(ja har snus), alla springer runt o skriker, jag tar en snus o hovrar över området som en ZOMBIE o värderar läget o talar i en megafon.-- ta de lugnt alla, ta en snus,så sjukt är nikotinet i min lilla hjärna…
Såja nu känns det bättre…
Livet känns underbart utan snus
Livet är underbart när man inte är slav
livet är tråkigt utan snus
livet suger utan min lösa General
Livet är toppen när man är stark o inte behöver droger
Livet är tomt utan NIKKO
AAAAGGGHHHHHHHHHHH
Ta de lugnt ta en TOY
skönt när man har en positiv tid efter nästan återfall…
Lugnt för tillfället, njuter när man slipper kriga varje minut
lite vin o öl igår, funkade bra utan snus, sov dock uselt, vakna med sluta snusa svettningar mest hela tiden…
20 dagar är väl milstolpe;)
Öl och vin eller alkohol överhuvudtaget, skulle jag aldrig våga mig på att dricka i nuläget.
Det triggar suget något enormt. 20 dagar är stort. Bra att du klarade dig helskinnad i alla fall.
Sverker
ute o cykla 6-7mil, finns inget bättre än motion…
3 veckor, känns bra utan nikko, känns inte bra med 100 pannor, vikten får komma sen, det är skönt att kunna bestämma över sig själva…
Grattis! Nu har du kommit långt. En vecka till så har du grejat en månad. Fortsätt så.