Nu är det äntligen dags att lägga av med skiten.
Fyller 42 i höst och har snusat dagligen sen jag låg i lumpen, 22 år.
Anledningarna är flera, jag lever ett hälsosamt liv i övrigt med rätt kost och mycket motion
och det känns jävligt b att vars fast i nikotionberoende. Har också märkt att potensen blivit
sämre de senaste åren, gick till läkare o kollade o allt funkade dom det skulle i kroppen men han
berättade att snus är en stor riskfaktor så nu tar jag tag i det ordentligt. Håller på att trappa ner nu denna veckan och har gått från en dosa Kronan lös till 2-3 prillor om dagen, har också ökat min träning, dricker massa vatten och har börjat med olika kosttillskott dom ska vara bra när kroppen utsätts för press. Tar vitaminer och mineraler samt stigningen, ginko och rosenrot som också ska vara bra för blodcirkulationen. Märkligt att det skulle behövs gå så långt som till potensbesvär för att jag skulle få tummarna loss och göra något åt beroendet. Men nu jävlar är det dags:)
väldigt bra beslut av dig att ta tag i slutandet! vill däremot ge dig ett par råd på vägen som kanske kan styrka dig lite.
sätt upp ett datum för när du ska ta absolut sista snusen. när du har bestämt dig för ett datum så sluta diskutera med snustrollet, om du hamnar i en diskussion med honom så förlorar du garanterat så han måste bli ignorerad till 100% ! han kommer försöka med alla möjliga vägar för att lura till sig lite med nikotin.
om du skulle behöva ha ngt substitut för snusen vid senare tillfälle så skulle jag vilja rekommendera färsk ingefära (riven) , det svider lite under läppen och känns mer trovärdigt än en the påse
i övrigt så vill jag gratulera dig för ett av deom bästa besluten i ditt liv! man mår som en kung när nikotinet är ur kroppen, men dom första 7dgrna kan vara tunga.
hoppa gärna in här igen för mer inspiration och vid eventuella frågor , STORT LYCKA TILL PÅ VÄGEN!!
Tack för tipsen. Har hört av kompisar som slutar att ingefära är bra, även kick up nikotinfritt snus med vitaminer o ginseng ska tydligen funka. Har idag slutat med snus o tagit Oliver twist som är små tuggtobaksbitar. De är svagare så nikotinhalten lär väl sjunka ytterligare de närmsta dagarna. Tar två om dagen denna veckan ut sen är det slut med allt. Åker utomlands en vecka o där finns inget snus. Att röka har aldrig varit min grej så det är inget alternativt. Att förhandla med beroendehjärnan funkar aldrig, det vet jag sedan tidigare då jag försökt sluta för fem år sedan, var dock inte lika motiverad som nu.