Dags att känna sig fri!

Bra kämpat!

Grattis till året, väl genomfört och starkt kämpat!
Ha det fint.

Stabilt är mitt ord för dagen!
Jag fortsätter känna en stor tacksamhet och stolthet varje dag i att få möta den utan snus!
Ta hand om dig längst resan din!

Nu:
Sover bättre
Känner äkta hungerkänslor
Mer social
Enormt mycket piggare
Ingen tendens till nedstämdhet under dessa mörka månader
Sysselsätter mig med nya aktiviteter med nyfikenhet
Skönt slippa ett fullt snuslock
Känner glädje till vardagen
Känner mina riktiga känslor igen

Vad skönt det låter, och så rätt. Strävar mot där du verkar vara ofta, i harmoni.

Det rulla framåt utan några större tankar på snus i stort.
Dock har jag haft en kortare period nu där jag romantiserar att det vore gott/ härligt med en snus. Den där energikicken.
Jag vet också att det inte funkar så om jag väl skulle ta en prilla.
Drömde återigen att jag gick över till snusträsket och blev varken lyckligare eller piggare. Verkligheten kom tillbaka och när jag vaknade var jag som senast jag drömde om snus väldigt lättad och glad att jag ej förstört det jag byggt upp.Inte värt det!!!
Gäller för mig att göra utmaningar i vardagen, sova gott och motionera. Få endorfiner och känna att livet ger mig så otroligt mycket mer bara jag låter bli snuset. Tack alla gamla som nya på detta forum.
Lycka till på eran snusfria vandring!
Njut av vårsolen och ljuset!

Grattis, kul att höra att det har gått vägen!

Precis som du så ser jag fortfarande drömmar där jag är en snusare, det händer mig typ 2-3 ggr varje år fortfarande.
Vilken lättnad det är sen när man vaknar på morgonen och förstår att det inte blev ett återfall.

Nu har begäret och tanken på snus försvunnit. Såklart jämna dagar släpper jg ej gärna utan ha de som en påminnelse om tiden som varit.
Imorrn 600 dagar, firar in med att premiär sova ute på balkongen inatt. De svackor jg haft främst vid PMS har jag jobbat bort och sköter jg mig, kommer inte heller tanken på snus att dyka upp.
Varje dag är din, ett äventyr.
Varje dag är din, tillfälle till nya upplevelser.
Varje dag är din, möjlighet till att känna tacksamhet.
Varje dag är din, chans till att ge någon ett leende.
Varje dag är din, resan som du gör i livet ger enormt mervärde utan nikotin.

Lycka till gamla som nya. Ha en skönt sommar!

Härligt Sussilull
Bra tänk gillar jag

I dag är idag.
Igår är ett minne.
I morgon har vi ingen som helst
aning om.
Men vi kan hoppas få se den.

Trevlig sommar/
Vante Ante

Har under sommarens semester plötsligt klurat och jobbat aktivt med mina tankar, vad behöver jag förändra i mitt liv för att må så bra som möjligt. Detta tänkande kom efter en kort period på
några dagar där jag ville ta en snus, skiter i detta då det inte släpper mina snus tankar.
PMS var åter inblandad och andra omständigheter så allt kändes för kasst minst sagt.

Helheten med det fysiska, själsliga och sociala har fått en än mer djupare plats i mitt liv.
Är en person som tänker mycket i vanliga fall men under sommaren blev det på ett annat sätt där jag nu påbörjat en utveckling med meditation, spikmatta, yinyoga, avslappning.
Fått fram orsakerna till att min kropp varit så otroligt spänd så länge, därav aktivt och avslappnande vill jag möta denna höst.
Våga växa som människa ytterligare och kommunicera mjuk och ärligt för att säga vad jag behöver för att få ett fortsatt flow i energin.
Känna efter vad min kropp/själ behöver varje dag för att må gott.
Fortsätter vara en snäll person men snällast kommer jag vara mot mig själv.
Varit på holistisk massage och där kom mina tårar för gången fram på jag vet ej hur många år det var jag grät med en annan person i närheten. Går hos en psykolog sedan ett år tillbaka som blivit min livscoach där jag sätter upp mina egna små och större utmaningar.
Övertygad att jag inte hade gjort denna resa om jag fortsatt med snuset.
Då var resan ibland att gå från säng till soffa viss dagar.
Har nått en punkt där jag mår mitt allra bästa för tillfället och funnit en väg som passar mig så himla gott.
Sköt om dig under hösten på just din egna resa mot ett nikotinfritt liv.

Hej!
Tänk att självaste livet har tagit över min sluta snusa resa.
Längesedan jag var här och skrev!
Fortsätter min inre resa och den ger en kick i vardagen utan nikotinets så kallade hjälp/ stöttning!
Enormt stolt över det jag åstadkommit men framförallt känns det underbart att inte tänka på snus jämnt och ständigt.
Håller med er att det är mindre kul att räknaren verka vara borta här på sidan men det står ändå hur länge man hållit upp.
Var ändå en bra morot med räknaren i början på resan!
Sköt om er!

Tack alla som stöttat mig längst vägen!
Ta han om varandra och njut av dagarna.

