Kör för fa-an!

Shit happens, jag hade bestämt mig men fixade bara 2 timmar pga “yttre omständigheter” (läs barn) min första dag. Jag fick ladda om mentalt och köra nästa dag igen. Då visste jag mer vad jag gav mig in på och är än så länge snusfri. Jag tror på dig, du fixar detta!

Tack på er och glad påsk också!!
Vaknade imorse och mådde sååå dåligt! Samvetet river och det känns inte alls bra. Ingen lust alls att snusa… Igår morse, snusfri dag 2, var bättre än det här.
Ska bita ihop och jobba mig igenom helgen och sen ta ledigt och bli fri! Tackar och bockar för era ord, det hör forumet hjälper verkligen känner jag. Samtliga vet vad det handlar om och det känns ok att skriva fjantiga småsaker som spelar stor roll när det kommer till att snusa och i icke snusa!

Det är olika vad som fungerar för oss eftersom vi är individer. För mig har det inte funkat en enda gång att sätta en tidsgräns. För andra fungerar det perfekt. Bestäm dig för söndag och kör! Vi hejjar på här!

Nä, vill verkligen inte snusa så jag har inte gjort det heller idag. Ställde om räkneverket här på sidan.
Nu jävlar ska jag ta och plocka fram pannbenet!!!

Hejja!

Det har gått ok. Inte snusat idag, har inte velat heller.
Igår när jag ballade ur och snusade… Den känslan alltså, nederlaget, besvikelsen, kände mig så less på mig själv.
Jag vill inte känna så igen!! Det är det som gjorde att jag kunde ta mig igenom de värsta abstinens-dipparna idag.

Imorgon ser jag fram emot att vakna med en känsla av fräschhet i munnen!

Kämpa på alla!!!

Snus måste vara absolut ingen utväg som man ska ta till sig när man mår som värst. Ta en bilig tjock cigar om du vill ha nikotin kick.ingen halsbloss behövs. Röken upptas direkt i munnens slemhinnor. Ta vad som helst men ingen snus.För då börjar du snusa igen.

Så är det bara

Bra jobbat att vända tillbaka så fort Abrakadabra!

Jag har också misslyckats flera gånger trots att jag då varit nikotinfri i flera månaders tid.
Min metod denna gång är att ha en “skyddstrappa” när det blir för jävligt:

1. Stå emot i fem minuter. Ofta ger sig suget ganska snabbt har jag märkt.
  2. Om det inte hjälper tar jag en sugtablett med 1 mg nikotin (en vanlig portionsprilla innehåller 8 mg).
  3. Om det inte hjälper tar jag en sugtablett till.
  4. Om det inte skulle hjälpa, vilket inte hänt ännu, tar jag ett nikotintuggummi 2mg.
  5. Om det inte hjälper tar jag ett tuggummi till.
    Osv.

Poängen med detta är precis den samma som EH79 gör: aldrig mer snus!

Glad påsk!

Tack @EH79 och @Rectrix !!!
Jag tror ni har alldeles rätt. Snuset är inget alternativ i livets svåra/roliga/tråkiga/ledsna/onyktra/hemska stunder längre. Det får inte fortsätta vara min känslo-kudde, trygga axel eller masten i stormen osv.
Just nu är den här kärleksdeppen jag har jobbigare än snusdeppen faktiskt. Så tankarna på snuset har hamnat på andra plats. Bubblar upp ibland men de tankarna får snabbt stryk av andra känslor. Haha livet alltså!!!

Jag har klarat mig bra hela dagen, är så jäkla bestämd och tjurig just nu… Jag ska klara det här, jag vill inte ta till snusen när det blir kämpigt.
Jobbet går bra, jag tvingar mig själv att bådas lugnt och bara köra. Ungefär som att gå igenom elden istället för att sätta sig ned och mysa med en god snus under läppen. Nä, här aka fan inte myssnusas något mer!
Huvudet känns lite luddigt? Som en bakfylla-light? När brukar den släppa egentligen?

Så.Skönt.Att.Få.Gå.Och.Lägga.Sig.
Har längtat efter detta hela eftermiddagen/kvällen. Har varit så trött! Ögonlocken har känts såå tunga och jag har börjat fnissa oproportionerligt flera gånger åt skämt som kanske inte var värd sååå mycket!! (Några var mina)
Hejdlöst trött och samtidigt nöjd över noll snus! Hade längtar efter att borta tänderna ikväll också… Bara för att set känns så fräscht!

