Tack för tips!
Trevlig helg!
Ingefära är ett måste i början, men tänk att ingef. Är en socker bomb…
Fishermans tabletter kanske kan vara en alternativ längre fram.
Hur har helgen varit sluta-snusa-kompisar? Min helg var jobbig till en början, men idag har det känts bättre. Kan väl inte bara bero på vädret? Hoppas att det kommer en lättare period snart nu. Sover lite bättre och har äntligen slutat svettas, men vaknar oftast runt 4-5 och har svårt att somna om, så man är ju inte jättepigg på kvällarna direkt, men det löser sig kanske också snart. Hur har ni det med sömnen?
Vi kör på en vecka till va? minst! ![]()
Ha de gott!
Hej mic m.fl.! Helgen var riktigt tung och jag misströstar lite. Känner mig trött och på dåligt humör. Har massor med saker att göra på jobbet den här veckan och undrar hur jag ska orka utan snus. Har sovit sämre de senaste dagarna och känner mig minst sagt sliten! Nåväl, det är väl bara att bita ihop och hoppas på att ljuset återvänder ganska snart!
Heja oss!
Hallo!
Jag är i liknande situation. Irriterad och låg. Skäller på barnen. Vaknade vid halv fem i morse och var vaken en timma innan jag somnade om. Tänkte tanken att handla nikotin på vägen till jobbet, men tänkte att jag skulle kolla in här först. Och nu känns det som att jag står ut ett tag till. Det är vår och solen lyser, men jag hade hoppats att jag skulle känna mig gladare vid den här tiden.
Men vi biter ihop!
Kämpa på! Ni har ju passerat det värsta, egentligen. Det blir bara bättre för varje dag som går! (Vis av tidigare egna erfarenheter…)
Tack för detta Rectrix! Känns som det kommer att bli en låååång dag idag, men jag ger mig inte! Och det ska banne mig inte ni göra heller!
ÄÄÄÄÄäääääääääoooooooooooooooooihhhhhhhhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuu. Så känner jag. De senaste tre timmarna har jag debatterat med mig själv om jag ska gå och köpa mig några nikotintuggummin eller inte. Bara några 2-milligrammare. Är ju inte så farligt, ju. För att bli lite glad. Lite effektiv. Fast nä. Varför kasta bort 17 dagar? Varför lägga pengar på nervgift? Och dessutom leder det bara rakt ner i helvetet. 2 milligram blir 4 milligram blir snus. Hittills har mitt nyktra jag vunnit, men fy fan säger jag. Jävla skit.
Hehe, livet suger ett tag. Det är ju så. Men det är ju inte för evigt. Kämpa på! ![]()
ops dubbel post
Är det säkert att det inte är för evigt?!?
Tycker att jag ser alltför många exempel på folk som efter två års avhållsamhet plötsligt börjar igen…
Hur känns det efter 588 dagar?
Jag gick för att köpa lunch i matbutiken en bit från jobbet. Ute kryllade det av folk som skrattade och vände sina ansikten mot solen.
Vid kassan fanns både snus och nikotintuggummin. Jag lade handen på ett tuggummipaket. Men drog tillbaka den igen och gick tomhänt från affären. Lovade mig själv att jag inte skulle trycka i mig nikotin i någon form i dag. Och fatta ett nytt beslut imorgon bitti.
Strongt gjort MichaelB! Jag vågar knappt handla mat för att slippa passera kassan med alla exponerade tobaksprodukter. Ska köra ett stenhårt träningspass direkt efter jobbet idag så får vi se om jag lyckats sova gott av ren utmattning!
Tack!
Bra jobbat du med!!
Jo, träning är bra mot abstinens i alla former. Ska också ge mig på det.
Ja det är jag säker på. Det känns bra efter 588. Man blir sugen ibland, men man lider aldrig. Det är som att bli sugen på godis typ. Det gäller att komma ihåg varför man inte ska ta en godis bara. Folk glömmer, det är därför de börjar igen. Det är vad jag tror iaf.
Mycket bra förklaring martin
Och till er andra som kämpar…tänk på att chefer för dem stora tobaksbolag samt deras barn varken röker,snusar eller sniffar luktsnus.
Hej alla kämpar!
@mic: Skönt att se att min förra slutasnusakompanjon återfinns i leden!
44 dagar idag. Känner ett enormt sug efter bara en snus. Bara en… Åhhh det skulle vara så gott och det behöver ju inte betyda att jag börjar igen. Demonen har vaknat på riktigt nu efter att ha vilat ett par veckor. Nåväl jag kommer att vinna denna striden också.
Eder/ T
Härligt att se dig här igen @Teobald!
Jodå, jag gav mig på sluta-snusa-resan igen, och hitils har det gått över förväntan ![]()
Visst är det jobbigt ibland, vissa dagar mer än andra…men denna gången ger jag mig inte. Så sjukt dåligt det kändes sist jag gav efter…så vill jag aldrig må igen. Så glöm det med bara en snus…det går inte. En och man är fast i skiten igen…
Och efter en vecka så är allt som “vanligt” igen… bara abstinens…
Så ge inte upp! Vi fixar det här! Snart är jag ikapp dig ![]()
Ha de gott!
/Mic
Kände precis som du Teobald idag - bara en portionssnus. Det klarar jag ju utan att börja igen, eller?
Bra jobbat, alla!
Inledningen på den här veckan var för jävlig för min del, men nu känns det lite bättre igen. Fast den där längtan efter att få känna sig helt normal ligger där och gnager. Men nu är väl den längsta tunneln snart slut, hoppas jag?