Dag 52.
Fredag. Tung vecka summerat mkt pga trevande sjukdom som inte kan bestämma sig för att köra eller inte.
Drygt.
Ser fram emot sovmorgon!
Dag 52.
Fredag. Tung vecka summerat mkt pga trevande sjukdom som inte kan bestämma sig för att köra eller inte.
Drygt.
Ser fram emot sovmorgon!
Drygt är det och nu kommer den föbannade helgen, 41 dagar imorrn men inte fan känns det bra. Blir man nånsin bra ?
Dag 53.
Kanonskön dag hittills! Sovmorgonen gjorde underverk!
Skönt för dig, det behöver vi. Har legat och sovit i 5 timmar idag, motstånd mot mat och annat ska sova mig iform har influensa och är inte sugen på nåt. Ska det vara så här i all evighet, frågar jag mig. Kris nu och vet inte hur jag ska lösa det.
Dag 55.
Hoppas du repat dig Lappelpp. Inte kul med både flunsan och nikotinkamp. Allt har dock ett slut!
Söndagen var lika bra som lördagen och toppades med en promenad för lite extgra skjuts av endorfiner. Som bomull för själen
Har haft en rätt angenämn måndag trots att jag varit trött. Man skall inte slarva med sömnen (men ibland blir det så ändå).
Tjenare, känns lite bätrre idag. Köpte en dosa kickup inget nikotin i den, men, ändå för att ha något under läppen. Är inte klar ännu med just det, 38 år kräver sin man och styrka. Promenader tar jag med, har träffat en kvinna som åker vasaloppet. Är inte i paritet med hennes fysiska förmåga men kommer väl dit med tiden. Bommull stoppar jag i öronen mellan varven förutom när jag lyssnar på musik på mitt headsett i mobilen. Ja, ja, allting har sitt slut och jag börjar med något nytt. Sömnen har blivit bättre oxå - sov nästan hela dan igår och hela natten. Forumet går först!
Dag 56
Mina sovrutiner och sömnbeteenden har ändrats i och med att jag slutat snusa.
Tidigare låg jag och våndadades till ett, halv två på nätterna till att nu somna inom 10-15 min. Fantastiskt! Tidigare spelade det liksom ingen roll om jag lade mig kl 22 eller 00,30. Jag skulle bara ligga vaken och glo i taket oavsett (med prillan i mun såklart)
Är dock lika (nästan) trött ändå när jag vaknar märkligt nog. Är piggare under dagen men kanske lite mer kvällstrött nu.
Frun säger också att mina snarkningar följt av sömnapnér är borta vilket känns som en viktig hälsoseger!
Nu är det dags för bingen!
Dag 57.
Ännu en dag till handlingarna. Nothing more, nothing less. Snusfri!
Berättade för en kollega som är intresserad av att sluta snusa. Han har samma problem som jag hade med sömn, snarkningar och insomningsbesvär. Stora öron där medans jag berättade och ett nytt försök är snart på gång gissar jag.
Hej, jag sover också otroligt mycket,utan att känna mig riktigt utsövd när jag stiger upp. Men jag tror det kommer lätta nu när ljuset kommer!!
Fredag igen! Tänkte vara snusfri denna helg också, såklart
Dag 60. Yeah!
Grattis! Själv vill jag försöka komma levande förbi dag 30-40, då många återfaller…
Dag 63
30-50 dagar skulle jag säga är en jobbigare period ja. Så upplevde iaf jag det! Jag vill inte påstå att det är särskilt lätt just nu heller men vill inte byta tillbaka till dag 36-37.
Dag för dag - framåt!
Grattis till att du är över puckeln. Nu blir det förmodligen bara ett enda långt fade-out för dig. Visst, tunga dagar kommer också, men de går över fort och känns inte lika blytunga. Jag tror det är för att under de första två månaderna degenererar merparten av nikotinreceptorerna. Jag känner fortfarande skillnad månad för månad men det är som om takten slagits av rejält och nikotintankar asymptotiskt närmar sig noll. Hoppas detsamma för dig, det är en otrolig känsla när det börjar gå upp för en att man faktiskt är på väg att lyckas!
Tack cumulusnimbus!
Att jag har ett tjockt pannben visste jag men jag hade nog inte kunna drömma om att det skulle vara så tufft som det faktiskt har varit! Jag är dock inte helt övertygad om att jag är i fade-out-läge riktigt ännu och tar siktet på 100 på allvar, dag för dag.
Försöker tänka på, kosten, träningen och sömnen då jag vet att om jag sköter detta blir resan ngt lättare.
Dag 65.
Börjar tappa räkningen om antalet dagar.
Tips! Skriv upp dem, det gör jag lättare att hålla koll på sig själv då.
Jag ser det som ett sundhetstecken att jag tappar räkningen emellanåt. Det blir mindre prestige på ngt sätt.
Jag har petat in 100 dagars i mobilen men i övrigt håller forum håller ju reda på räkningen. Det räcker
Bra tänkt. Det är ett sundhetstecken att inte räkna dagar, man blir lätt fixerad av att göra det. Som du säger så, finns antalet dagar registrerade här på forumet. Och att lägga in siktet mot 100 i mobilen är bra. Tycker själv att det är jobbigt att hålla koll på antalet dagar. Har två dagar till 60 att se fram emot. Och vill inte räkna för långt framåt redan nu.
Dag 70.
Firades med en vaniljbulle till kaffet samt en 45 min promenad efteråt!