Svårt att sova i natt och vaknade flera gånger.
Inget ovanligt att sömnen kraschar i början. För mig blev sömnen bättre efter fem/sex dagar. Fortsätt kämpa bara.
Känns lite bättre nu på eftermiddagen, är inte lika disträ och hjärnan börjar funka bättre tro jag
Tyckte att maten smakade ovanligt gott på lunchen, men jag kanske bara inbillade mig
Du har så rätt. Smaksensationerna de första snusfria dagarna är helt obeskrivligt, kommer exakt ihåg den känslan själv med.
Sömnen kan vara lite knepig till en början. Även för mig blev det bättre redan efter ca 5 dagar precis som Kalkonen skrev ovan, andra kan ha problem lite längre, verkar vara väldigt individuellt. I det långa loppet blir sömnen ändå till det bättre även om det kan bölja lite fram och tillbaka den första månaden.
Kriga vidare, det är värt det!
Helt omöjligt att sova i natt. Men kl 11 idag så har jag klarat den första “trean” så då får jag ta sikte på 3 veckor i stället.
4 dagar idag. Lyckades sova hela natten så jag känner mig ganska pigg idag. Har börjat tugga Extra för att “ha något att göra”. Tur det finns flera olika smaker.
6 dagar idag. I dag är bakfyllan värre än snusabstinensen. Känns skönt att veta att jag klarade av en utekväll utan att snusa!
7 dagar. Snussuget blir mindre för varje dag och idag har jag åkt på en riktig förskylning som tar en del uppmärksamhet från snussuget.
Grattis till veckan. Hade själv influensa i början och tror faktiskt det tog bort udden av abstinensen en aning. Kämpa på och lycka till framöver.
1 vecka är stort. Sömnen kommer tillbaks om ett litet tag. Du kommer att härda ut. Inga problem för dig. Vi andra kommer att stötta dig.
Tack för supporten! Den behövs!
Så jäkla nyttigt att komma in på den här sidan och påminna sig varför man gör detta genom att läsa gamla trådar.
Kriga på, du grejar det!
Det kommer bättre och sämre dagar, men snart börjar du märka att det kommer dagar på räknaren som känns förhållandevis enkla med. Bara att köra envist på, vill man sluta snusa så går det faktiskt.
Innan jag slutade så hade jag beställt en stock snus av några som skulle ut och resa. Fick den stocken i söndags och har haft den hemma tills idag, då jag skänkte den till min granne. Det kändes faktist inte helt okej att ge bort snus. Jag borde ha slängt den i stället.
Vaknade i morse av att jag tappade tre tänder i underkäken. Tur att det bara var en dröm. Ganska sjukt att man får en sådan dröm nu när man slutat, borde det inte vara tvärt om? Eller, är det mitt snusfri undermedvetna som vinner kampen mot monstret?
Tjoho!! Tvåsiffrigt idag
Grattis till dig Slutaren
Bra kämpat
Var stolt över Dig själv.
Allt gott/
Vante Ante
Helgens alla prövningar är avklarade och jag är fortfarande snusfri. Får längre och längre perioder med en inblick i vad snusfriheten innebär, men för det mesta så tuggar jag frenetiskt på något tuggummi
Sjukt trött på att “sluta snusa”. Det tar verkligen på krafterna och inget känns riktigt meningsfullt just nu. Så jag kan lika gärna fortsätta att “sluta snusa”
Haha. Ja det är ta mig sjutton helt rätt.
Måste sluta med tuggummi, känns som att det bara förvärrar allt och påminner om att något saknas. Har kört utan idag och det funkar faktist väldigt bra ändå.