Hur många dagar har DU klarat?

Man 46 år

Snusat i 33 år

Snus- och nikotinfri i 110 000 minuter = 76 dagar och 10 timmar, dvs snart 11 veckor. Mitt tips sök saker att fira hela tiden för det lättar upp.

Kvinna

31 år

Snusade ca 1 1/2-2 dosor i veckan i 10 år + rökat sen jag var 14 och feströkat nu.

Snusfri i 3 dagar med nicotintabletter till hjälp.

Småirriterad då o då, och sjukt sugen på snus.

Började röka i mitten på 80-talet. Gick sedan över till snus i början på 90-talet. Beroende av nicotin har man varit i cirka 25 år...Har hållit upp en vecka med snuset(det har hjälpt bra med ingefära). Förvånad över att det inte var svårare, men har lite sömnproblem, är rätt trött också emellanåt och lite yr...

Man

42 år

Började snusa vid 15 år

Snusade 2 dosor Skruf stark portion om dagen innan jag la av (5 prillor åt gången)

Snusfri i 20 dagar (plåster, ca 5 nik tugg dag)

Klarade de första 2 veckorna bra men nu känns det värre än nånsin så jag gick med här.

Majoriteten av alla snusår Ettan lös.

Kvinna

19 år

Snusat i 4,5 år.

Favoriten göteborgs rapé, ca 4 dosor i veckan.

Varit fri från "riktigt" snus i 3 veckor och har därimellan köpt någon dosa av märket mocca med miniportioner.Även någon cigg har jag tagit. Men nu har jag varit HELT nikotinfri i 5 dagar. Och det är jobbigt men det går famåt! Humöret svänger och ibland vill man bara lägga sig ner och gråta ;) Men det ska förhoppningsvis gå över. Ett tips är att motionera, då tänker man inte alls på snussuget för stunden iaf. Kom igen nu alla som vill sluta vara beroende! Vi klarar detta :)

Man 43 år

Snusat i 23 år

Snusfri 6 veckor nikotinfri 4 veckor.

Har gått lättare än jag trodde men är fortfarande yr och sover rätt dåligt.

Man, 29 år.

Snusat i 9 år.

Snus- och nikotinfri i 13 dygn.

Sömnproblemen är värst, konstant trött och har problem att fokusera. Ibland sjukt sugen på snus, men biter ihop och tar en halstablett. Träning hjälper!

Man, 38 år

Snusat i 13 år

Snus och nikotinfri 104 timmar (4 dygn + 8 timmar)

Detta är mitt andra seriösa försök, cold turkey förstås. Förra gången höll jag upp i 6 månader, jag började igen av ren nyfikenhet/dumhet. Nu får det va nog!

Tröttheten är värst, är trött hela tiden. Äter oxå alldeles för mycket.

Man 28 år

Snusat i 13 år. Senaste två åren cirka tre dosor general per dag (dubbla snus, byta ofta).

Nikotinfri i fyra dygn och 12 timmar. Trött som tusan men annars ok.

Hittills kostnadsbesparat: 600+ kr :)

Man 31 år

Snusat i 12 år, nikotinist i 15 år.

Snus- och nikotinfri i 37 dygn. Cold turkey. Ska inte klaga på humöret, men det är fortfarande en fight varje dag ... lite lugnare dock ... Från 3:e världskriget de första dagarna till en mer lågintensiv gerillakrigföring nu :-)

Fullständig panik. Hur är det möjligt att livet knappt känns värt att leva. Hur lång tid tar det tills det värsta lägger sig?! Är det normalt att jag har ett tryck över bröstet som gör det svårt att andas? Det har bara gått drygt 24h men det känns som en evighet.

Har varit snusfri nu sen årsskiftet (2011-12-31 var sista dagen)!! Känns helt ok men suget infinner sig då och då!! Kändes konstigast i början efter att ha snusat i 12 år men nu har jag gett mig fan på att det skall vara färdigsnusat.

Cirka 133 dagar idag! Egentligen känns det inte så jobbigt längre förutom att jag saknar själva grejen att röka och snusa! 20 års användande är ju lite hatkärlek som jag ändå har uppskattat genom åren! Känns lite coolt att jag klarade av det..

80 dagar snusfri..... Började med nikotinfri snus ett par veckor för att sedan sluta med det också.

Har dock har ett uppehåll tidigare på 3 år mellan jag var 23 till 26, men åkte ändå dit igen. Så jag kommer inte att vara säker förrän jag är död... frestelsen kommer alltid att locka.

88 dagar... och de går så fint så nu..

Otroligt bestämd i att det ska gå för alltid. Undviker all nikotin i alla sitatuioner 100% ren är det som gäller

76 dagar helt nikotinfri:)

Blir såå imponerad av alla! Jag är inne på dag 10..haha. Men de går fin fint! :D

Efter drygt 30 år som snusare har jag tagit farväl av s....... är inne på 6 dagen och det är jobbigt!

289 dagar utan snus och nikotin!

Snusat i 28 år

Trappat ner under 1 vecka sen tvärstopp,

helt nikotinfri i snart 4 dagar.

Går över förväntan bra, kör med nikotinfritt snus

som tröst under läppen.