Igår kväll tog jag mitt livs sista snus!
Jag är 26 år och snusat sedan jag var 15 och genomsnittlig konsumtion brukade vara 1 dosa per dag.
Nu börjar abstinensen komma. Det är bara att kämpa!
Igår kväll tog jag mitt livs sista snus!
Jag är 26 år och snusat sedan jag var 15 och genomsnittlig konsumtion brukade vara 1 dosa per dag.
Nu börjar abstinensen komma. Det är bara att kämpa!
Grattis till ett bra beslut och välkommen hit!!! Själv tycker jag att det har varit otroligt skönt att kunna skriva av mig här.
Du går en tuff match till mötes, men det är bara att hålla ut. Och försöka att vara snäll och förlåtande mot sig själv när man blir alldeles konstig.
Lycka till!
Jag e några år äldre än dig och önskar dig bara allt gott... vilket bra beslut... det borde jag också tagit i din ålder... häng på snacket här...
Tack för kommentarerna det hjälper verkligen!
Det känns jobbigare än vad jag trodde redan efter 12 timmar. Jag känner mig seg i kroppen och huvudet känns som potatismos. Koncentrationsförmågan finns inte. Tur att det är första dagen på semester...
Ja in i dimman.... det blir inte bättre i morgon... men sedan bör det vända...
De forsta tre dagarna ar varst... Sen ar det bara tjurighet och jarnvilja som galler. Grattis till ett bra beslut, kampa pa!
Nu har det gått mer än tre dagar sedan den sista snusen. Och det känns bättre, men bara lite... Man får ställa in sig på att det kommer vara jobbigt ett bra tag framöver.
Det kommer att vara jobbigt, men samtidigt lite lattare hela tiden. Borjan ar varst
Nu har det gått 8 dagar och 13 timmar sedan min sista snus!
Fysiskt blir det lättare dag för dag men mentalt är det fortfarande upp och ner. Exempelvis sitter jag just nu med toapapper under läppen. Jag började med toapappret igår då snussuget tilltog efter några öl och det hjälper faktiskt.
Det som oroar mig är att jag klarade första veckan utan några som helst substitut, och nu känns det som utvecklingen går åt fel håll.
Wow! Du har klarat en vecka, du är en hjälte! Det är fanimej inte lätt, det vet vi alla här.
Kände ungefär som du. För mig var första 3 dagarna så knäppa så det var litet av ett äventyr. Men sen är det fortfarande JÄTTEJOBBIGT, HELA TIDEN, och inte lika kul längre. Men kämpa på, det blir bättre. För mig hade jag 4 dåliga dagar och 4 bättre dagar, om vart annat. Men det lossnar efter ett tag. Lycka till!
Bra jobbat! Jag snusar tuggummi nu på dag 16 utan Nikotin, men alla snackar om det där toapappret så det skall bli min nya drog framöver. Härligt med ett missbruk som är billigt, lätttillgängligt, och lätt att bära med sig.
Lycka till vidare!
Akta dig.. toapappret e lite lömskt.... det drar igång rätt mycket abstinens...
Det kommer att ga i vagor ett tag. Perioder med latta dagar foljt av perioder av tyngre dagar. Du ar dock i utforslopan nu efter att ha klarat det forsta riktigt rejala motlutet. Det ar bara att sluta snusa vidare!
Nu har två veckor passerat och jag är dags för en ny uppdatering. Sammanfattningsvis så känns det som det värsta är över. Men man måste vara på sin vakt hela tiden. Idag lärde jag mig att det känns väldigt jobbigt att sätta sig på tunnelbanan efter två veckors semester utan att snusa. Något liknande händer varje dag. Varje dag uppkommer en situation som för första gången måste hanteras utan snus. Och det kan kännas jobbigt, men då gäller det bara att påminna sig vad man håller på med och varför.
Jadu... hela tiden nya erfarenheter att hantera utan snus... man e så programmerad... jag skrattade idag åt en kille som steg ur bilen och skulle tanka bilen, just som han steg ur bilen kollade han att han hade dosan i fickan... då kunde han tryggt tanka bilen... helt sjukt... och sån e man... jag har gråtit i flera timmar idag... och det är säkert inte sista gången... för att jag saknar snuset och för att all min kraft var slut...
Jag har denna och nästa vecka kvar innan en hård hösttermin drar igång...
Jadu... det blir mycket man får göra utan snuttefilt framöver...
Nar nagon dor sa ar det forsta aret en serie paminnelser. Formodligen likadant med snusen... Forsta kraftskivan utan snus, forsta lussebullbaket utan snus osv. Evigheten utan snus ar en javligt lang tid...