Hej, nu har jag snart varit nikotinfri i ett dygn, detta efter att ha varit storsnusare sedan 15 års åldern, nu är jag 40 +…
Känns som att jag befinner mig i en märklig bubbla, hela mitt väsen skriker efter snus, det känns som att jag är levande död men nu får det vara slut på dumheterna.
Kände mig jättemotiverad igår när jag slutade men idag får jag ångest över tanken att aldrig mer få snusa men men, det är väl hjärnan som spökar antar jag!
Jag skall ge detta ett ärligt försök!!
Puss å kram

Då var dag nr 2 tillända, har ätit en del godis, massa mat och försökt att vara lite social, hjärnan känns helt bortkopplad men trots det har jag lyckats genomföra 2 partier schack och vunnit.
Helt unbelivebel!!
Jag tog sömnmedicin för att kunna somna igår, har gjort det även idag, den lär väl snart börja verka hoppas jag!
Jag känner mig lite fri i livet av att precis ha påbörjat mitt tredje nikotinfria dygn.
Jag mår som en påse skit, allt är vidrigt just nu, känner mig helt kallsvettig och illamående!
Hoppas jag läker snart!
Och hoppas att jag aldrig trillar in nikotinets brutala käftar igen, take care puss å kram

Tredje dygnet av den s k friheten är strax avklarad, jag kan inte ens beskriva i ord hur jag mår, det känns som att jag jag befinner mig i en film, overklighetskänslor liksom…
Vet inte om jag skrev det innan men jag slutade med koffein i samma veva som nikotin, hade märkt hur dessa två livsnödvändiga vitaminer samverkade och gjorde livet ännu lite mer dopaminhajpat än var för sig!!
Så inget snus å inget kaffe å inga substitut på snart 3 dygn!

Jag känner mig sjuk, känns som att jag har krälat runt på den absoluta botten i flera dagar nu, hoppas att det vänder snart och att livslusten återvänder åtminstone lite Grand!

Jag vill kunna sova ordentligt igen och jag slippa suget i hjärnan efter gift! Hoppas att jag kommer dit!!

25 år av missbruk, inte konstigt att kroppen och själen går bananas i de mest underliga former av abstinenssymptom som kan kommas på av en människokropp… puhh

I fucking die…
En snus hade gjort mitt liv, en snus hade gett mig mitt liv tillbaka…
Hoppas det vänder snart, sån sjuk j…a ångestabstinens alltså…

Finns det inga andra slutasnusare på detta forum, är jag ensam i hela f…g j…a världen???

Worst day ever!!!
Hjärtklappning har jag fått på köpet nu, är helt borta känns det som…
Vilken abstinens, hur är det möjligt, det hela känns t o m Löjligt!!!
Rimmar ju :slight_smile:
Läskigt med hjärtat men har väl säkert nån förklaring det oxå, härda ut min vän, vi löser det här, hade hoppats på lite inspiration från andra här men gissar på att verksamheten är som störst kring nyår på en sån här sajt!!!

Jag känner mig ” borta” som att hjärnan är urkopplad…
Måtte detta h-vete vända snart och låt det komma om så bara en liten positiv sak ur detta… eeennnnn enda liten sak, ett litet ting är allt jag önskar!!!
Sov gott
Puss å puss

Idag vaknade upp utan abstinens, nja inte riktigt kanske men betydligt lugnare än vad det vart tidigare dagar, som igår t e x… trodde knappt jag skulle fixa gårdagen men det gjorde jag :).

Så idag är det bara till att fortsätta att hänga i, har en känsla av att det värsta förhoppningsvis ligger bakom mig nu, men jag vet, det gäller att vara på sin vakt mot nikotinmonstret så att man inte bara tar en… snus… för då är det kört, det säger erfarenheten!!
Ha en fin dag puss å kram

Jag failade idag, köpte snus och frossade i nikotinet under några timmar, tappade kontrollen helt, tuff lärdom, jag gör ett omtag och kämpar vidare igen, detta skall icke få nedslå mig, jag skall fortsätta mitt nikotinfria liv, ett bakslag… en gång ingen gång, nu skall jag f.n fixa det här!!!
Ledsen för att jag snusade men det skall inte ske igen!! Promise!!!

Snart stundar en ljuvlig semester utan snus.
Har mycket sällan ett sug och tänker föga på denna prilla som en saknad.
Har släppt taget känns det som mentalt inför snuset.
Förändringen rulla på och känner nu att jag också göra andra större ändringar i livet.
Har inför nästa sommar en semester med cykel på Österlen att planera inför som en tre års gåva till mig själv.
Att göra denna tripp i min ensamhet med sällskap av naturen och människor jag träffar längst vägen är också en del av mitt inre behov som förändrats, min tacksamhet är stor inför livet där min egna tillit och kärlek inför mig själv också vuxit enormt.
Inget är nu omöjligt, livet är till för att levas.
Lycka till alla och trevligt att läsa att en del som slutade vid samma tidpunkt skriver här lite nu och då:ok_hand::bouquet:!
Sköt om dig!!!

Livet har tagit en helt ny vändning efter snart 4 års snusfrihet!
Oerhört stolt och vill tacka alla här som stöttat från början och som delat sin egna resa.
Ett mkt bra vertyg att kunna ha kontakt med andra som upplever livet nikotinfritt.
Oerhört trisst att räknaren ej fungerat under lång tid här.
Tidsnog släppte jag ävem räknarens grepp ju fler dagar jg kom snusfri.
I början på min färd var räknaren oerhört värdefull,det är verkligen sant för min del.
Tack alla och fortsatt lycka till!