Sov gött! Imorgon är set söndag och efter den kommer en söndag till, knepigt ibland asså

Sovit 8h men känner mig ändå trött. Idag träffar jag hela familjen och det är mycket brorsbarn, far och morföräldrar, kusiner, och allt… Jag vill bara ligga i ett rum och se på tv känner jag. Ingen lust alls att träffa folk och umgås! Känner mig så frånvarande och introvert. Jag får säga att jag slutat snusa och att det är därför jag är lite off. Annars kommer de väll börja fundera hur jag mår egentligen…
Funderar på att klämma in ett löppass innan så jag får ur mig lite agg och vaknar till lite!

Många skriver om sötsug? För mig är det helt tvärtom? Jag är liksom inte sugen på något alls? Har problem att då i mig den mängd jag ska ha känner jag… Ökad träningsdos på det för att stå ut? Inte bra… Jag vill inte tappa mer i vikt. Hoppas det bara är under en liten period nu i början det är så här.

Samma här! Jag har gått ner 3kg sen jag slutade, nästan 4 nu. Är inte sugen på något alls och absolut inte socker. Använder inga substitut för snus heller. Är heller inte sugen på att tappa mer vikt… Jag äter dock, för att jag vet att jag måste… men jag går ner ändå. Fast jag kan inte klaga, är glad att slippa sötsug faktiskt.

Aha, men vad märkligt ändå! Fast ja, vi kanska ska vara glada över att vi inge känner att vi måste trycka godis hela dagarna…
Pratade med min farbror idag, han slutade snusa för nästan 2 år sedan. Han berättade att det var värst för honom dag 3, efter 3 veckor och efter 3 månader. Då kände han dipp och var när att trilla dit.
Han sa att suget kommer då och då, speciellt när man blir stressad. Som om kroppen söker efter en utväg-snuset brukade ju vara den. Men ju mer tid det går desto snabbare går begäret över. För honom är det borta på 2 sek nu och han är fullt medveten om att snuset är det första kroppen vill ha vid stress men sedan slocknar det alltså snabbt.

Totalt orkeslös och lelös. Ok, jag ger mig själv idag. Idag är set OK att inte göra ett skit… Men imorgon får jag fasiken rycka upp mig och göra saker!

54h nu. Är otroligt less och ledsen faktiskt. Lill-djävulen i mig gnäller och säger såhär:
-“Alltså, livet är så kort. Och du tycker ju om att snusa. Njut lite, kom igen! Du är så otroligt skötsam och ordentlig när det handlar om precis allt annat, så en liten last är du nästan värd!”
-“Snus är inte så farligt egentligen. Du kommer inte dö av det. Och du kommer ju sluta sen den dagen du bestämmer dig för att bli grvid ändå. Så passa på nu och live little medans du kan.”
-“Är det verkligen värt det? Du går runt och är zombie-sur på allt och alla och livet känns inte ens roligt längre. Du kommer alltid sakna något i fortsättningen. Du kommer alltid vara utan något du egentligen vill ha. Ska det va på detta viset?”

Jag har skitbra motargument som går som ett mantra i huvudet hela tider. Instant repeat.
När kommer jag känna mig starkare? När kommer jag njuta av saker igen?

Håll ut. Du blir starkare för varje dag. Även om det kanske inte känns så i stunden. Varje timma är en vunnen timma. Varje dygn ett vunnet dygn.

Kämpa!

Ska till en vän och dricka lite vin ikväll. Ingen snus kommer finnas i närheten! Och jag är inte särskilt sugen på vin… MEN! Min fina vän börjar röka nån cigg ibland och jag är livrädd för det!
Kommer antagligen bli så sugen på en… Va fan…

Viljestyrka. Låt bli ciggen. Du kommer bara ångra dig sen. Håll ut!

Det gick bra! Inga problem:) Var inte ens sugen och det var ingen annan heller så jag glömde bort det där.
Vinet smakade bra, men konstigt att inte ta en snus.
Maten var också god, men konstigt att inte ta en snus.
Allt känns lite fattigare helt enkelt, men ok. Jag ska köra jedi mind trick på mig själv nu och ställa in mig på att bli glad och stolt varje gång jag börjar tänka på snus istället för att känna saknad.

Ny dag imorgon! Jag går in på tredje dagen.
Kämpa på alla som ligger vakna och skriver/läser av sig här. Vi är inte ensamma!