Planerar att sluta…

Alltså det är så många gånger som jag har försökt att sluta. Jag har intalat mig själv att detta var sista prillan, jag gravsatt datum. Känns som att jag har gjort allt. Men jag vill fan bli av med detta dyra beroende. Måste spara pengar. Jag behöver all pepp i världen för att klara av att besegrar nikotin monstret som lurar mig varenda dag!

Kom på en sak att det som är värst är att jag blir så jäkla seg i huvudet totalt oskärpt och så in i helvete otrevlig. Jag hoppas att jag klara av det denna gång. Jag behöver sätta ett datum,

Förstår din frustration. Vad är det längsta du har varit utan snus? Den första veckan är den jobbigast rent fysiskt. Klarar du en vecka blir det lättare, men då börjar en ny utmaning: det psykologiska; vandringen genom öknen.

Som många sagt tidigare på det här forumet så tror jag knepet är att man verkligen måste vilja sluta innan man faktiskt slutar.

Men vad fan! Klart du klarar det. Många andra har slutat innan dig.

//Tor, ökenvandring dag 35

Tack för bra pepp. Jag ska sätta ett datum, finns egentligen inga bättre tillfällen än att sluta hör och nu. Jag ska var på en träningsläger med min dotter en vecka… vet inte om jag vågar sluta då?

Jag slutade när jag tog mitt körkort 2010 16/4
Jag hade bestämt mig att när jag klarade körkortet skulle jag sluta. Det var inga problem. Sen började jag igen 2019

1 gillning

Nog klokt att skjuta upp det till efter träningslägret – då första veckan är brutal, även om det egentligen aldrig finns ett bra tillfälle att sluta. Men någon gång måste man bara göra det, trots att livet pågår i bakgrunden.

Det som är värt att nämna är att jag i alla fall tänker mycket mindre på snus när jag är upptagen och har något att göra. Det är när jag sitter stilla, är passiv eller uttråkad som suget är som värst.

Du var utan snus i tio år? Vad fick dig att börja igen?

Bestämde mig för att göra ett allvarligt försök under året. Satt inget datum. Är nu snusfri sedan 22 april efter 26 års snusande. För min del så var första veckan riktigt jobbig. Därefter två veckors huvudvärk. Från dag 20 till dag 100 gick det riktigt bra. Har nu åter fått starkt sug efter snus men ingen abstinens. Ta steget, håll i och håll ut. Önskar lycka till.

1 gillning

Jag blev bjuden, precis innan jag skulle gifta mig :joy: