Ok nu jäklar !! Grov snus 1982 -2011-02-04 R.I.P SÅÅÅÅ GÖÖÖTT!!

Hej igen!! Förra gången gick inget bra :)...frugan visste inget o handlade hem en stock av min favvosnus GROV SNUS!!Men nu e jag taggad och har gått med Well at work så jag har både KBT coach samt en läkare och gratis läkemedel till hjälp!! Men jag kör mitt eget race och det ser ut som följer!!

# jag sluta 4 feb och har inte haft ngt under läppen sedan dess :)

# Kör med nikotinplåster o trappar ur det under 4 v. 21mg - 14mg-10mg zero.

# jag har om abstinensen blir för jävlig tillgång till zonnic 1 mg spray.

# Varje dag betalar jag 48:- och lägger i en STOR burk hemma.

# Motion minst 10 000 steg/per dag samt gymträning 4 dgr/veckan.

Fasen det går lättare en vad jag trodde att avsluta ett 29 årigt äktenskap !!!

jag tar gärna emot tips o trix från er andra kämpar Nu kör vi !!!!

Härligt!

Som någon annan som trappat ner skrev här på forumet, så är det nog bra att ha en fastlagd plan för nedtrappandet, men det antar jag att du har.

Jag antar också att du har meddelat frugan denna gången :D om inte annat för att hon skall förstå var humörsvängningarna kommer ifrån.

Min käpphäst är ju annars att man skall göra sig medveten om sin beroendepersonlighet, att kunna märka vilka tankar som kommer från beroendepersonligheten och därmed lättare kunna slå tillbaka dom.

Sen tror jag att delmål är viktigt, själv så gör jag som du och lägger tvåhundrakronor i en spargris varje vecka, när jag har varit snusfri i 14 veckor så kommer jag belöna mig själv med att köpa en ny radiostyrd bil. Egentligen ingen dyr pryl, men som jag i vanliga fall inte skulle ha prioriterat att köpa, dessutom förbannat rolig. Min tanke är att om man kunde slänga så mycket pengar i sjön tidigare kan man använda de pengar man sparar till att köpa/göra något roligt för.

Kämpa på!

Stå på! God planlegging. :-)

Lykke til.

Tack för erat stöd !! idag på kvälllen har det vart lite kämpigt (dag 5)...men jag tänker besegra swedish match samt mitt beroende !! Känner mig jäkligt fräsch i munnen och omgivningen tycker det är lustigt att se mina tänder när jag skrattar :)/klart man ska använda pengarna....alt e ju bättre en att irra till butiken o pynta 48 :- för 45 gram snus !! ha det gott kämpar !!

Dag 6 : personalmöte hela dagen :-S. Jag märker att suget är värst när man inte håller sig sysselsatt... Så idag blir de 15000 steg o hård gymträning! Ger mig aldrig nu!

Rätt inställning!!

Kämpa på!

Hej alla kämpar! Dag 9:-D : fortfarande SNUSFRI! Jag har minskat till 14 mg på plåstret. Det funkar visst ibland saknar man ngt, men de går bättre än jag ngnsin kunde tro innan. Följer mitt upplägg dvs mkt motion! 29 år som slav B-) ha ha ha va dé inte svårare

Hej kämpar! Nu är snart dag 13 som snusfri till ända! Jag åker en känslomässig bergodalbana, ibland kommer suget... Är nu nere på 10 mg plåster 16 tim, sover dåligt, kortare stubin. Men fortsatt leder jag över swedish match!

Härligt sigge!!

Kämpa på!!

dag 16!!

Nu känns det bättre igen har ej så mkt huvudvärk och känner mig ganska lugn och tillfreds med att jag aldrig mer skall snusa!! Suget är ej så påtagligt längre...utan det är mera det inlärda beetendet som spökar ibland :)!! Gott o se oxå att en grov snus numera kostar 52:- dosan tjoho höj skiten ännu mer !!

sigge - swedish match 2-0

Härlig inställning!! :lol:

Kämpa på!

Hejsan alla kämpar !!

dag 18 som snusfri snart avklarad !!

Det funkar fortfarande... imorgon ska jag på ett möte med företaget som skall hjälpa mig att nå mitt mål dvs snusfri, då skall gruppen förbereda oss på ett tobakstopp till nästa vecka..... men jag kör mitt eget race o firar snart 3 veckor som SNUSFRI!! underbart. Mkt fördelar med att skippa att vara SLAV under SNUSET!! Tänkte jag skulle skriva upp lite positiva fördelar som jag märkt av för att peppa er kämpar!!

FINA TÄNDER med god andedräkt

18 * 50:- = 900:- ;) (va gött det är att gå och handla UTAN att köpa snus.

sover bättre (Jag hade snus inne förr även på natten och bytte med jämna mellanrum)

En jäkla skillnad på STÅNDET mot innnan ;) ha ha ha de e sant faktiskt !!

Jag e fortsatt taggad och känns som man nästan är i MÅL!!! 29 års snusande jag fattar inte att det var så LÄTT att sluta!! Idag var vi på jobbet o bowlade och på grannbanan låg det en GROV SNUS, jag iaktog den och log för mig själv !!

Kör hårt kämpar !!

Härligt, känns peppande att läsa.

Kämpar på.

Hej kämpar! Idag är det dag 25 som snusfri! Jag hade en riktig svacka ngr dagar sedan, det var skitjobbigt ... Men nu e jag på G igen. Jag kör 14 mg plåster en vecka till för att sedan gå ner till 10 mg de sista 2 veckorna. Ha de bäst alla kämpar

Grattis till 25 dagar!

Gött att du inte trillade dit igen när du hade en svacka.

Kämpa på!

Hej kämpar! Idag firar jag 4v som snusfri! Pratade med en gammal kämpe igår... Han berättade hur han slutat me snuset efter över 30 år som slav! Han använde nikotinplåster under 2 månader och trappa ut dom. Han tyckte det hade gått hur smidigt som helst. Jag har nu vart snusfri i 28 dagar och mitt mål var att hålla på med plåster under 1 månad, men jag tror att jag skall följa hans råd att använda plåstren under 2 månader istället. Tror att det blir bättre för mig. Så kämpar detta kan ni testa: - inget substitut under läppen/ - 24 mg plåster 2-3 v/ 14 mg plåster 2-3 v/ 10mg plåster 2-3 v/ 5 mg plåster 2-3v ... Sedan nada! Kan jag fixa detta kan ni alla fixa det! Dock lärde jag mig att 1 mån är för kort tid... 2 mån att fasa ut plåstren blir smidgare för en själv och sin omgivning :-) tack alla ni som peppar och skriver uppmuntrade ord!

Kämpa på du fixar att vara utan nicotinet åxå, :D

Hej kämpar! 30 dagar utan snus idag :-) det funkar fortfarande bra! 1 mån kvar me plåster och de börjar bli mindre biverkningar, har haft mkt huvudvärk tidigare men nu é de lugnare. Kämpa på nu kämpar så mosar vi swedish match !