Hej.
Slutade för exakt 30 timmar sedan så sitter nu på jobbet och har det fruktansvärt jobbigt.
Har snusat i 32 år och denna gången slutar jag rakt av, har tidigare testat med nikotintuggummin och nikotintabletter och har trillat tillbaka till snuset varje gång.
Men denna gången ska det f-n gå vägen
Härligt med lite fler som slutar snusa! Har kommit en bit på vägen (27 dagar) men är långt från att vara i hamn.
Tycker själv att det jobbigaste varit att inte kunna fungera riktigt på jobbet. Imorgon är det fredag och därefter helg så håll ut. Klarar du dig igenom morgondagen och helgen har du 5 snusfria dagar i bagaget, då har du tagit dig igenom det värsta av de fysiska besvären!
Nu passerar jag 120 timmar utan snus.
Det har varit 5 bitvis väldigt tuffa dagar, någon gång per dag kommer ett väldigt kraftigt sug efter snus.
Har blivit irriterad på både fru och barn, man känner sig rätt värdelös när man inte klarar av att hålla tillbaka ilskan i vissa situationer.
Men jag förberedde hela familjen redan före jag slutade på vad som komma skall så dom har förståelse för varför jag reagerar som jag gör och stöttar mig i kampen för att bli snusfri.
Nu tar jag sikte på nästa delmål 1 vecka utan snus.
En vecka har passerat och det känns förvånansvärt bra idag
Bäst att passa på och njuta för snart så kommer det nog ett bakslag så det gäller att inte släppa på garden.
Nu tar vi sikte på nästa mål 2 veckor utan snus :).
Ha det gott alla som kämpar på för att bli nikotinfria.
Kämpa på, stort att du slutar efter 32 (!) år i träsket! Är nu på dag 18 efter 9 år som snusare och tyckte att min första vecka var för jävlig, kan bara gissa vad du går igenom. Det var runt dag 9 den totala depressionen och frustrationen släppte för mig, då ser man plötsligt hur illa man har behandlat omvärlden och man får möjligheten att visa att man inte är lika självcentrerad längre. Kändes tvärskönt för mig.
Hej.
Nu har det passerat två veckor, summering:
Första 5 dagarna var för djävliga, dag 6-14 har jag ungefär varannan dag fått en enormt nikotinsug som varat i stort sett hela dagen men jämfört med dag 1-5 så är det som en sommar bris
Det viktigaste är att hela tiden fokusera på varför man bestämde sig för att sluta så att man inte tappar motivationen.
Jag har fortfarande kvar snusdosan från dagen jag slutade i fickan (fast nu igentejpad så det inte sker ett misstag )detta för att om jag inte klarar av det så kommer jag garanterat att falla igenom ändå.
Sömnen har blivit bättre, vaknar pigg och utvilad.
Idag känns det som det kommer bli en kanon bra dag.
Nu tar vi sikte på nästa delmål som bli 4 veckor.
@ Randig och @ Blomkruka kämpa på så kommer vi till att klara detta galant.
Dom sista två veckorna har varit lite varierande:
Vecka 3 hade jag ett riktigt stort nikotin/snus sug ungefär varannan dag men detta har successivt trappat av, visst känner jag av det men om man tänker tillbaka på första dagarna och veckan så är det som en barnlek
Nu börjar jag faktiskt få självförtroende och en känsla av att det nog kommer gå vägen.
Snusdosan ligger fortfarande kvar i fickan så att jag inte släpper ner garden för långt, för även om jag är kaxig och har en stor portion av självförtroende så vet jag att jag inte är mer än en snus ifrån att vara tillbaka.
Det gäller att ha med i tanken varför man valde att sluta så att man inte tappar motivationen.
Nu fokuserar jag och kämpar på mot nästa delmål som blir 8 veckor.
Ett stort lycka till och kämpa på till alla andra krigare.
9 veckor har passerat och känslan av att denna gång har det nog lyckats börjar infinna sig.
Dag 35-52 hade jag några riktiga svackor men efter det har det endast varit några mindre dalar.
Firar 100 dagar utan snus idag.
Det känns riktigt bra just nu även om snussuget gör sig påmind ibland, men det är inga större bekymmer att stöta bort det.
Måste bara skriva av mig lite.
Har haft ett fruktansvärt snus sug som kom vid ca dag 235 och hållit på fram tills för 2 dagar sedan.
Jag har varit grymt grinig, lättretlig och haft svårt med koncentrationen.
(Har nog varit fruktansvärd mot mina nära och kära)
Funderade under ett tillfälle på att gå och köpa mig en dosa. Det som räddade mig var tanken på att då hade alla dagar varit förgäves, men det var grymt nära.
Det gäller att aldrig sänka garden.
Men för 2 dagar släppte det och det känns just nu hur bra som helst
Bra där vision! Vet att en del säger att snustrollet drar sig tillbaka efter 9 månader. För egen del var det efter ca 1,5 år som snusstormen mojnade. Snus är en enveten motståndare, gäller nog att aldrig sänka garden, aldrig tro att man kan hantera nikotin.
Det gick vägen och imorgon är det 1 år sedan jag bestämde mig för att sluta.
Snustrollet finns fortfarande där och försöker alltid hitta ett sätt att lura på en snus.
Men med stark vilja och ett fast beslut så gick det vägen.
Till alla andra som också håller på lycka till och kämpa på.
Hej Vision! Peppande läsning… är själv inne på dag 3. Förra gången jag slutade ramlade jag dit exakt där du skrev att du var nära (runt dag 250). Jag hade då glömt varför jag “egentligen” slutade och snuset överlistade mig.
Jag är nu 113 dagar in i slutandet och det har gått ofattbara 110 dagar sen jag skrev i din dagbok. Otroligt… (men skönt). Det känns fantastiskt att läsa kommentarer kring “återvändare” som meddelar (med glädje) att det tex var 2 år sen dom slutade och att det känns otroligt bra.
Fortsätt kämpa du med även om kampen kanske inte är så intesiv längre!