Ett bra tips som funkar för mig är att ha en paj av papper under läppen. Det hjälper mig mycket.
man 54 år
Ännu en dag utan snus, igår kom yrseln. Jag var säker på det var en hjärnblödning.
Vårdcentralen berättade om att mina blodkärl blir större och blodtrycket sjunker vilket ger denna ruggiga effekt. jag kunde inte stå på mina ben, skumt....
idag är det lite bättre kroppen behöver tid för att anpassa sig.
Kämpa hilmern! Du är jätteduktig!
Linus A
Man 26 år.
Snusade i 13 år.
Slutade på morgonen samma dag som Brynäs IF gick till
SM-final alltså den 3 april -12.
Finalen var något av det värsta jag upplevt
i min kropp och samtidigt det bästa.
Abstinensbesvär kryddat med panikångest!
Men den lättnaden när Brynäs vann SM-guld kan jag inte
beskriva med ord. Tårarna rann kan jag väl säga.
Och med den upplevelsen i bagaget, som jag tog mig
igenom så är jag väldigt säker på att jag kommer förbli
snusfri för den var väldigt väldigt påfrestande.
Något jag tänker tillbaka på när abstinensen är framme.
Ett hjälpmedel som funkat för mig när det krisar är riven kokos!
Hoppas det går lika bra för er andra!!
Snusfri 1 dygn......
Snusfri Dag 11.
Har varit ett par riktigt jobbiga dagar.
Framförallt första dagen med alkohol utan snus.
Men jag klarade det och är sjukt stolt över mig själv!
170 dagar nu utan nikotin, yeeeeehhh!!!!
Hilmern hur går det för dig?
25 underbara, jobbiga dagar, jag inte velat vara utan... Hur framtiden blir kan du läsa på min blogg http://nybrocorner.wordpress.com/ ... Glöm inte att den bloggen e i första hand skriven för mig själv... Men välkommen att glutta in i mitt helvete...
Dag 1.
Slutar idag. Har bara haft <5 återfall under 2012, och då aldrig en hel dosa åt gången. Jan-april helt snusfria, återfall i maj, juni och nu då. Har njutit av att bli en friare, mer klartänkt person som inte är rädd för kroppens naturliga signaler. Min hy, tänder, ögon och hår har blivit finare och jag vill dit igen.
3 dygn, yrsel samt tomhetskänsla har kommit och gått, men har varit väldigt enkelt hittills.
Vid varje sug så tänker jag på hur jobbigt det skulle vara att gå igenom dessa dagar igen så det vore dumt att ta en snus igen. Ingefära, starka tuggummin och halstabletter hjälper också.
Forsta manaden avklarad idag. Ar riktigt stolt over mig sjalv!
1000 timmar utan snus!! En riktigt stor dag for mig!
36 timmar, kämpar på. ser inte fram emot ikväll eller helgen som kommer. på jobbet händer det saker men hemma går jag bara runt och vankar och väntar på att tiden ska gå.
18 dagar, suget börjar avta men är fortfarande lättretad... Det riktiga eldprovet blir vid första utgången då får man se om man verkligen har vad som krävs!
Två månader utan snus har gått och jag är fortfarande kvar här och tjatar och gnäller... Jag är så himla glad för mig...
250 dagar utan nikotin, jippppiiiee!!! Fattar inte att jag fixar det denna gång efter att suttit så oerhört fast i mitt dryga 30-åriga missbruk av General lös. Tänker fortfarande nästan dagligen på snus men kommer aldrig att snusa igen. Så är det bestämt!
Anders 48 år
Snusat i 32 år
Snusfri 12 timmar
Nu är det slut för all framtid!!!!
Klarade första dagen men det var ganska tufft på kvällen. Men nu är den gjort. Återstår att klara den här dagen och nästa och nästa.... Men det ska gå!!!
jag slutade i måndags 5 på morgonen har snusat sen jag var 14år fyller 25 i dec.
har en son på 3 mån som skriker mycket och humöret är verkligen upp och ned